PDA

View Full Version : 6n 1.4 -- uppen


BaseMaster
16-07-2007, 15:59
geachte forummers,

bij deze even een vraagje. Ik rij nu sinds een maand of 4 in een polo 6n 1.4 8v. Ben er erg tevreden mee... rijd heerlijk... het enige wat ik wel jammer vind ik het vermogen van het beestje. Voor mij mar er wel wat meer pit in.

dus vandaar de vraag: wat is nu de beste manier voor het motorisch tunen van een polo 1.4 8v en dan gekeken naar prijs kwalieit verhouding natuurlijk. Het is de bedoeling dat ie wat sneller wordt maar hij moet in de bochten nog wel goed handelbaar zijn, dus niet met zware blokken aan komen ;)

mvg

basje

Matheo
16-07-2007, 18:09
Basje! Misschien nog even bijzetten dat je vooral op de snelweg vermogen tekort komt. En ander blok is niet echt een optie toch? Gezien je hem voor woon/werk gebruikt.

BaseMaster
17-07-2007, 07:41
ja in z'n 4e en 5e versnelling wordt je idd niet echt vrolijk. t is trouwens niet echt een daily maar heb heb door de weeks wel af en toe nodig.

snipper
17-07-2007, 16:28
turbo van verhoeven € 3500,-
word wel veel aangepast, maar dan nog maar het vermogen van een 1600 +- 110 PK
dus word lastig denk ik als je echt vermogen wil.
dan zou ik een 1600 16v erin gooien en die voor zien van dikke turbo dan heb je ongeveer 220pk

BaseMaster
20-07-2007, 11:53
turbo van verhoeven € 3500,-
word wel veel aangepast, maar dan nog maar het vermogen van een 1600 +- 110 PK
dus word lastig denk ik als je echt vermogen wil.
dan zou ik een 1600 16v erin gooien en die voor zien van dikke turbo dan heb je ongeveer 220pk

klinkt wel gaaf maar ben helaas geen milljonair :(

eddie-polo
20-07-2007, 13:46
Met een andere uitlaat ( zonder kat,tussendemper en andere einddemper en spagettie ) kom je een end dan kan je ook nog een 3F nokkenas er in doen en een benzine drukregelaar . Zijn niet de duurste veranderingen maar geven de 1.4 8V ff wat meer pit ( op het poloforum lopen groepsaankopen van spagetties en benzinedruk regelaars ;) )

snipper
23-07-2007, 08:34
Met een andere uitlaat ( zonder kat,tussendemper en andere einddemper en spagettie ) kom je een end dan kan je ook nog een 3F nokkenas er in doen en een benzine drukregelaar . Zijn niet de duurste veranderingen maar geven de 1.4 8V ff wat meer pit ( op het poloforum lopen groepsaankopen van spagetties en benzinedruk regelaars ;) )

en wat kost zo'n geintje dan ongeveer want ikken het euvel ook met een 1.4 8v maar ook ik ben geen miljonair.. en het mag wel vlotter maar voor 3500 laat ik een compleet blok bouwen bekant

eddie-polo
24-07-2007, 16:32
en wat kost zo'n geintje dan ongeveer want ikken het euvel ook met een 1.4 8v maar ook ik ben geen miljonair.. en het mag wel vlotter maar voor 3500 laat ik een compleet blok bouwen bekant

hier wat prijs indicatie's

spagettie - 199 euro ( raceland )
3F nokkenas - 2de hands 50 euro
benzine drukregelaar - 75 euro ( groepsaankoop )

snipper
25-07-2007, 08:16
hier wat prijs indicatie's

spagettie - 199 euro ( raceland )
3F nokkenas - 2de hands 50 euro
benzine drukregelaar - 75 euro ( groepsaankoop )


en wat zou hier ongeveer de winst van worden? want voor dat geld is het nog wel eens te overwegen

Lexo
25-07-2007, 08:30
Motorfiets carbs, kop bewerken, andere nokkenas en spaghettiespruitstuk, kom je op 80-100 pk uit.

Vraag Serge Pot eens voor de mogelijkheden.

Lexo
25-07-2007, 08:32
Het is de bedoeling dat ie wat sneller wordt maar hij moet in de bochten nog wel goed handelbaar zijn, dus niet met zware blokken aan komen ;)



Dit is natuurlijk een beetje onzin, het blok in mijn C-G60 is stukken zwaarder, maar fiets jou zo voorbij in de bochten hoor! Wegligging heeft in jouw auto meer te maken met het onderstel dan met het gewicht van de motor..

greenmean6N
29-07-2007, 19:47
Ik zit ook met zo'n 6n 1.4 en wil hier toch ook wel wat sneller mee vooruit komen, voor het jaartje dat er er mss nog mee ga rijden wil ik hier gwn wat mee experimenteren (wat aan prullen is altijd leuk en als hij er dan nog wat sneller mee is :) ) heb nu wel een openluchtfilter zitten en merk hierbij vooral dat hij veel vlotter door zen toeren gaat. nu wil ik ook men katalysator vervangen door een open buis, gaat dit ook een harder geluid met zich meebrengen of valt dat mee ?

En nog een vraagje wat doet zo'n benzinedrukregelaar eigelijk juist :$ ?

dank je bij voorbaad en srry als ik ff mee in dit topic post maar het gaat toch om dezelfde vraag...

groeten

crazy richard
23-08-2007, 18:41
Ik zit ook met zo'n 6n 1.4 en wil hier toch ook wel wat sneller mee vooruit komen, voor het jaartje dat er er mss nog mee ga rijden wil ik hier gwn wat mee experimenteren (wat aan prullen is altijd leuk en als hij er dan nog wat sneller mee is :) ) heb nu wel een openluchtfilter zitten en merk hierbij vooral dat hij veel vlotter door zen toeren gaat. nu wil ik ook men katalysator vervangen door een open buis, gaat dit ook een harder geluid met zich meebrengen of valt dat mee ?

En nog een vraagje wat doet zo'n benzinedrukregelaar eigelijk juist :$ ?

dank je bij voorbaad en srry als ik ff mee in dit topic post maar het gaat toch om dezelfde vraag...

groeten

is vaak meer het idee omdat alles sportiever klinkt
zijn een beetje mickey-mouse pk's
soms loopt een wagen nog trager ook al lijkt het harder door een sportiever geluid
benzinedruk regelaar of ook powerboostvalve genoemd : hier kun je de benzinedruk iets mee opschroeven kan als je een cai(cold air intake) (dus nhet alleen een open filter) een spagettispruitstuk en open uitlaat hebt best een leuke winst opleveren vaan niet zo zeer in pk's maar meer in toeren/pk gebruik
ik heb met zo'n simpele set up een 35 pk meer uit een blok gehad , ligt er vaak ook aan dat sommige wagens wat meer pk's geven na zulke simpele dingen als anderen
dus voor elke wagen/merk anders
het is best leuk maar eigenlijk zonde geld je wagen word er niet zoooooo veeeel sneller van
wil je echt een snelle wagen dan moet je beginnen met een goede basis of een swap doen

maar voor de topicstrater zijn vraag denk ik dat in zijn geval hij goed tevreden zal zijn met de vermelde opties :D

ik heb zelf ook een polo 1.4 gekocht waarschijnlijk zaterdag halen of misschien volgende week ligt aan wat spuitwerk waar hij nog voor weg is
ik ga die lekker standaard houden en lekker cruisen :tongue:
als ik hard wil moet ik even wachten ik rijd ook motro maar heb er momenteel geen een meer maar in de toekomst zeker weer
:thumbup:

martiepartie
24-08-2007, 09:13
ehmm. over Mickey mouse pk's gesproken..

Met kleine aanpassingen 35(!) pk winnen? Met wat voor motor? Vast niet met een 1.4tje, want dat zou een toename van 35/60=58% betekenen..

Voor het verhogen van de benzinedruk moet wel een reden zijn natuurlijk.. Dus: anderen nokkenas/ behandelde inlaatkanalen/ verhoogde compressieverhouding/ aangepaste ECU/ weet ik het..

De makkelijkste manier om een 6N meer vermogen te geven is door er een 1.6 in te lepelen. Heb je ipv 44kw ineens 55kw.

Als ik zie hoeveel moeite sommige mensen moeten doen om er überhaupt meer dan 30Pk meer uit te halen..
Dan heb ik het wel over een 1.4 of 1.6 VW blok.

crazy richard
24-08-2007, 18:13
ehmm. over Mickey mouse pk's gesproken..

Met kleine aanpassingen 35(!) pk winnen? Met wat voor motor? Vast niet met een 1.4tje, want dat zou een toename van 35/60=58% betekenen..

Voor het verhogen van de benzinedruk moet wel een reden zijn natuurlijk.. Dus: anderen nokkenas/ behandelde inlaatkanalen/ verhoogde compressieverhouding/ aangepaste ECU/ weet ik het..

De makkelijkste manier om een 6N meer vermogen te geven is door er een 1.6 in te lepelen. Heb je ipv 44kw ineens 55kw.

Als ik zie hoeveel moeite sommige mensen moeten doen om er überhaupt meer dan 30Pk meer uit te halen..
Dan heb ik het wel over een 1.4 of 1.6 VW blok.

was een 1.8l16v doch
had standaard 115 pk
en na genoemde veranderingen (niet op zoek naar echt pk's meer voor de fun) deed hij op de testbank 145,2 pk dus geen 35 pk winst maar 30,2 pk
en spagettispruitstuk (rvs) scheelde zeker)
maar zoals ik al zei er zijn wagens die gewoon geknepen zijn en die bij iets meer brandstof en goede koude beademing en meer gasafvoer die pk's eruit komen
nogmaals geld zeker niet voor elke auto