PDA

View Full Version : staerprobleem g40!!


roald
16-06-2004, 21:03
Hey,

Ben bezig met de inbouw van een g40 blok in m'n mk1, alle stekkers van kabelboom zijn juist aangesloten

Startmotor draait rond, probleem is dat ik geen vonk krijg.
Heb op de accu meer dan voldoende spanning staan( 14 volt) en op de hall sensor staat nog niet eens 0.05 volt. dus wel logisch dat ik geen vonk krijg, maar hoe kan het nu dat er ergens zo'n groot verlies in spanning is???

Op de bobine staat eveneens weinig , wisselt van 0,40 tot 0,75 volt

Bobine is nieuw
verdelerkap is nieuw
rotor is nieuw

Wie heeft een idee, alle tips zijn meer dan welkom
wil nu wel eens gaan genieten van dat fluitende geluidje!!!


groet, roald

Blikopener
16-06-2004, 21:56
Hey,

Ben bezig met de inbouw van een g40 blok in m'n mk1, alle stekkers van kabelboom zijn juist aangesloten
groet, roald

Ik weet wel zeker van niet, zal wel een 2f kabelboom zijn...

Gert
16-06-2004, 22:08
Blikkie kan het weten .. was denk ik de eerste in NL zo niet een van de eerste die een G40 in zijn Polo 1 lepelde en wel zo dat je dr aan de buitekant niks aan kon zien :)

Dennis@polo86c.nl
17-06-2004, 07:03
Er zijn als het goed is meerdere stekkers die je kunt verwisselen, goed controleren aan de hand van bedradingsschema dus..
Verder alle massapunten goed aangesloten??

roald
17-06-2004, 08:05
Ik weet wel zeker van niet, zal wel een 2f kabelboom zijn...


En hoe kan ik dit controleren??

Vervolgens de vraag: wat voor kabelboom moet ik dan hebben voor een PY blok?

gr.roald

sjampoo
17-06-2004, 08:35
Goeie om mee te beginnen: de blauw sensor voor koelvloeistof temperatuur; Als die niet goed is, of niet aangesloten, DAN START DE AUTO NIET!

Als ie eenmaal loopt, dan kan je m wel los gooien, dan gaat ie in noodloop, maar zonder deze stekker / sensor slaat ie gewoon NIET aan

serge pot
17-06-2004, 11:00
dat je ontsteking het niet doet is aan je meting af te lezen dat deze geen voeding krijgt ,dwz ff met de schema's puzzelen van de g40(2f ) en die van jouw polo

roald
17-06-2004, 14:14
ff gecontroleerd, heb de juiste kabelboom

ter aanvulling: blok komt in een een golf mk1, geen polo, misschien dat dit de oorzaak kan zijn

blauwe stekker voor koelvloeistof sensor zit erop, en ook goed maar ga nog maar eens checken

roald
18-06-2004, 12:36
Vraagje:

Is het misschien een idee, om te proberen of dat wat uitmaakt, rechtstreeks vanaf de accu een draad naar de verdelerkap te trekken waardoor er iig genoeg prik op komt te staan???

Ik hoor het graag van jullie

gr.roald

sjampoo
18-06-2004, 12:39
Naar de verdeler????

NEEE (werkt met hoogspanning)

naar de bobine: NEEEE (zit volgens mij een voorschakelweerstand ergens: of in de draad (heel oude polo), of ergens in het traject.

serge pot
18-06-2004, 18:43
nee hall sensor werkt op 5 volt .zit hem waarschijnlijk in de voeding van je computer

Blikopener
18-06-2004, 18:59
Bij een 2f kabelboom zitten er ter hoogte van de bobine 2 stekkers die onderling verwisseld kunnen worden (zelfs de kleuren lijken op elkaar).

Bij verkeerde montage krijg je geen voeding op je regelapparaat! :frown:

roald
18-06-2004, 20:58
@sjampoo: misschien nog een goeie tip voor me dan --> extra massadraad??

@serge:ondanks dat zou die met genoeg spanning op verdelerkap moeten vonken, of zie ik dat verkeerd??

@Blikopener: ik heb een py blok+kabelboom, te vergelijken met 2f?? ik dacht niet, maar kan het mis hebben

serge pot
18-06-2004, 21:56
voeding van hall sensor komt van regelapperaat ,controleer idd maar eerst de stekkers op je bobine

Blikopener
19-06-2004, 12:11
@Blikopener: ik heb een py blok+kabelboom, te vergelijken met 2f?? ik dacht niet, maar kan het mis hebben

Inderdaad; ik bedoel GEEN 3f kabelboom, maar doel op het type Polo waar de motor uit komt ('91-'94) :mad:

MelG60
19-06-2004, 21:04
Probeer of je Digifant relais het nog doet.

Blikopener
20-06-2004, 02:21
2f, 3f.
Niet echt een vaut die we van jou verwachtten...

Maar goed: PY blok loopt met PY kabelboom :-)

Zit wel verschil tussen een kabelboom van een 2 en een 2f :rolleyes:

roald
20-06-2004, 11:34
Ik ga eerst maar weer eens wat proberen:

* controleren van de stekkers(alle stekkers nog maar eens bij langs lopen)op de bobine

* Digifant relais nog okidoki

* extra massakabel

en wie weet!?!?!?!?

serge pot
20-06-2004, 15:45
blikkie is een g40 in golf mk1 (wink)

roald
20-06-2004, 20:18
:confused: :( :confused:

Wat bedoel je precies??

:confused: :confused:

roald
26-06-2004, 17:03
Iemand misschien nog een oplossing voor het feit dat ik geen vonk krijg??

Bobine=nieuw
verdelerkap=nieuw
rotor=nieuw
kabelboom gecheckt=ok
stuurapparaat=ok
stekkers juist aangesloten=ok

Wat zou het nu nog kunnen zijn???

gr, roald

Blikopener
27-06-2004, 13:50
Hall-gever stuk?

Dennis@polo86c.nl
27-06-2004, 14:02
Hoor je bij het op contact zetten wel de benzinepompen kort lopen?

Ik heb eventueel wel de repratie/diagnose handleiding voor de 2F G40, met beschrijvingen hoe alles te testen en te controleren.
Waar woon je ergens?

roald
28-06-2004, 15:38
Hallo Dennis,

Je hebt een pb'tje

groet, roald

roald
06-07-2004, 16:53
:D :D :D :D :D

héhé, eindelijk een vonk op alle 4 bougies!!!!!!!!!!!!

nu heb ik alleen het volgende: benzinepomp werkt, in injectierail loopt benzine, maar starten gaat nog niet. kan het relais van de benzinepomp dan stuk zijn, of is het iets anders?????

gr.roald

Sjon
07-07-2004, 19:41
.

Blikopener
07-07-2004, 20:28
Zonder lambdasonde hoort ie ook te lopen (neehee geen noodloop hoor ;) )

roald
08-07-2004, 19:49
Nog ff een vraagje:

Ik heb nu op dit moment te weinig spanning vanuit de digifant waardoor ik niet genoeg spanning krijg op de hall-gever en er geen vonk komt. Ik heb dit nu "opgelost" door een extra massadraad erbij te leggen en dan is er wel genoeg spanning en dus vonken zat. Door die extra massadraad, die ik ergens uit de kabelboom aftap(bruine dikke draad, massadraad) heb ik echter geen spanning op de draad voor de brandstofpomp


Kan het zijn dat als ik nu de lambdasonde installeer, waar ook een massadraad aanzit, er wel genoeg spanning op de computer zit en er dus ook genoeg op de hall gever staat om vonk te krijgen en de brandstofpomp ook weer normaal spanning heeft???

Who know's??????

gr.roald

Richard
08-07-2004, 19:54
aan het plukken geweest in je kabelboom?

roald
08-07-2004, 20:30
nee, zeer zeker niet, alleen een stukje van de krimpkous weggehaald om te kijken waar die bruine draad naar toeliep

ben niet zo gek om in een kabelboom te gaan knippen!! :rolleyes:

gr.roald

Blikopener
08-07-2004, 20:48
Brandstofpompen worden ook niet rechtstreeks door het regelapparaat aangestuurd, gaat via relais (is dus niet veel stroom voor nodig).

roald
08-07-2004, 21:11
ok, bedankt voor de tip. staat zonder de extra maasadraad iets van 6v spannin op, met draad loopt het het terug naar 1v

Dennis@polo86c.nl
21-07-2004, 11:25
Loopt ie al?

Koen is sleeping
24-07-2004, 23:19
Euh, kabelboom van een Polo. Okee, maar waarschijnlijk nog die van de golf in het interieur? Zo ja: contactslot geeft de verkeerde draden spanning?
Dat was bij mij het probleem bij ombouw 2F kabelboom (+dash) in polo 2. Stationairklep kreeg geen spanning.
Kan me voorstellen dat er toch ergens een draadje niet helemaal jofel zit.

Desnoods 2 kabeltjes vanaf de accu en alles waar je over twijfeld rechtstreeks aansluiten? Kan de comp daartegen?