PDA

View Full Version : 2.0 16v of 2.9 vr6?


Smully
17-10-2007, 22:04
Hey mensen,
Ik wil over een tijdje (begin volgend jaar) een corrado gaan rijden.
Ik ga hem zoiezo gebruiken voor dagelijks naar me werk te rijden.
Dus dan valt voor mij een 1.8 G60 al af kwa onderhoud aan de g-lader.
Maar nu zit ik dus aan een 2.0 16v te denken, of aan een vr6?
Ik neem aan dat het 16v blok de zelfde kwaliteit is als de 16v uit de golf mkII (waar ik nu meer rijd) Maar ik wil dus wat meer comfort en wegligging.
Maar wat raden jullie nou aan in zo een corrado?
En het benzine verbruik van beide motors rond welke koers hangt dat?? :rolleyes:

Richard
17-10-2007, 22:08
vr6 en g60 zijn beide onderhoudsgevoelig. vr6 zuipt. 16v is beproeft.

martiepartie
17-10-2007, 22:56
Een G60 hoeft niet heel onderhoudsgevoelig te zijn, je moet met een goede basis beginnen.
Een G60 met lage km-stand en net onderhoud kan veel beter zijn dan een 16v..

maar vind die nog maar eens, da's niet makkelijk.

breadfan83
17-10-2007, 23:36
Je kunt ook gewoon een KR uit Belgie ofzo halen. Dat blokje is al genoeg getest.
Heb je wat minder PK's, maar het is wel lekker betrouwbaar.

tempel
17-10-2007, 23:44
VR6 gebruikt gemiddeld 1 op 9,5 .Vind ik persoonlijk wel meevallen , onderhoud kan wel aardig in de papieren lopen . Je moet dus een goed exemplaar zien te vinden . Is een 16v zoveel zuiniger dan .

Volgens mij is 16v de verstandigste keuze maar VR6 de leukste .

Smully
18-10-2007, 09:56
Ik rijd nu dus in een golf mkII met een 1.8 16v kr blok en dat is zoiezo een zeer fijn blokkie, maar wil wat meer comfort. Maar een 2.0 16v blok is dat niet veel het zelfde als een 1.8 kr blokje? En mijn verbruik nu hangt ook tussen de 1:9 en 1:10.

Pedaalemmer
18-10-2007, 10:03
2.0 16v is echt een super blok en minstens zo goed als de vr6.

Vr6 is niet echt een goede keuze voor dagelijks gebruik je portomonee zal veel blijer zijn met een 2.0 16v

tempel
18-10-2007, 10:05
Voor meer comfort moet je geen Corrado kopen maar een Golf 3 , comfort van Corrado is vergelijkbaar met Golf2 .

Pedaalemmer
18-10-2007, 10:10
Corrado is tien keer windstiller dan een golf 2. En op de snelweg is hij een stuk comfortabeler tis maar net waar je veel rijd.

Daarbij zit je wel met je reet plat op de bodem..wil je echt een goede dagelijkse ride kun je beter voor een golf3 gaan of nog beter een golf4.

G60 is een ramp voor dagelijkse vervoer, ik rij er zelf al geruime tijd mee en het is nu een half jaar verder en de g-lader is volgens mij weer op het eind van zijn latijn. En dan heb ik nog niet eens over het nalopen van de moter na een stevige rit. Ik rij gemiddeld 500 km per week met mijn g60.

LRR
18-10-2007, 10:13
2.0 16V zou mijn voorkeur hebben !!!!!

arnus71
18-10-2007, 12:11
Ik zou een golf 3 gti 2 liter 8v nemen, die blokken zijn echt sterk.

Sander
18-10-2007, 14:54
Als het budget het toelaat een VR6 nemen. Waarom? Omdat er geen V8 in dat ding is geleverd :D

Nu even serieus. Een 6 cilinder rijd wel zo lekker rustig dat ik daar extra geld voor over zou hebben. Mijn keus zou dus zijn nu al de zoektocht starten naar een mooie VR6. Er staat zoveel rotzooi te koop dat ik er een flinke tijd voor uit zpu zoeken er eentje te vinden. Hoe originele hoe beter wat mij betreft!

Richard
18-10-2007, 14:57
Ik zou een golf 3 gti 2 liter 8v nemen, die blokken zijn echt sterk.

heb nog een passat gt variant met zo'n blok staan mag voor een klein prijsje weg

Lexo
18-10-2007, 15:22
G60 is een ramp voor dagelijkse vervoer, ik rij er zelf al geruime tijd mee en het is nu een half jaar verder en de g-lader is volgens mij weer op het eind van zijn latijn. En dan heb ik nog niet eens over het nalopen van de moter na een stevige rit. Ik rij gemiddeld 500 km per week met mijn g60.


Wat een onzin, als jij in een half jaar een lader kapot helpt doe je iets ernstigs verkeerd..

En nalopen van de motor? Turbotimer erop van 30 euro en je kan gewoon uitstappen en weglopen..

Nou niet echt overtuigende argumenten lijkt me..

Allart-Ghetta
19-10-2007, 21:08
Ik zou een golf 3 gti 2 liter 8v nemen, die blokken zijn echt sterk.

Sterk in de zin van ze gaan niet stuk, dat kan kloppen want sterk in de zin van veel koppel of vermogen zijn ze niet. Een Golf 3 2E rij ik aan snot met mijn Golf 2 EV.

Racelook
21-10-2007, 15:04
VR6.. alleen al voor het geluid (bij een open uitlaat) :thumbup:

Smully
22-10-2007, 18:34
Maar wat is nou het daad werkelijke benzine verbruik van zo een vr6?
Ik weet dat dat ligt aan je rijstijl maar waar zit het in de buurt??

tempel
23-10-2007, 09:44
http://www.vr6clubholland.nl/ Ga hier maar eens zoeken naar verbruik . Heb zelf een dikke 3 jaar een Golf VR6 met 2.9 Corrado blok erin . Bij een redelijk normale rijstijl 1 op 9.5 . Maar als jij hetzelfde verbruik scoort met een 16v ga jij dat waarschijnlijk niet redden . Overigens , als het verbruik zo'n item is ,moet je geen VR6 of G60 kopen .Ten opzichte van Golf2 GTI 8v kost het meerverbruik op jaarbasis bij een jaarkilometrage van ongeveer12000 km grofweg 300€ , maar dan rijd je wel VR6 , met op de G60 na , het mooiste geluid van de VAG . En afgezien van de brandstofkosten , liggen de onderhoudskosten ook wat hoger ,ik ga ervan uit dat je zelf je onderhoud doet . Onderhoud door de dealer verhoogt de kosten nog meer . Verstandig , een VR6 aanschaffen , nou nee .
Maar je bent liefhebber of niet .

Smully
23-10-2007, 17:51
Onderhoud doe ik zoiezo zelf ja, mja t gaat me niet echt om de brandstof kosten maar een indicatie is altijd wel makkelijk :) Kan met mijn 16v blokkie 1:11 en op lange snelweg km's ook 1:12 redden maar binnendoor ga ik richting de 1:9
Maar idd van t geluid van een vr6 met een leuke pijp eronder is super om kippevel van te krijgen :D

vw dennis
23-10-2007, 18:11
VR6 met origineel uitlaat systeem, maar alleen met open luchtfilter, dat maakt echt een waanzinnig geluid.

Ik denk dat de 2.0 16V slimmer is om te nemen.

hajee
23-10-2007, 19:04
dacht dat je een golf 2 vr6 wilde gaan bouwen... (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35801&highlight=vr6) :)

Smully
24-10-2007, 17:07
Haha jah zit te keuze een beetje te overwegen nog steeds...
Een golfje 2 vr6 trekt mij t meeste, maar als ik daar aan begin wil ik het ook meteen goed doen, dus dat gaat een redelijke tijd duren, en heb ik ondertussen zoiezo een andere auto nodig, dus misschien alsnog een corrado :)

Mad_Uwe
28-10-2007, 06:23
VR6 :cool:

Gewoon een super auto maar zorg wel dat je goede koopt die eventueel al een kettingrevisie heeft gehad. Het verbruik van zo'n ding ligt op hetzelfde niveau als een 16V en G60 namelijk rond de 1 op 10/11. Verder is het vervangen van de distributieketting prijzig maar voor de rest ontloopt het niet veel van een 16V denk ik.

joop-vr6
17-02-2008, 17:53
ik zou voor de vr6 gaan,heb zelf ook g60 en 16v gereden.
de vr6 die ik nu heb is zuiniger dan de g60 die ik had,maar idd zie maar eens een goede te vinden.

joop-vr6
18-02-2008, 19:35
en de vr6 heeft meestal meer standaard opties.

SpeedBusterGTI
27-02-2008, 21:00
Mijn zoon heeft een Corrado VR6. Dat is een hele leuke auto, met een supergeluid, maar voor de zuinigheid moet je geen VR6 nemen. In de stad zit je dan ongeveer op 1 op 6. Maar het is meer voor de hobby.

Voor het dagelijks gebruik is een 16V misschien een betere keuze.

Leejon
27-02-2008, 21:05
Zelf ben ik meer van de VR6, geluid is mooier, voelt beter en zit std. al meer opties op. heb een tijdje met een 16V van een maat gereden, was gevoel wel wat zuiniger dan mijn VR6, masar nooit echt gemeten.

Maar je rijd naar mijn idee niet met een VR6 voor de zuinigheid maar voor het gevoel.

loco-vr6
29-02-2008, 16:46
eenmaal vr6, en voor altijd verpest :D
ik heb een jaar met een golfje 3 vr6 mogen sturen, en het is de meest machtige auto die ik ooit heb mogen besturen, het koppel van een vr6 is zo fantastisch en het geluid zo hemelschrijend mooi, als je boven de 4500 toeren zit en gas geeft is het net een jonge vrouw die huilt alsof ze van haar onschuld wordt beroofd ;) ik krijg akuut weer kippevel als ik er aan terugdenk.

enfin, mijn keuze: VR6.

succes :thumbup:

corrado-usa
29-02-2008, 17:09
is gewoon een moeilijk om te kiezen.
rij elke dag met de g60 nu niet meer komt wel weer ;) het geluid is gewoon mooi en kracht ook mooi onder in.
vr6 is ook mooi spul voor al in hoog toeren.

zijn duurer motors in onderhoud.
en verbruik ligt gewoon ook hoog bij de twee motors.

als ik echt moest kiezen ging ik echt voor de vr6 hoor super in hooge toeren.

en ja 16v heb ik nog nooit gehad dus heb er echt geen verstand van wat zo iets doet. :redface:

Allart-Ghetta
25-04-2008, 18:48
Ik zou een golf 3 gti 2 liter 8v nemen, die blokken zijn echt sterk.

En super traag, dat die dingen een GTI badge mogen dragen, een schande!
Onze VW minded amerikaanse vrienden hebben hier een mooie uitspraak voor: 2.slow

corrado-usa
25-04-2008, 19:14
rijden nu ook met een 16v rijd verder wel goed maar je mist toch de power van een vr6 of g60.