PDA

View Full Version : codecs waar te vinden , geluidskaart trubbles


Ron mk1
10-10-2007, 21:24
Heb sinds mijn pc op nieuw geinstalleerd is veel problemen om bepaalde filmpjes aftespelen .

Waar kan ik alle codecs vinden zodat alles speelt?

En meteen een sub vraagje, mijn geluidskaart funcitoneerd nu ok niet meer.
Ben de installatie cd kwijt. Hoe kom ik er nu achter welke ik nodig heb?

Ben echt een debiel op het gebied van pc`s.

:redface:

Jeff
10-10-2007, 21:25
Google ff op K-lite mega codec pack

RubenD
10-10-2007, 21:56
Je geluidskaart doet het helemaal niet meer?

Ga naar configuratiescherm -> systeem -> ga naar de tab "hardware" en klik op "apparaatbeheer"

Er opent zich weer een nieuw venster, een lijst me alle componenten van je pc. Je zult ergens vooraan ipv een normaal icoontje een geel gevarendriehoekje zien. De pc ziet dat onderdeel zitten maar heeft het nog niet werkend gekregen. Klik dat onderdeel aan en vervolgens op: Stuurprogramma bijwerken.

Zeg dat hij op internet mag zoeken. Vaak kan de update dan wel gevonden worden en installeert de pc hem vanzelf.

Lukt dit niet, het component wat niet werkt (geluidskaart), staat het type in de lijst van apparatenbeheer. Typ dit dan in bij Google. Vaak kun je dan wel een driver handmatig downloaden en installeren.

Lukt dit niet, is het een merk computer, b.v. een Dell? Dan kun je aan de hand van het modelnummer de correcte drivers vinden.

Lukt dit nog niet, kast openschroeven en kijken wat er op de geluidskaart aan gegevens staat, stickertje met merk e.d. en dan dit invoeren bij google.

Succes!

Ik ben er dus vanuit gegaan dat hij helemaal niet werkt. Daarnaast heb je tegenwoordig veel divx/xvid filmpjes op het internet. Geluid daarvan werkt ook vaak niet goed. Google even op AC3filter en die ook even installeren!

Arne
10-10-2007, 22:05
ac3 zit in k-lite..

Pedaalemmer
11-10-2007, 07:31
http://justfuckinggoogleit.com/

Ron mk1
14-10-2007, 21:07
http://justfuckinggoogleit.com/

BEn je altijd de leukste thuis ofzo?

:screwy:

De rest bedankt voor de antwoorden, zal even gaan zoeken .