PDA

View Full Version : Iemand ervaring inbouwen MFD D en losse dvd speler


retro hans
10-11-2007, 18:52
Hallo.

Heb mezelf een mfd versie d aangeschaft.
http://www.euronavsolutions.com/images/480_VW_MFD.jpg

Nieuwe interface gekocht om dvd te kunnen kijken.

Nu is het probleem:

Als ik ga rijden gaat he beeldscherm uit met daarin een melding dat tijdens het rijden de beeldweergave wordt uitgeschakeld.

Nu weet ik wel dat je niet dvd kunt kijken en rijden. :screwy:

Maar zou toch graag gewoon beeld hebben tijdens het rijden. :D

Iemand hier ervaringen mee??

Hoor graag van jullie.

Groetn Hansie!

GerardMkIIVR6
10-11-2007, 19:13
Maar als je stilstaat heb je wel beeld?
Want dat is weer zo een beveiliging moet heel simpel te zijn om te leiden.

retro hans
10-11-2007, 21:57
Juist.

Heb je helemaal goed Gerard.

heb een nieuwe interface interface gekocht.

Schijnt door het Gala signaal te komen.

Die moet je verbreken.weet alleen dan niet of de navigatie nog wel werkt.

vw dennis
10-11-2007, 22:03
Navi werkt op GPS en het snelheids signaal. Als het echt door de Gala komt kan je deze gewoon doorknippen. Zelf denk ik eerder dat het door het snelheids signaal komt. Succes

mk2 stoo
11-11-2007, 01:51
Navi werkt op GPS en het snelheids signaal. Als het echt door de Gala komt kan je deze gewoon doorknippen. Zelf denk ik eerder dat het door het snelheids signaal komt. Succes
Gala is je snelheids signaal......
Meest waarschijnlijk heb je een kable die aangesloten moet worden op je handrem, deze moet je op massa leggen :D
En als het nog niet lukt wil ik wel naar kijken voor je, moet nu ff daarbij zeggen dat ik 2 1/2 jaar voor blaupunkt gewerkt heb.....en die maken dat kreng...lol

vw dennis
11-11-2007, 11:21
Dus jij zegd, dat als je door een tunnel rijd, zonder gps ontvangst, de navi blijft werken door je Gala signaal :screwy: ;)

Gala en snelheids signaal zijn beide verschillende dingen, Zijn beide van de snelheid afhankelijk, maar Gala is dat de muziek, harder gaat naarmate je harder rijd. Snelheid signaal is puur dat je navi zuiver blijft, ook in een tunnel etc.

GerardMkIIVR6
11-11-2007, 12:38
He Hans ik heb bij LouwVR6 de gala niet aangesloten en die kan gewoon MFD/DVD kijken zonder dat die onder het rijden uit gaat.

mk2 stoo
11-11-2007, 12:49
Dus jij zegd, dat als je door een tunnel rijd, zonder gps ontvangst, de navi blijft werken door je Gala signaal :screwy: ;)

Gala en snelheids signaal zijn beide verschillende dingen, Zijn beide van de snelheid afhankelijk, maar Gala is dat de muziek, harder gaat naarmate je harder rijd. Snelheid signaal is puur dat je navi zuiver blijft, ook in een tunnel etc.
Ja, ze zijn dezelfde. Gala is automatische volume aanpassing, dat wil zeggen dat de volume harder gaat als je harder rijdt. En hoe weet de auto dat je harder rijdt dennis? Klopt, van de snelheids signaal. Dezelfde snelhieds signaal die de gps vertelt hoeveel km je hebt gereden.....
Het is gewoon een squarewave pulse signaal meestal tussen de 6 en 9 volt, iedere keer als jouw wiel rond draait stuurt het via die computer van de auto een aantal pulsen. De navigatie system telt deze pulsen en aan de hand van de gps legt het vast hoeveel pulsen je krijgt per km, dit is dan kalibreren. Vandaar dat je nav systeem weet nog waar je bent als je de GPS kwijt bent.
Ga me niet vertellen hoe het allemaal werkt want ik heb ze gebouwd, gemaakt, geinstalleerd en alle geziek van mensen die niet weten hoe ze zoiets in moet bouwe aangehoord 2 1/2 jaar lang .....

retro hans
11-11-2007, 23:01
kijk aan.

Heb nu een schakelaartje tussen het gala signaal gezet.

doet het nu gewoon goed.

als ik wil navigeren doe ik de boel gewoon aan met dat schakelaartje.

Vandaag van hier naar Den Hag gereden en hij werkt volgens mij prima nu.

Ben in iedergeval een boel wijzer geworden.

groeten hans.