PDA

View Full Version : navigatie(snelheidpulse)


minnow
21-09-2007, 20:33
hoi hoi

ik heb een vraag over mijn bora
ik heb een pioneer radio met navigatie gekocht,maar nu moet ik een kabel aansluiten op de snelheidkabel.

weet iemand waar ik die bij een bora van 1999 kan vinden ???
bvd

Melvin
21-09-2007, 20:38
Doet ie het niet zonder die aansluiting?

Tijdje terug heb ik hier ook meer over gehoord (als het goed is levert VDO die) maar ik zie het nu er niet van in eerlijk gezegd... Met je GPS kan je juist de echte snelheid berekenen, daarvoor heeft ie het signaal van je auto niet nodig...

Een Tomtom heeft dat ook niet nodig dus waarom nu wel? (dit is meer een vraag aan pioneer enzo dus ;))

minnow
21-09-2007, 23:19
de aansluiting is nodig,anders loopt je wagen of een heel eind voor of een heel eind achter op je kaart van je navigatie.
en waarom de tom tom die niet nodig heeft, is omdat die een veel betere processor heeft dan de pioneer radio('s) de nieuwste radio's kunnen het alwel zonder.

Jurgen Santana
21-09-2007, 23:25
Doet ie het niet zonder die aansluiting?

Tijdje terug heb ik hier ook meer over gehoord (als het goed is levert VDO die) maar ik zie het nu er niet van in eerlijk gezegd... Met je GPS kan je juist de echte snelheid berekenen, daarvoor heeft ie het signaal van je auto niet nodig...

Een Tomtom heeft dat ook niet nodig dus waarom nu wel? (dit is meer een vraag aan pioneer enzo dus ;))

Rij maar eens door een (lange) tunnel. Dan weet je het antwoord.

VWAirlines
21-09-2007, 23:35
het beste kun je hem vanaf de klok pakken.

het netste werken is bij de blauwe stekker pin nr 3 te pakken. dit is de uitgang voor snelheids signaal, maar als je niet van die originele pinnetjes hebt liggen dan zou ik zeggen blauwe stekker kabeltje wat op pin nr 28 zit ( ingang snelheids signaal in voor de klok), extra kabeltje aan maken en dat is je snelheidspuls..

Melvin
22-09-2007, 06:42
@jurgenSantana, in de meeste tunnels kun je toch alleen maar rechtdoor dus so what! Maargoed, als je auto voor of achter kan lopen op de GPS kaart, wat heeft die GPS unit dan nog voor zin?

Op die manier kan ik een goedkoop navigatie systeem vinden zonder GPS, wat alleen maar gebruik maakt van snelheid en je stuuruitslag :P (dit is trouwens alleen maar bedoelt om mijn bewondering voor de noodzaak van een snelheidssignaal uit te sreken, commentaar hierop kom je maar op een meeting tegen me zeggen :))

retro hans
22-09-2007, 06:48
het beste kun je hem vanaf de klok pakken.

het netste werken is bij de blauwe stekker pin nr 3 te pakken. dit is de uitgang voor snelheids signaal, maar als je niet van die originele pinnetjes hebt liggen dan zou ik zeggen blauwe stekker kabeltje wat op pin nr 28 zit ( ingang snelheids signaal in voor de klok), extra kabeltje aan maken en dat is je snelheidspuls..



Sluit me volledig bij hem aan klopt als een bus.

Heb het zelf ook gehad!

minnow
22-09-2007, 08:35
oke bedankt voor uw reacties :D
zal het eens ff gaan zoeken en uitproberen.
er zal wel geen manier zijn om die pulse temeten he???

dubspeed
10-10-2007, 21:04
Of positie 1 van je Iso- (lees: radio aansluit- ) stekker achter de radio. Dat moet een blauw/ witte (kan ook een andere kleur zijn) draad zijn. Hiervan kun je zonder problemen je snelheids signaal vandaan halen. Is veel toegankerlijker dan achter de klokken- unit. Succes.

vw dennis
10-10-2007, 21:10
Rij maar eens door een (lange) tunnel. Dan weet je het antwoord.


Onder een tunnel kan je 9 van de 10 keer toch niet afslaan ;)

Heb hem ook niet aangesloten, werkt prima zo :D

Jurgen Santana
11-10-2007, 10:50
@jurgenSantana, in de meeste tunnels kun je toch alleen maar rechtdoor dus so what! Maargoed, als je auto voor of achter kan lopen op de GPS kaart, wat heeft die GPS unit dan nog voor zin?

In Zwitserland heb je stukken waar je bijna alleen maar tunnels hebt en je ook ondergronds van richting wisseld. Voor je dan weer eens verbinding hebt duurt erg lang, vaak zo lang dat je inmiddels de volgende tunnel inrijd.

kippie 1
12-10-2007, 06:07
bij een bora is de paarse draad in de radio stekker
ook puls voor navi en de makkelijkste
succes