PDA

View Full Version : Waar haal ik Manilla-grün verf?/lak?


TiasT43
17-09-2007, 22:23
L63Y

dat is natuurlijk de code voor de kleur van mijn audi 100 uit 1979
Manilla-grün

in gewone spuitbussen is dit niet meer te vinden... Moet ik hiervoor naar de verfmenger oid? :screwy:

Groeten!

Mathias

Tjaap
17-09-2007, 22:33
ja elke verfwinkel kan dit voor je mengen.. ook in spuitbussen

TiasT43
17-09-2007, 22:51
Ok cool, dan ga ik dat ff doen vd week. want met de winter in aantocht...
en al die regen :(
en al dat zout
en al dat roest


OEfffffff

weer ff wat wegwerken (schuren/spuiten) de komende week...

hajee
17-09-2007, 22:55
sterker nog, als je een tankklepje oid meeneemt, megen ze ook de "oudheid" oftewel de verkleuring mee, doordat ze de lak ahw meten..
krijg je minder kleurverschil.. :rolleyes:

MartinGT
17-09-2007, 23:14
Deze zaak kan het sowieso, haal ik zelf ook nog wel eens een spuitbusje op kleur vandaan. http://www.hampsink-automaterialen.nl/ Is alleen wel een beetje uit de richting zie ik. :rolleyes:

Dirk
18-09-2007, 11:59
Ik ga morgen toevallig precies dezelfde kleuren laten maken bij de verfhandel!
Even mijn golf een beetje bijspuiten.

arno Derby
18-09-2007, 21:23
Klopt die lakken zijn niet zomaar te vinden omdat dat een oud lak systeem is op thinner bassis is en tegenwoordig moet alles op water bassis. Vaak is het kleur nummer nog wel terug tevinden maar kunnen ze het niet mengen.
Omdat ik zelf in een schadebedrijf werk laat ik dan het oude lak recept om zetten in het nieuwe lak systeem. Vaak heb ik dan de zelfde dag nog de nieuwe meng verhoudingen met het nieuwe lak systeem.

Dus het is weldegelijk nog gewoon te krijgen het kan alleen zijn dat ze er iets meer moeite voor moeten doen door naar de lak fabriekant te bellen en te vragen het nieuwe lak recept door te faxen ofzo.

succes
gr