PDA

View Full Version : Corrado G60 houd in en knalt


Stefan-golf-2
25-10-2007, 18:07
Hey,

Ik heb nu het volgende probleem.
Bij vollast boven de 5000toeren gaat de auto inhouden en knallen enzo.
Als ik met deellast naar hoge toeren ga dan doet hij het wel gewoon goed.
Ik heb al vervangen:
Bougies,
Verdelerkap,
Rotor,
Blauwe tempsensor,
Brandstoffilter.

Nu hoorde ik ergens iemand zeggen dat het me brandstofpomp kan zijn (de opvoerpomp in de tank)
Heeft iemand hiermee ervaring?
Of zijn er nog andere mogenlijkheden?

Groeten,
Stefan

FGizmoS
25-10-2007, 18:55
Dit probleem heb ik namelijk ook, alleen vanaf 3de versnelling maar hij knalt wel niet. Soms knalt hij wel tijdens het starten. Hij start namelijk maar vanaf de 2de keer.

Domi
25-10-2007, 19:23
Ontsteking nakijken en/of goed afstellen.
En anders even een andere proberen.

Stefan-golf-2
25-10-2007, 19:27
ontsteking is ook afgesteld.
andere ontsteking ookal geprobeert.

Bij mij is het niet zo dat hij slecht start ofzo.
hij start perfect en hij rijd verder echt perfect. totdat ik met de '2e' gasklep naar hoge toeren wil dan gaat hij zo rot lopen.

Groeten,
Stefan

corrado-usa
25-10-2007, 20:09
heb je al een andere lampdasonde geprobeerd.
die wil ook wel stuk gaan.

Stefan-golf-2
25-10-2007, 20:12
ik rij zonder lambda;)

Siroj.
25-10-2007, 21:19
ben er bjna zekr van dat het toch de ontsteking is. vorige week nog had ik precies het zelfde probleem. ik ook eerst bougies vervangen zooi nageken en wat bleek. ontsteking stond niet goed. Slecht lopen en knallen zijn daar gewoon precies de oorzaken van.

veel succes er nog mee.

Stefan-golf-2
25-10-2007, 21:37
zoals ik al eerder in een bericht zei:

Ik heb de ontsteking al vervangen. En opnieuw afgesteld dus daar zit het probleem duidelijk NIET in.

Pedaalemmer
26-10-2007, 07:57
Zonder Lambda?????? alle g60 hebben toch een lambda sonde nodig?

Dennis@polo86c.nl
26-10-2007, 15:21
Als het motormanagement niet aangepast is voor rijden zonder lambda dan loopt deze nu in een noodprogramma.
Het verbruik zal dan ook wel stevig zijn.

Stefan-golf-2
26-10-2007, 18:21
klopt dat hij nu in noodloop draait.
maar dat doet er niet toe.
ik moet de stekker repareren om hem aan te sluiten maar dat doet er niet toe met dit probleem.
verbruik is ook aardig ja.. in de stad zo 1:8 1:7 en op de snelweg 1:11 1:12 bij 120 in z'n 5.

maar dit mag niet uitmaken met mijn probleem.
want die lambda hangt al langer los als dat ik het probleem heb

FGizmoS
28-10-2007, 12:29
Hoe kan je dan testen dat je lambda nog goed is?

Domi
28-10-2007, 12:33
klopt dat hij nu in noodloop draait.
maar dat doet er niet toe.
ik moet de stekker repareren om hem aan te sluiten maar dat doet er niet toe met dit probleem.
verbruik is ook aardig ja.. in de stad zo 1:8 1:7 en op de snelweg 1:11 1:12 bij 120 in z'n 5.

maar dit mag niet uitmaken met mijn probleem.
want die lambda hangt al langer los als dat ik het probleem heb

Als je de stekker even rapareert en dan even je auto laat uitlezen dan weet je misschien meer.
Op noodloop rijden is zowieso niet goed. het heet niet voor niets NOODloop.

Stefan-golf-2
28-10-2007, 16:32
Het enigste wat je kan uitlezen aan een corrado g60 is de abs ;)
Maar dat noodloop is niet echt noodloop, maar een basisprogramma.
Hij staat dan iets rijker afgesteld als normaal zodat de motor niet in elkaar zal lopen.
Aantal vrienden van me rijden al 2jaar zonder lambda rond en gaat perfect.

serge pot
28-10-2007, 17:24
hoe staat je distributie?
deze kan er 1 tandje naast staan .
kan ook brandstofdruk zijn ,dan is het of de pomp naast de tank,oof in de tank .
of je drukpotje is stuk ,maar weten is meten en dan andersom

Stefan-golf-2
28-10-2007, 18:21
db staat op tijd.
ik ga van de week ff de pomp in de tank kijken (opvoerpomp) die is voor de hogedruk in hoge toeren.
is dat t nie ga ik verder kijken in het brandstofsysteem.
denk echt dat het daar in zit

Pedaalemmer
29-10-2007, 09:25
Mijn corrado hield ook in en knalde uit de uitlaat, mijn lmabda sonde vervangen door een orginele en de stekker gerepareerd en sindsdien geen problemen meer. Door dat de mijne te rijk liep ontbrande hij zijn brandstof slecht.

Stefan-golf-2
29-10-2007, 17:26
maar zoals ik al 10x heb gezegd.
ik heb dit probleem niet gekregen sinds die lambda dood is.
ik rij al zolang als deze motor erin zit zonder lambda dus al een paar 1000km
dus nogmaals... probleem zit niet daar.

Stefan-golf-2
31-10-2007, 07:41
nou de corrado gaat weer voluit :P
het was dus de brandstofpomp in de tank!

en dus niet zoals veel eigenwijze mensen hier gaan zitte zeuren me ontsteking die ik al 2x afgesteld heb!!!
en ook niet me lambda die er lekker bij hangt wat geen kloot uitmaakt!!
luisteren was blijkbaar een kunst. hoop dat als ik weer een probleem heb en ik zet t neer mensen niet zo eigenwijs antwoord gaan geven waarvan ik heb gezegd dat ik dat allang heb geprobeert!

maarja verders ja uhhh tnx voor reacties ofzo :S

Groeten,
Stefan

Pedaalemmer
31-10-2007, 08:34
Lekkere reactie heb jij, om hulp vragen en dan daarna klagen dat we het niet hebben kunnen raden.

61 RagTop
31-10-2007, 08:46
luisteren was blijkbaar een kunst.

:screwy:
alsof de mensen hier hardop zitten te lezen.

Wat een vwfo*um mentaliteit weer hier zeg!
:woowoo:

René
31-10-2007, 10:41
nou de corrado gaat weer voluit :P
het was dus de brandstofpomp in de tank!

en dus niet zoals veel eigenwijze mensen hier gaan zitte zeuren me ontsteking die ik al 2x afgesteld heb!!!
en ook niet me lambda die er lekker bij hangt wat geen kloot uitmaakt!!
luisteren was blijkbaar een kunst. hoop dat als ik weer een probleem heb en ik zet t neer mensen niet zo eigenwijs antwoord gaan geven waarvan ik heb gezegd dat ik dat allang heb geprobeert!

maarja verders ja uhhh tnx voor reacties ofzo :S

Groeten,
Stefan

:screwy:

martiepartie
31-10-2007, 16:33
http://www.kortlontje.nl/images/kortlontje.jpg

sjongejongejongejonge... Wat een reactie! Ik denk dat je je volgende vraag niet eens meer hoeft te posten, daar wordt waarschijnlijk toch niet op gereageerd :thumbup:

Stefan-golf-2
31-10-2007, 18:33
jullie vatten het dus ook weer lekker anders op he!

Ik doelde op het feit dat ik zeg dat ik mijn ontsteking heb afgesteld maar mensen dan blijven zeggen dat ik dat moet doen.
En ik zeg dat mijn lambda hier niets mee te maken heeft en dan blijven zeggen dat ik die moet aansluiten.

verder gewoon bedankt voor het meedenken voor de mensen die wel serieus kunnen reageren.
mijn vorige bericht was idd een beetje te bot maar vond het een beetje vervelend worden om te zeggen dat mijn lambda hier niets mee te maken heeft en dat m'n ontsteking ook goed is. hoopte dat ik het hier maar 1x hoefde uit te leggen.

Verder.. vwforum mentaliteit...
moet eerlijk zeggen dat ik daar niet heb moetten vertellen 10x dat ik het al heb afgesteld ed.

Groeten,
Stefan

Pedaalemmer
01-11-2007, 10:16
Maar even om het probleem en deze thread toch een nuttige draai te geven. Wat was er met je brandstofpomp?

Domi
01-11-2007, 15:44
nou de corrado gaat weer voluit :P
het was dus de brandstofpomp in de tank!

en dus niet zoals veel eigenwijze mensen hier gaan zitte zeuren me ontsteking die ik al 2x afgesteld heb!!!
en ook niet me lambda die er lekker bij hangt wat geen kloot uitmaakt!!
luisteren was blijkbaar een kunst. hoop dat als ik weer een probleem heb en ik zet t neer mensen niet zo eigenwijs antwoord gaan geven waarvan ik heb gezegd dat ik dat allang heb geprobeert!

maarja verders ja uhhh tnx voor reacties ofzo :S

Groeten,
Stefan

Wees blij dat er een forum is waar men je kan helpen. Maar dat je nu zo reageert slaat nergens. Beetje triest he.
Maar goed , jij schijnt het beter te weten dus waarom zoek je hier dan hulp?


Als je weer een probleem hebt dan kun je het maar beter lekker zelf uitzoeken!!! :mad:




Verder.. vwforum mentaliteit...
moet eerlijk zeggen dat ik daar niet heb moetten vertellen 10x dat ik het al heb afgesteld ed.



Dan blijf je daar toch lekker met je problemen. ipv hier zo te reageren.

Stefan-golf-2
01-11-2007, 18:11
@domi: lees jij mijn vorige bericht maar ff goed.
ik geef excusses voor mijn botte reactie. maar het ging me er gewoon om dat mensen niet lezen ofzo omdat ik zeg dat ik hem heb afgesteld en ik dan alsnog wat reacties krijg stel je ontsteking af.

maar ja dat jij zegt dat ik het uit moet zoeken moet je zelf weten.
mocht ik weer wat hebben zal ik het gewoon posten en zie wel of er mensen reageren.

ik heb t tog niet tegen mensen persoonlijk ik zeg gewoon wat en dan nog blijven mensen zo reageren dat t dat moet zijn. ja sorry maar na 2x controleren zal het t toch niet zijn of wel soms?'

en ik zeg niet dat ik het beter weet. dat maak jij ervan.
ik vroeg naar ervaringen met brandstofpompen en naar nog andere mogenlijkheden en heb vermeld wat ik al had uitgesloten. (wat het dus NIET is)

maar goed verder houden we maar op over dit want schiet tog niet op.
blijkbaar word er niet begrepen wat ik bedoel maar dat accepteer ik gewoon.


@pedaalemmer:
De brandstofpomp leverde te weinig druk.
Dus als ik deellast reed ging het goed (heb je minder lucht+minder brandstof nodig)
Maar bij vollast moet hij dus meer brandstof inspuiten en daar heeft hij meer druk voor nodig en die druk ontbrak.
de nieuwe pomp geeft genoeg druk en dus kan ik vollast ook weer rijden.
(had er verder niet echt last van want het is niet zo dat ik constant volgas rij;) )

Groeten,
Stefan

René
01-11-2007, 18:29
hmm....maar mag ik vragen waarom je zonder lambda rijdt?

martiepartie
01-11-2007, 21:59
[QUOTE=Stefan-golf-2]@domi: lees jij mijn vorige bericht maar ff goed.
ik geef excusses voor mijn botte reactie. maar het ging me er gewoon om dat mensen niet lezen ofzo omdat ik zeg dat ik hem heb afgesteld en ik dan alsnog wat reacties krijg stel je ontsteking af.

maar ja dat jij zegt dat ik het uit moet zoeken moet je zelf weten.
mocht ik weer wat hebben zal ik het gewoon posten en zie wel of er mensen reageren./[quote]

Excuses aanvaard van mijn kant ;) Het was inderdaad een beetje lompe reactie...

Soms blijf je suggesties krijgen die naar jouw idee niet nuttig zijn, maar ga daar dan niet serieus op in!
De meeste mensen bedoelen het goed, niet iedereen kan op afstand zien wat er met je wagen aan de hand is. Een probleem omschrijven is lastig, deze symptomen leken op een verkeerd afgestelde ontsteking, dus dan kan je die suggestie ook verwachten.

Mooi dat hij het weer doet.
(maar waarom rij je zonder lambdasonde? ben ik ook wel benieuwd naar..)

Stefan-golf-2
02-11-2007, 13:01
ja dat begrijp ik dat ik die suggestie kan verwachten
maar had al gezegd dat ik m had afgesteld 2x ;)
maar doet er verder niet toe. volgende keer negeer ik t maar gewoon.

Uhm waarom ik zonder lambda rij.
staat wel ergens al vermeld maar iig
de stekker is een draadje van kapot dus moet een nieuwe stekker op.

groeten,
stefan

FGizmoS
03-11-2007, 08:34
Nu ik had ook wel een beetje zo een probleem. Ontsteking en alles stond ook goed, brandstofdruk was 2.87bar. Maar ik wil nu nog steeds weten hoe je je lambda kan controleren.
Het enige wat ik weet is dat er teveel stroom op mijn bougiekabels komt. Dus teveel weerstand in de bougies. Nu heb ik ff nieuwe bougies geprobeert en ... jahoor gaaan met die banaan :woowoo:

Stefan-golf-2
03-11-2007, 21:22
lambda controleren weet ik niet precies. zal ik is navragen.
beter dat die van jouw met een paar nieuwe bougietjes beter ging lopen!!!

FGizmoS
04-11-2007, 03:20
lambda controleren weet ik niet precies. zal ik is navragen.
beter dat die van jouw met een paar nieuwe bougietjes beter ging lopen!!!


Welk type bougies zitten eigenlijk/of zijn goed voor een g60 en wat kosten die ongeveer?

serge pot
04-11-2007, 16:07
niet ,dacht dat ik wel aardig in de buurt zat :P

Stefan-golf-2
04-11-2007, 19:35
je zat ook wel aardig in de buurt;)
het was de brandstofdruk dus had ook in dat drukpotje kunnen zitten idd :D
db stond wel op tijd;)

ennuh bougies.. uhmmm ff zoeken:P

en gevonden..
de W6DPO zijn de orginele bougies

Lexo
06-11-2007, 11:53
n
en ook niet me lambda die er lekker bij hangt wat geen kloot uitmaakt!!



Daarom rijd meneer zonder lambda..

Die heeft VW er alleen maar ingebouwd voor het gewicht, meer doet ie immers niet. :rolleyes: :screwy:

Stefan-golf-2
06-11-2007, 12:56
je begrijp het niet echt he.
ik bedoelde dat mijn probleem niets met mijn lambda te maken heeft
ik rij nu in basis programma dus alles staat op basis afstellingen omdat die lambda los hangt.
Ik ga m echt welweer aansluiten maar het maakt niet zo heel veel uit als je maar niet als een mongool gaat zitten trappen (wat ik toch al niet doe)

Groeten,
Stefan