PDA

View Full Version : Passat variant '93 startprobleem


AvD
06-08-2007, 20:07
Vandaag de eerste dag op m'n werk alweer vervelend begonnen. Werktijd was voorbij, hoppa in de auto, lekker naar huis.....niet dus, auto start niet. Gelukkig hebben wat behulpzame collegas me ff aangeduwd.

Ik heb net even, met al de electro- en motortechnische kennis wat dingen nagekeken maar ik kom er niet uit.

Na he draaien van de contactsleutel werken alle electrische dingen gewoon naar behoren. De radio werkt, de ramen kunnen met normale snelheid open en dicht en een Led op de accu geeft ook aan dat die vol zit. Ik het zekeringenkastje zit een relais wat klikt als ik de sleutel omdraai, ik neem aan dat dit het startrelais is en werkt. Ook hoor ik iets klikken in de motorkap.

In principe zou ik denken dat de startmotor gewoon kapot is, maar ik heb een soortgelijk probleem al eerder gehad. Maar na 2x opnieuw het contact omdraaien startte hij gewoon. Toen al had ik een vermoeden dat misschien het contactslot versleten was ofzo. Maar nu doet hij na 300x proberen nog steeds niets.

Nu zit ik dus sterk te twijffelen aan een defect aan de startmotor OF het contact. Ik kom er niet meer uit......ook omdat het "klikken" onder de motorkap ook misschien wel iets van de LPG installatie zou kunnen zijn omdat ik achter bij de tank ook een soort van pompje hoor draaien als ik probeer te starten.

Iemand enig idee?

Domi
06-08-2007, 20:09
Welkom hier ;)

vervang het blokje in je contactslot maar eens. ;0

fubar
07-08-2007, 00:29
Welkom hier ;)

vervang het blokje in je contactslot maar eens. ;0

idd kan de oorzaak zijn.
aan kameraad van me had het met een golf.

AvD
07-08-2007, 06:14
Het is denk ik toch het contactslot. Net nog ff een half uurtje zitten rommelen omdat ik geen zin had in de regen te gaan fietsen straks. Nu is denk ik de connector van het contactslot gaar, even een beetje mee bewegen en hij deed het weer.

Ik zal vanmiddag eens kijken wat er los aan zit want dat kan ik nu niet goed zien maar ik verwacht dat het probleem opgelost is.