PDA

View Full Version : Fusee kogel uit fusee stuk geknald!!!!


SplitBien
14-06-2004, 09:56
Wat mij nu weer over kwam.
Rij ik weg bij mijn werk, breng de post weg, rij ik op een KRUISPUNT, stuur ik naar links, lig ik ineens met mijn as op de grond!! :mad:
Dacht dat ik een lekke band had maar toen ik keek leek het net of mijn wiel afgebroken was!!! :eek: :eek:
Werd ik geholpen door 3 kerels om de auto van het kruispunt af te krijgen, kijk ik, is mijn fusee kogel uit het fusee stuk geknald!!!!
Takel wagen gebeld, wilde ze perse met een ambulance komen, ik na een uur uitleggen eindelijk duidelijk kunnen maken dat de kever nooit op een ambulance komt zonder iets kapot te rijden, en zijn ze met een lepelwagen gekomen..... inmiddels alweer 2 uur verder en 100 € lichter voordat de kever thuis stond. Die avond nog gelijk alles eraf gehaald en zaterdag ben ik op pad geweest om nieuwe fusee stukken met nieuwe kogels te halen. VR gaf me het advies om hem ietsje hoger te zetten dus dat heb ik gelijk maar gedaan, hij staat nu mooi recht en niet meer voorover gekanteld. Zaterdag al inmiddels 311.19 euro lichter maar alles was/is de moeite waard geweest.
Stab. stang ook gelijk maar op een iets andere manier vast gezet waardoor hij mooi mee loopt met de as. Dacht ff dat budel er niet meer van zou komen, maar budel, here we come!!
Was weer een slecht begin van het weekend en weer een ervaring rijker!! :frown:

evilnyntje
14-06-2004, 09:57
Jij sloopt ook best veel zeg :), mij noemen ze jinx, maar jij maakt ook een redelijke kans op die titel :)

krukab
14-06-2004, 10:01
Er staat natuurlijk ook heel veel "trekkracht" op de onderste kogel ... en ja,ze hadden
dat bij de APK moeten zien,maar de APK is natuurlijk ook maar een momentopname.
De bovenste kogel wordt ALTIJD in de draagarm gedrukt,dus die zal er niet gauw uitkomen.
En zeker met een (extreem) verlaagde auto krijgt alles het zwaarder te verduren :frown:
Maar goed,nu is alles weer "vers" onder de auto,en das ook wel een lekker idee,toch ??
Nog een "geluk" dat dit in de stad gebeurde,ipv op de snelweg ... :eek:

Airtime
14-06-2004, 10:02
Ik hoorde het zaterdag van Leon! Balen zeg! Zeker nu je hem weer hoger hebt moeten zetten. Misschien dat ik dan toch maar lager als jou ga :D :D :D

SplitBien
14-06-2004, 10:05
Heerlijk idee dat alles weer goed is nu, wel nog steeds eng om een bocht in te sturen, voel nog precies hoe ik die klap maakte, stab stang was gelijk goed geschuurd en mijn stab stang rubbers waren ook goed naar de knoppen, maar heb alles nog terug kunnen zetten. Had niet op de snelweg moeten gebeuren anders had ik het niet na kunnen vertellen........
Ook mijn fuchs wiel is beschadigd, wel aan de binnenkant gelukkig maar er zitten fikse krassen in helaas...... Mijn wielkas is ook iets beschadigd maar ook precies op de rand dus je moet onderste boven hangen om het te kunnen zien....

T'ja wie laag wil zijn moet pijn lijden........ Maar voortaan wil ik liever iets minder pijn want dit was weer een prijzig weekendje.... :(

SplitBien
14-06-2004, 10:06
@bob; hij staat nog steeds laag hoor..... ;) En 1 tip; koop desnoods verlaagde fusee kogels............ Want je schrikt je dood als dit je overkomt!
Moest er ook een keer van komen eigenlijk, hij veerde alleen nog maar in de banden en verder niet, de schokdempers hadden er net zo goed niet op kunnen zitten want die hadden geen enkele functie meer. Nu veert hij weer een klein beetje aan de voorkant, ben er wel blij mee want ik kreeg last van mijn lichaam in die stuiterbal!! :)

Niels - AirMighty.com
14-06-2004, 10:30
Zo zo... Dat was ff schrikken Sabien!! Nou het is iig goed afgelopen, maar dat geintje had je idd niet op de snelweg moeten gebeuren... klote zeg!
Maar nu ga je me toch niet vertellen dat dat je geheime 'kleine' projectje was... toch :D... heb je daar dan nog wat aan kunnen doen dit weekend...

SplitBien
14-06-2004, 10:34
Zondag heb ik alles aan mijn kleine inie minie projectje af kunnen maken, mis nog wat lak dus dat moet vandaag gehaald worden en kan ik alles vanavond af maken.
"Het" is best wel geinâg geworden!! Moest alles snel afmaken dus voor spa komt er een groter en mooier project!!! :D

Beetlefreak
14-06-2004, 10:35
't spul was ook al 22 jaar, door de verlaging komt er extra veel druk op of course... nu weer veilig de weg op dus!

SplitBien
14-06-2004, 10:37
Ja spul uit '82 is niet meer zo sterk en het was al lichtelijk verrot, nu is alles vers en kan ik er weer ff tegenaan!!!!!

Niels - AirMighty.com
14-06-2004, 10:41
Zondag heb ik alles aan mijn kleine inie minie projectje af kunnen maken, mis nog wat lak dus dat moet vandaag gehaald worden en kan ik alles vanavond af maken.
"Het" is best wel geinâg geworden!! Moest alles snel afmaken dus voor spa komt er een groter en mooier project!!! :D
Ben benieuwd hoor naar je project(je)... kun je niet alvast een tipje van de sluier geven... :p

SplitBien
14-06-2004, 10:44
Uhmmmmm, ff nadenken..........

Kinderspeelgoed, maar volgens mij heb ik alweer teveel gezegd.....

Niels - AirMighty.com
14-06-2004, 10:46
Misschien :confused: ...maar ik weet het allemaal nog niet echt zeker...

Bussie komt zo
14-06-2004, 10:50
Oh Oh Oh
Wat hebbie nou toch weer een geluk gehad dat het met 20km per gebeurt en niet met 100 km per uur.anders het het niet uitgemaakt met welke wagen ze je kwamen halen want hij had toch plat geweest met 100 km per uur.

volksfahrer.nl
14-06-2004, 11:09
Ik heb zo'n zelfde geintje ooit gehad met een Golf Station.
Ik schoof zo rechtuit tegen een hek aan! Ik had zelf niks maar de auto had 11.000 gulden (vroeger) schade.

Waarom heb je nu geen ruimere (verlaagde) kogels gemonteerd?
Hij stond wel heel vet zo laag!

evilnyntje
14-06-2004, 11:10
Uhmmmmm, ff nadenken..........

Kinderspeelgoed, maar volgens mij heb ik alweer teveel gezegd.....

Volgens mij een kever bouwpakket dat zilver word gespoten :)

Niels - AirMighty.com
14-06-2004, 11:36
Volgens mij een kever bouwpakket dat zilver word gespoten :)
Idd... en zwaar verlaagd net als Bien d'r eigen ride?!? Met een heel klein VA stickertje op de achterruit... :D

Niels - AirMighty.com
14-06-2004, 11:37
PS en natuurlijk strakjes een heel klein AirMighty.com (http://www.AirMighty.com) stickertje op de zijruitjes... ;)

SplitBien
14-06-2004, 13:35
@evilnyntje en niels; haha nee fout..... totaal anders!! ;)

Heb idd geluk gehad met de snelheid waar ik mee reed......
Verlaagde fusee kogels, ten eerste had VR die niet en ten tweede waren ze te duur, dus wie weet ga ik ooit sparen voor verlaagde kogels en verlaagde spindels op advies van paul.
Voorlopig ken ik weer ff scheuren en staat hij nog errug laag hoor!! :D

Beetlefreak
14-06-2004, 13:41
@evilnyntje en niels; haha nee fout..... totaal anders!! ;)
Mini-bike dan??? :)

Niels - AirMighty.com
14-06-2004, 13:53
Of een home made roofrack voor je kever?!? :p

SplitBien
14-06-2004, 14:29
hahahaha ik zeg niks, wacht maar tot budel!!
voor spa ga ik idd een cross fietsje maken, nu pak ik het nog ff wat "kleiner" aan...... ;)

Bussie komt zo
14-06-2004, 14:39
http://static.marktplaza.nl/images/babytoo-driewieler-duwstang-345293-1.jpg

Deze Mischien :D

SplitBien
14-06-2004, 14:47
hahahahahaha nee dat niet!! Dat is wel heeeeeeeeeeel errug klein!! ;)

Bussie komt zo
14-06-2004, 15:07
Maar je bent ook niet zo groot

SplitBien
14-06-2004, 15:12
Nee dat niet nee, daarom is mijn project iets kleins, maar wel groter dan die steelfiets...... Bob moet er ook nog oppassen en die is bijna 2 meter!

Bussie komt zo
14-06-2004, 15:16
Nu heb ik gelezen in de topic na 2jaar eindelijk af een Golf van BOB, is dat jouw BOB.

Bussie komt zo
14-06-2004, 15:16
Lekkere zin opbouw trouwens Bussie!!!

SplitBien
14-06-2004, 15:20
Ikke al niette snappe..... :D

Nee dat is niet mijn bob helaas want dat is een vette golf!!

Bussie komt zo
14-06-2004, 15:27
Jije nu toch snap wel.
Ik stop ermee want anders wordt dit ook een zoveel mogelijk reacties halen van irritante luchtsleutels of zoiets

Bussie komt zo
14-06-2004, 15:33
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=4868&mode=normal

Bij nog een foto van het paard van mijn vriendin.alleen de kwaliteit van de foto is een beetje rottig

SplitBien
14-06-2004, 15:50
Wauw, mooi paardje! Rijdt ze western??? Dat heb ik ook nog ooit eens willen doen! Dus voor een cursus moet ik bij jullie zijn????

Bussie komt zo
14-06-2004, 16:04
Dit is een Lusitano een portugees paard.
hij is met 4 jaar wild in de bergen te hebben geleeft naar NL gekomen.
ze doet alles met hem buiten rijden dressuur en springen en voor de kar(bijna zijn we hem aan het leren)
maar hij kan ook knielen en dat soort fratsen.
Maar western niet dat is ze nog wel van plan ooit. zadel is van mijn zus ff passsen voor de foto.

Jasper Ovaal
14-06-2004, 16:06
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=4868&mode=normal

Bij nog een foto van het paard van mijn vriendin.alleen de kwaliteit van de foto is een beetje rottig


Is wel erg apart om hem op je Dak rek neer te zetten, :cool:


Zal ik toch nog eerder een Pony nemen, :D

We zien het wel verschijnen,.

Bussie komt zo
14-06-2004, 20:44
Is wel erg apart om hem op je Dak rek neer te zetten, :cool:


Dan zal ik hem eerst op moeten laten zetten. want zo is hij te zwaar voor het dak rekje.

Dan liever de vrieser in :tongue:

SplitBien
15-06-2004, 08:59
ahhhh erwin!! Zo'n ding past toch niet in je vriezer?? :D

Project is klaar!! Past niet echt goed op het dak maar de achterbank kan wel!!!

btw; heb een nieuwe naam: SABINE_BUG!!

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 09:04
btw; heb een nieuwe naam: SABINE_BUG!!
Is toch geen nieuwe naam... idzv hij was mij al bekend... :wink: :biggrin:

SplitBien
15-06-2004, 09:12
haha was ook de bedoeling dat het in dezelfde "style" bleef.....

SplitBien
15-06-2004, 09:13
Alleen die avatar nog..... :rolleyes: :rolleyes:

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 09:58
Idd alleen die avatar nog... ik heb het bij mezelf andersom gedaan, aangezien de avatar op Volksforum kleiner moest zijn dan op Keversite... snapt u?!?

Beetlefreak
15-06-2004, 10:08
btw; heb een nieuwe naam: SABINE_BUG!!
omdat der Golf de deur uit gaat? jammer van de G60, teveel kosten?

Gert
15-06-2004, 10:10
Zal ik toch nog eerder een Pony nemen, :D



http://pages.eidosnet.co.uk/~morrismarina/Hyundai%20Pony/Hyundai%20Pony%20brochure%201972X.jpg

SplitBien
15-06-2004, 10:20
@Bietulfriek; de g60 gaat mij te vaak kapot en eist teveel aandacht en onderhoud....
Opzich geen probleem maar de onderdelen zijn 10 keer duurder dan voor een kever, op een gegeven moment hou je alleen jezelf voor de gek als je telkens dat ding laat maken door de beste van de beste die er is.......
Na lang nadenken besefte ik dat de golf beter weg kan en dat ik er een leuk gerestaureerd kevertje voor terug koop, of een opknap spijlbussie........ :D

Beetlefreak
15-06-2004, 10:25
Boesie dus!! :) euh, Kruk@b's onderschrift al gelezen???
'Busses are for boyz' :D:D haha, je overtuigt em vast wel...

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 10:26
Ik wil ook een bussie... maar dan moet ie wel droog kunnen staan en ikke da nie kunne... :(

volksfahrer.nl
15-06-2004, 10:27
Bien in een bus? Als je daar een foto van op thesamba zet worden die Yanken GEK!
Een hussie in een bussie, dat is hun natte droom zo'n beetje!
Die bien, helemaal omgeturnt! Hahahaha

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 10:27
...of drie bussies is ook goe... of 5 of 8 bussies is ook een leuke idee...

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 10:28
Bien in een bus? Als je daar een foto van op thesamba zet worden die Yanken GEK!
Een hussie in een bussie, dat is hun natte droom zo'n beetje!
Die bien, helemaal omgeturnt! Hahahaha
Tsja het wordt wel wat met je Sabien... :p ;)

Beetlefreak
15-06-2004, 10:33
Die bien, helemaal omgeturnt! Hahahaha
De goeie kant op zeg maar :D

SplitBien
15-06-2004, 10:33
Uhmmmm..... Jaja het komt ooit nog wel eens goed met me!!
Ik kan in wageningen misschien een schuur huren waar zo'n 5 auto's in passen,
als dat doorgaat, komt de bus er geheid!!
Kruk overtuig ik wel want busses are also for women!!
Foto op samba?? hmmmmm is dat wel wijsheid? Bus komt er, hoe dan ook!! Als dat niet ipv mijn golf is dan is dat wel over een jaar!! De spijl van wouter, VA en cle, en die van kruk hebben me overtuigd!!

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 10:34
Ik wil ook zo´n schuur!!!!!!!

SplitBien
15-06-2004, 10:41
Goed zoeken en langs gaan bij boeren met 20 schuren achter de boederie! ;)

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 10:48
Goed zoeken en langs gaan bij boeren met 20 schuren achter de boederie! ;)
Oh okay... maar dat deed ik altied al, ma jie ben een meiske, ken mie goe indenk da men mei nie opt erf mot hebbn... :biggrin:

PS. Whoohoo... ik zit nu de 500 posts! :cool:

SplitBien
15-06-2004, 10:49
Wauw!! Nog 500 te gaan voor postwhore!! :D

volksfahrer.nl
15-06-2004, 10:51
Dat heb ik ook gedaan hier in de polders van zuidholland toen ik een plekkie zocht.
Iedereen was heel aardig en behulpzaam maar niemand had plek....
Maar goed ook want daardoor heb ik nu de mooiste plek die er bestaat!
Direct onder mijn woonkamer!
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=4860&mode=normal

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 10:51
Wauw!! Nog 500 te gaan voor postwhore!! :D
Idd, maar ik zie nu dat ik ´weer´ VW Addict ben... dat was ik eigenlijk al, toen we die vorige titels nog hadden :(

Beetlefreak
15-06-2004, 10:52
Je bent me voorbij gestreeft Niels! dit gaat hier bijna dezelfde kant op als in het 'onzin'-topic... :)

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 10:52
Dat heb ik ook gedaan hier in de polders van zuidholland toen ik een plekkie zocht.
Iedereen was heel aardig en behulpzaam maar niemand had plek....
Maar goed ook want daardoor heb ik nu de mooiste plek die er bestaat!
Direct onder mijn woonkamer!
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=4860&mode=normal
Dat zat je te vertellen tijdens de 2e ACN... echt een mooi stekkie idd, ben best wel een beetje heel erg jaloers... ;) :biggrin:
Strakke pic btw... wat een plaatje he, al die diverse airrides... :cool:

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 10:54
Je bent me voorbij gestreeft Niels! dit gaat hier bijna dezelfde kant op als in het 'onzin'-topic... :)
Idd... ik zal me ff beperken tot het andere topic... SORRY! ;)

SplitBien
15-06-2004, 10:59
@Erwin; onder je woonkamer is helemaal grandioos! Die plek die ik misschien kan krijgen met mijn pa en bob zit midden in een woon wijk, vroegâh zat er een groentenboer..... Dus tot 22.00 kan je slijpen, hameren en stampen, na 22.00 uur moet het dood stil zijn...

volksfahrer.nl
15-06-2004, 11:01
Groente boer? Mijn huis was ooit ook een groentezaak! Toeval zeg....
Ik heb gelukkig hele makkelijke buren maar ik maak na 10en
ook maar niet te veel herrie.

Beetlefreak
15-06-2004, 11:02
Dus tot 22.00 kan je slijpen, hameren en stampen, na 22.00 uur moet het dood stil zijn...
Dan wil je ook wel stil zijn denk ik :D

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 11:04
Maar ja jij hebt tenminste een hobby ruimte... ik heb nog niet eens een carpoort... :( Moet je eens kijken hoe we die bus van Lion (mijn broertje) hebben opgeknapt:

http://www.airmighty.com/images/members/lion/images/bus2002_04_jpg.jpg

Gewoon op de parkeerplaatsen voor de deur. ´s morgend de hele handel uit de bus en ´s avonds na het sleutelen alles weer in de bus... werk niet echt prettig!?!

SplitBien
15-06-2004, 11:07
We hebben thuis een carpoort, mijn pa en ik zijn nu bezig met zijn 66'er kever, hij had hem gisteren bijna aan het lopen!! Hij heeft hem al gedeeltelijk gestript, binnenkort de foto's!!

Niels - AirMighty.com
15-06-2004, 11:10
Ben benieuwd naar de foto's...
En ik ben al blij met 1 auto, hoeveel auto's zijn er wel niet in jou familie Sabien?!?

SplitBien
15-06-2004, 11:21
Uhmmmm, met de auto van bob erbij???
Nou zonder die van bob uhmmm, 5 auto's..... 3 vw's en 2 opels.......
*kever en golf van mij.
*kever en opel vectra GTS van mijn pa
*opel agila van mijn ma


***
dat woord is niet voor nix gecensureerd, Sabien ;)
Gr,
Marcski

krukab
15-06-2004, 11:53
Kruk overtuig ik wel want busses are also for women!!

ongetwijfeld !!
je hebt me ook al overtuigd dat je een echte Airhead kunt worden,en dat in een paar maandjes tijd ... ;)

... en die van kruk hebben me overtuigd!!

Ja inderdaad,maar als ik dan voorstel om zelf even een stukje te rijden in de Westfalia,haak je af !! :eek:
Nou ja,eerdaags is hij klaar,en dan vraag ik het je gewoon nog een keertje ... :p

SplitBien
15-06-2004, 12:02
Ja vond het nog een ietsie pietsie klein beetje eng, maar volgende keer wil ik en in de pano en in de spijl rijden...!!!! Wel op het industrie terrein!!

krukab
15-06-2004, 12:07
Ja vond het nog een ietsie pietsie klein beetje eng, maar volgende keer wil ik en in de pano en in de spijl rijden...!!!! Wel op het industrie terrein!!

Das goed !!
Bob heeft z'n doop in de pano al gehad (zelf achter het stuur),nu jij nog .. :)
Jullie nemen de pano dadelijk maar eens mee,als je hier aan het sleutelen bent,
en je "moet" ineens naar Volksrepairs onderdelen halen !! :p

En als dat nou naar wens is,neem je de volgende keer de spijl maar mee ...

SplitBien
15-06-2004, 12:13
Nee joh! Alleen met rijden op het indus terrein krijg ik al een heel goed idee!

krukab
15-06-2004, 12:21
Nee joh! Alleen met rijden op het indus terrein krijg ik al een heel goed idee!


ook goed !!!
dan wel graag twee handjes aan het stuur,want met die 18" spoort hij een beetje errug !!

http://www.volksaddiction.nl/800-600/16.jpg

**Trouwens,de Westy staat dadelijk wel op Fuchsen ... blijf je wel een beetje in stijl !! :wink:

SplitBien
15-06-2004, 12:27
Zit me nou niet zenuwachtig te maken!! Voordat je spijl klaar is zijn er ook alweer een paar maanden verstreken!

krukab
15-06-2004, 12:32
Zit me nou niet zenuwachtig te maken!! Voordat je spijl klaar is zijn er ook alweer een paar maanden verstreken!


hehehehe .... Bientje en zenuwachtig ....
Die spijl is met een week of wat klaar,want hij MOET mee naar Spa !!!
(en er daarna drie weken Belgie,Frankrijk en Zwitserland mee in)
Ik hoop deze week de achterwielophanging af te krijgen,vrijdag (hopelijk) de
vooras,en met een beetje mazzel heb hem dan zelfs met de ACN klaar !!

Goed plan,krijg jij daar je doop in de Westfalia !!!
(onder het toeziend oog van alle aanwezige Airheads ... hehehehe :D )

SplitBien
16-06-2004, 09:17
Uhmmmmm, haha ik weet niet of ik dan wel de zenuwen onder controle kan houden!!
Orionstraat lijkt me een strakker plan!! ;)