PDA

View Full Version : roest op mn bora, grrr


yal
18-09-2007, 20:40
:mad:


Ruim een maand geleden ben ik bij de vw dealer geweest en heb deze de roest laten zien onder de dakrubbers van mijn 7 jaar oude Bora sedan...[V] De dealer heeft hier foto's van gemaakt en gaf mij aan een goede kans te maken dat het kostenloss hersteld zou worden aangezien de auto nooit overgespoten is geweest en nooit schade heeft gehad.
En omdat de carroserie garantie 12 jaar is.....

Vandaag het telefoontje van dealer: wordt niet vergoed, lakgarantie is verstreken[:(!]....dus ik zei, heb 12jaar garantie, tja, zei de man van de garage "dat kunnen ze beter niet meer beloven" aangezien ze niets met garantie doen tenzij de gaten in het plaatwerk vallen[:0]

Ff over de plekjes:

Er zitten allerlei kleine blaasjes op t plaatwerk onder het dakrubber, en in de dakgoot!
Als je deze blaasjes open krapt zit er witte oxide onder en soms licht bruine roest[:0]

Ook is de dakgoot niet dekkend in de kleur en zie de beige grondverf.

Tja, wat doe ik hiermee????[?]

1-Zelf kaal krabben, maar dan ook echt kaal en dan in de epoxy primer zetten,grondverf ,orginele lak en blanke lak.

2-Of een schadeherstel bedrijf zoeken die de roest flink aanpakt, en netjes bijwerkt.

3-Zelf een brief aan Pon schrijven.

Als vw dit niet oplost, dan koop ik NOOIT meer een nieuw VAG product...
Heb deze auto ook nieuw gekocht, heeft altijd in een droge garage gestaan in warm Spanje en is tot voor kort altijd met de hand gewassen met autoshampoo.......

Baal hier enorm van, en had dit ook niet verwacht temeer omdat ik vele oude vw's heb gehad, die eigenlijk nagenoeg niet roesten.

Heb nog 2 golfjes mk1, een uit 1980 en een uit 1983, dus een liefhebber ben ik wel en weet ook hoe je auto's onderhoud en bijhoud!
De golf uit 1980 is al sinds 1993 in mijn bezit, en daarvoor van mn oma geweest!!

Ben benieuwt wat jullie hiervan vinden,

grtn yal

Ferry24
18-09-2007, 20:48
aanvechten bij pon zou ik zeggen..

arno Derby
18-09-2007, 21:06
Het moet niet kunnen dat hij nu al begint te rotten maar toch zie ik t wel meer bij vw`s vooral polotjes 6n valt mij vaak op dat ze vrij vroeg al in de wielranden, dakranden en onder de raam rubbers beginnen. Maar het is zeker niet bij alle auto`s het lijkt wel of 1 op de zoveel auto`s het heeft en hoe het komt weet geen mens waarschijnlijk.
Ik zou het proberen vergoed te krijgen als de auto nooit op die plek schade of iets heeft gehad dan moet t gewoon nog niet kunnen. Als hij wel al een keer gespoten is geweest dan zou de fout bij het schadeherstel bedrijf liggen.

Opzich is het niet moeilijk om weg te halen maar het kost wel weer geld en tijd en als het zo`n jonge auto is dat wil je t ook zeker netjes hebben dus moet je waarschijnlijk meerdere delen spuiten om kleurverschil te voorkomen.

Maar als er nooit verder iets aan de auto gedaan is qua spuit werk dan zou ik het zeker aanvechten.

succes

Gr

VWJYI
19-09-2007, 00:53
Gewoon door naar pon een vriend van mij had ook bij zijn golf plekjes onder de dak goot rubber en hij kreeg het gewoon hersteld... En bij die polo ketels is het gewoon triest een deel is bij seat in spanje gemaakt en deze zijn echt van bagger kwaliteit...

Black Devil
19-09-2007, 07:24
Ik geef je weinig kans. Als het roest van binnenuit is valt het alleen onder die 12 jaar, uit jou verhaal maak ik op dat het van buitenaf komt namelijk.

Als een dealer een lakmelding maakt, ik doe het zelf ook wel eens, krijgen ze bijna altijd afkeur. Persoonlijk vind het het ook slecht geregeld wat betreft lakgarantie. Als je er een lang verhaal van gaat maken, ook als dealer met PON moet in 99% vd gevallen de dealer ook meebetalen, en doet een dealer alleen maar bij een goede/vaste klant.

Succes in ieder geval

Zeend
19-09-2007, 09:05
Ik zou gewoon een goede brief naar Pon sturen. Baat het niet, dan schaadt het niet. Misschien dat een coulance-regeling mogelijk is?

Technish gezien: stralen, epoxy en nieuw spuiten.

Ook ik heb het idee dat de VW's uit de jaren '80 beter waren dan de nieuwere. Herinner me nog de rokende stuurkolomschakelaars van mijn Lupootje :(

Marcski
19-09-2007, 10:04
Volgens mij worden dit soort garanties zowiezo eerst voor akkoord naar Pon gestuurd, vandaar dat de dealer er eerst geen definitief antwoord op kon geven.

Ik geef je dus inderdaad ook weinig kans, maar het is het proberen altijd waard.
Succes in ieder geval!

Richard
19-09-2007, 10:16
Ook ik heb het idee dat de VW's uit de jaren '80 beter waren dan de nieuwere. Herinner me nog de rokende stuurkolomschakelaars van mijn Lupootje :(

nee kokend hete koelvloeistof die bijna bij elke golf 2 / corrado via de kachel naar binnen knalde was lekker..

in elk model zitten wel een paar kleine foutjes.. heb de lupo op geen één kunnen betrappen

Der Typ Siebzehn
19-09-2007, 12:32
nee kokend hete koelvloeistof die bijna bij elke golf 2 / corrado via de kachel naar binnen knalde was lekker..

:iamwithst

J-9A-N
19-09-2007, 12:48
nee kokend hete koelvloeistof die bijna bij elke golf 2 / corrado via de kachel naar binnen knalde was lekker..

in elk model zitten wel een paar kleine foutjes.. heb de lupo op geen één kunnen betrappen

LUPO/POLO waarbij de carterontluchting bevriest en vervolgens alle keerringen uit je blok knallen :thumbup:

Der Typ Siebzehn
19-09-2007, 13:00
LUPO/POLO waarbij de carterontluchting bevriest en vervolgens alle keerringen uit je blok knallen :thumbup:

ook een goeie!:thumbup:

Pedaalemmer
19-09-2007, 13:13
een g-lader die om de 10k km kapot loopt en de ijzerdeeltjes gebruikt om je blok van binnen te stralen ;)

martiepartie
19-09-2007, 14:12
ach ja, mijn 6N had ook roest op meerdere plekken. Ben ik toen ook echt van geschrokken. Had de auto gekocht omdat ik iets beters/nieuwers wilde hebben dan mijn polo2F. Die 6N roestte bij de dakafwatering (rondom), op de deuren, de dorpels, spatbordranden begonnen ook al..

Mijn 2F had 1 roestplekje, een klein beginnend plekje bij de voorruit...

Verwacht je van te voren ook niet, maar het ligt aan het staal dat ze gebruiken. De 2F kwam uit Wolfsburg, de 6N uit Spanje. Begon ook allemaal van binnenuit te roesten..

Ben bang dat dat bij de bora niet het geval is, maar misschien een gevalletje weinig dekking gehad van de lak? Hoop dat je er nog wat voor terug krijgt..

yal
19-09-2007, 22:04
foto's zeggen meer dan 100 woorden, is duidelijkt te zien dat de lak intact en is dat daaronder de roest blaasjes zitten :mad:

Baal er enorm van omdat de auto er als nieuw uitziet en rijd, heeft net 1ton gelopen.....


http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC01155.JPG


http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC01152.JPG


http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC01145.JPG


http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC01142.JPG

de dealer heeft een stukje open gekrapt en zei dat t plaatwerk onder de lak oxideerd :eek:

en 1 hoe de auto erbij staat.....

http://www.volksforum.com/albums/files/4/0/6/0/DSC00799_364694.JPG

bedankt voor de reacties, auto is absoluut nooit overgspoten en heeft nooit schade gehad.

grtn yal

yal
19-09-2007, 22:12
als dit niet opgelost wordt koop ik nooit meer een nieuwe vw, heb hiervoor een golf III nieuw gekocht en wil misschien een caddy voor mijn bedrijfje....

Wil eigenlijk met de bora doorrijden totdat ik een nieuwe audi A4 3,0TDI kan kopen, moet dit wel eerst opgelost worden want garantie is garantie en geen gelul!!!!

De golf mk1 uit 1980,die mijn oma nieuw kocht roest nog niet eens in de dakgoten, laat staan een gegalvaniseerde bora uit aug.2000 :confused:

grtn yal

martiepartie
19-09-2007, 22:38
als het van binnenuit begint, dan is er toch nog garantie? Ik zou er mee terug gaan idd. Maak een nette brief en probeer een afspraak te maken bij PON. Als er iemand naast je staat kan je het veel beter onder woorden brengen.

Gegalvaniseerd helpt geen kloten, als er verontreiniging in de staalplaat gezeten heeft. Slecht gerecycled staat is hier de boosdoener denk ik.

Om dezelfde reden rijdt ook nergens een renault14 meer rond, experimentje met gerecycled staal...

http://www.renault14.de/garbage/42/423404/2926789.jpg

seriously
09-10-2007, 09:22
Dat is idd jammer gelukkig ken ik dit probleem niet
met mijn bora . Good luck allesinds .

Grtz

Atze
19-10-2007, 16:16
Als men het mij zou vragen dan zou ik in eerst instantie zeggen dat het geen roest is maar een ophoping van overtollige spuitplamuur ( grondverf af fabriek ) wat misschien ook de reden is van de witte poedervorming.
Als men roestblaren openkrapt komt er normaal gesproken vocht uit, is dat bij jou ook ?
Als ik het zeker wou weten dan ging ik naar meerdere dealers of naar erkende schade herstelbedrijven / restoratie bedr en naar hun mening vragen.
Tevens zie / zag je dit wel vaker bij meerdere Vw's ( auto's ), kwam wel eens voor in de hoeken van een auto bijv: dorpels, kofferbakranden, motorruimtes enz.
Trouwens heb je een lakstift kado gekregen voor de beschadiging die je dealer heeft aangericht ?
Veel succes met je Bori, Grusse Atze.

Alberto
19-10-2007, 18:29
mijn golf 4 had ook roest op de klep
kon ook fluiten naar garantie van de familie pon