PDA

View Full Version : retourleiding


ruben
29-06-2004, 08:56
Morguh!

ik ben nieuw hier dus hallo allemaal. Ik had een vraagje.
Ben een beetje rond aan het kijken voor een benzine jetta of een benzine golf 1, wegenbelastingvrije. En ben erg benieuwd of deze uitgevoerd zijn met een tank met een retourleiding zodat deze omgebouwd zou kunnen worden naar diesel. Hebben er mensen evt. ervaring met deze klus?

Groet,

Ruben

ruben
29-06-2004, 09:38
Dank je voor de rappe reactie! Ik ben idd wel van plan een normale diesel erin te bouwen. Een 1.6d of td. Alhoewel die laatste misschien nog problemen geeft bij de rdw door meer vermogen te hebben en niet toereikende remmen, slappere vering van voren?
Daarnaast is het zoeken naar een wegenbelastingvrije diesel zoeken naar een speld in een hooiberg, of zoek ik dan verkeerd? Zeker in Nederland is dat mijn ervaring en importeren vindt ik geen optie.
Wat ook de ellende van diesels is dat ze meer gebruikt zijn en dus ook meer gebruikssporen hebben.

Groetjes,

Ruben

Cabby 82 TDi
29-06-2004, 18:46
Over de retourleiding van benzine kan ik je niets zeggen, maar de ombouw heb ik destijds zelf ook gedaan bij mijn cabrio.

1.6 benzine = 75 pk wat gelijk is aan een 1.6TD
Oftewel ik had geen problemen met de remmen etc.

Wel heb ik de brandstofleidingen vervangen vanwege de diameter. Dieselleidingen zijn iets dikker qua diameter. Ook heb ik de tank vervangen. Bij de benzine uitvoering zat de pomp in de tank en bij de diesel niet. Maar ook dat is zo gedaan.
Verder moet je even op letten op je aandrijfassen. Daar wil de maat wel eens verschillen tov benzine. Ook moet je de uitlaat vervangen. Andere aansluitingen en diameters. En als laatste natuurlijk is de kabelboom vanaf het schutbord naar de motor toe. Die dient ook vervangen te worden als je het netjes wil doen.

It's doable, maar als je bang bent voor een auto met veel kilometers vind ik het knap als je wel een blok kunt vinden met weinig kilometers.

Als je vragen hebt, laat het maar weten.