PDA

View Full Version : accu lampje blijft branden


mk3gti
26-06-2004, 23:08
ik heb een golf 1 1500 LS van 1980 . als ik de auto start brand het accu lampje niet , maar als ik een paar keer gas geef springt het lampje aan . is nu de accu verrot of is het de dynamo ?

alvast bedankt .
mk3gti .

Christiaan
27-06-2004, 21:59
waarschijnlijk de dymano (zouden de koolborstels kunnen zijn) maar kan ook de dyname zijn, of slechte massa....

Ik denk dat je beter het e.e.a. door kunt gaan meten om zeker te zijn...

Marco
27-06-2004, 22:19
Accuklemspanning moet bij lopende motor boven de 13,8 volt liggen, als dat zo is dan laad je dynamo in elk geval bij. Wat echter niet perse hoeft te betekenen dat deze niet stuk is.

GTD Special
28-06-2004, 13:23
Kan het niet met de spanningsstabilisatie in de tellerunit te maken hebben?? :confused:

Erwin16v
28-06-2004, 16:55
Ja kan ook heel goed als je de klok eruit haalt dan zit er aan de achter kant een klein vierkant blokje met een vorkje eraan zit met 1 schroefje vast die willen ook nog wel is kapot gaan en soms moeten de soldeerpunten even door gesoldeerd worden maar meestal als het in het dashboard zit is het dat vorkje. maar test eerst even hoeveel hij bij laad ook met veel verbruikers in geschakeld denk n.l dat het in de dynamo zit koolborstels of een diode kapot

Christiaan
28-06-2004, 17:40
Ja kan ook heel goed als je de klok eruit haalt dan zit er aan de achter kant een klein vierkant blokje met een vorkje eraan zit met 1 schroefje vast die willen ook nog wel is kapot gaan en soms moeten de soldeerpunten even door gesoldeerd worden maar meestal als het in het dashboard zit is het dat vorkje. maar test eerst even hoeveel hij bij laad ook met veel verbruikers in geschakeld denk n.l dat het in de dynamo zit koolborstels of een diode kapot

De "thermistor" zou ook inderdaad kapot kunnen zijn, echter heb je dan niet alleen last van een knipperend lampje, maar ook bijv. de benzine meter / temperatuur meter die verkeerde waardes aangeeft (bijv. bijna lege tank, terwijl deze nog 3/4 vol zit)

mk3gti
28-06-2004, 17:45
De "thermistor" zou ook inderdaad kapot kunnen zijn, echter heb je dan niet alleen last van een knipperend lampje, maar ook bijv. de benzine meter / temperatuur meter die verkeerde waardes aangeeft (bijv. bijna lege tank, terwijl deze nog 3/4 vol zit)

ik heb wel dat mijn knipperlicht relais zoemt en als ik mijn knipperlicht aan doe het weg is . mijn toerenteller doet het niet en mijn brandstof en temperatuur meter ook niet .

Erwin16v
28-06-2004, 20:07
Controleer je massa kabel aan het dashboard ook eens wil ook wel is vreemde storingen geven

mk3gti
28-06-2004, 20:28
Controleer je massa kabel aan het dashboard ook eens wil ook wel is vreemde storingen geven

waar zit die massa kabel ?

Erwin16v
28-06-2004, 21:25
Die loopt van het dashboard naar linksvoor ongeveer in de buurt van de hendel waarmee je je motorkap opent volgens mij

mk3gti
28-06-2004, 21:28
Die loopt van het dashboard naar linksvoor ongeveer in de buurt van de hendel waarmee je je motorkap opent volgens mij

oke bedankt . kan ik dat ook even controleren .

Cabby 82 TDi
28-06-2004, 21:29
Of naar je stuurkolom. Hangt af van het type.

mk3gti
04-07-2004, 20:53
heb alle punten die jullie noemde nagekeken en schoon/vast gemaakt . en het euvel is verholpen . :biggrin:

bedankt voor jullie info .