PDA

View Full Version : Gasmechanisme motorfietscarburateurs...


Tapestaartje
20-08-2007, 18:49
Ha mensen!

Ik wil zelf een gasmechanisme gaan maken voor m'n carburateurs, gas blijft nu namelijk een beetje hangen als ik het los laat.
Nu ben ik op zoek naar foto's van dit soort mechanismen, en dan vooral volgens het hefboomprincipe.

Volgens mij heeft er wel eens iets op het forum gestaan, ik kan er alleen niets mee van vinden.

Iemand die mee aan een paar mooie foto's kan helpen?
Afmetingen zijn natuurlijk ook welkom, mocht er hier iemand zijn die zelf zo'n mechanisme heeft.

Alvast bedankt,

Groeten Ted!

Golf_1_gts
20-08-2007, 21:30
Als gas blijft hangen als je het los laat moet je een sterkere veer of externe veer zoeken die de gaskleppen dichttrekt als je het loslaat :)

Tapestaartje
20-08-2007, 21:31
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/6/8/Gasmechanisme1.jpg

Zoiets dus...

Tapestaartje
20-08-2007, 21:35
Als gas blijft hangen als je het los laat moet je een sterkere veer of externe veer zoeken die de gaskleppen dichttrekt als je het loslaat :)

Inderdaad, een externe veer...
En dan zoiets als op de foto van bovenstaande post!

:)

martiepartie
21-08-2007, 15:33
kan je toch een beugel maken uit staal, waaraan je een veer bevestigd die de gashevel dicht trekt?

Ik bedoel: zo'n ingewikkeld stangenmechanisme als op de afbeelding is een beetje lastig zelf te doen!

Een veer van de gashevel naar iets 'vasts' toe, moet de klus ook klaren.

Dennis@polo86c.nl
21-08-2007, 15:53
Hebben motorfietscarbs niet 2 gaskabels origineel?
Kun je de 2e voorzien van een veer aan het uiteinde zodat deze altijd de gaskleppen dicht trekt.

Tapestaartje
21-08-2007, 16:34
kan je toch een beugel maken uit staal, waaraan je een veer bevestigd die de gashevel dicht trekt?

Ik bedoel: zo'n ingewikkeld stangenmechanisme als op de afbeelding is een beetje lastig zelf te doen!

Een veer van de gashevel naar iets 'vasts' toe, moet de klus ook klaren.

Ach, heb mag best ingewikkeld zijn hoor. Ik heb toch geen haast, :tongue: !
Het kan in principe wel een stuk simpeler, maar zoiets ziet er wel leuk uit!

:D

Hebben motorfietscarbs niet 2 gaskabels origineel?
Kun je de 2e voorzien van een veer aan het uiteinde zodat deze altijd de gaskleppen dicht trekt.

Origineel hebben ze inderdaad twee gaskabels jah, ik heb deze kabel er alleen niet bij... Er moet dus iets zelf verzonnen worden.

berendd
21-08-2007, 20:35
raar, de mijne klappen zo weer dicht.. heb er niks aan veranderd

Tapestaartje
21-08-2007, 21:22
Na deze week mag de Golf weer ff rusten, wil er weer het een en ander aan gaan doen.
Carburateurs komen dan vanzelf weer aan de beurt, ik denk dat ik het gaskabelmechanisme gewoon op een andere manier ga monteren. Ik ga sowieso iets verzinnen voor het stelmechanisme voor de kabel...

serge pot
26-08-2007, 19:23
raar, de mijne klappen zo weer dicht.. heb er niks aan veranderd
true ,gebruik zelf originele gaskabels en dan enkele op de carbs

serge pot
26-08-2007, 19:24
als het gas blijft hangen duidt dit vaak eerder op niet synchroon staan of je ontsteking staat te vroeg

Tapestaartje
26-08-2007, 21:48
Bedankt voor de tips.
Ik moet de carbs inderdaad nog synchroon stellen, kan dus zijn dat het hierna over is.

Ik heb de Golf vandaag omgewisseld met m'n andere auto, wordt namelijk tijd dat ie eens grondig aangepakt gaat worden. Het zal alleen niet opschieten denk, kan er namelijk alleen in het weekend gaan werken... :(