PDA

View Full Version : Knipperend koelvloeistoflampje


Lexo
18-09-2007, 11:09
Het lampje van mijn koelvloeistof-meter knippert soms na het starten.
Als ik dan opnieuw start, gaat ie netjes uit.


Wat is de functie van dit lampje? Hij zal misschien aangaan als de koelvloeistof te warm is? Of als het koelvloeistof-peil te laag is? (handig een auto zonder handboekje)

Zal zo eens het peil nakijken, zit nu op me werk.

martiepartie
18-09-2007, 11:21
vaak een combi.

Niveau te laag, knipperend lampje
Temp te hoog, knipperend lampje

Ik denk dat je een slechte massaverbinding hebt op de sensorEN, of peil te laag.
Voor de duidelijkheid, vaak zijn het 2 sensoren. Bij mjn polo zat er een in het thermostaathuis en de niveau sensor zit dan op je expansievat.

Lexo
18-09-2007, 11:28
Mmz, toch gek dat het soms met starten is, en als ik dan contact uitzet en weer start, gaat hij uit..

martiepartie
18-09-2007, 12:05
bij mij ging het als volgt:

starten; niets. Na 1-2 minuten rijden begon het knipperen, terwijl het koelwater nog echt niet +70graden was.
Soms ging deze uit, soms bleef deze knipperen.

Na vervangen van de sensor (dus ook gerommel aan de kabels) was het over, maar na een paar dagen begon deze spontaan met knipperen.
Tellerbak losgehaald; stekker ingespoten met WD40, teruggeplaatst, geen resultaat, nog steeds knipperen.

Gaat het bij jou na verloop van tijd wel over, of blijft deze dan ook knipperen?
Vloeistofpeil al gechekt?
computer gereset? (polen van de accu halen en ong. 15 minuten wachten..)

Lexo
18-09-2007, 12:14
Heb nog nix gecheckt, het regent ;)

Zal dat zo eens doen, het klaart al op. Lampje blijft gewoon knipperen tot ik opnieuw start. (maar soms knippert ie helemaal niet, alleen ff aan bij op contact zetten)