PDA

View Full Version : PC vraag: wat the hell is AUX ?


Dexter
15-11-2007, 18:09
Hee,

ik heb even speedfan gedownload om te kijken of die dezelfde waardes geeft als everest.

Nou, dat is gelukkig het geval dus de CPU en het Mobo zitten lekker koel maar...

het programma speedfan geeft een temperatuurwaarde aan die AUX heet

Daarbij staat een flammetje aangegeven en een temperatuurwaarde van 66 graden.....

Bedankt alvast.

Menace
15-11-2007, 19:03
aux staat voor auxilary ofwel randapperatuur...

Dexter
15-11-2007, 19:10
Dan kan ik me 2 dingen bedenken:

videokaart [maar die hoort niet weergegeven te worden als AUX]

of de voeding...

1982kameiX1
15-11-2007, 19:17
nu heb ik hier helemal geen vestand van,

maar:
op mijn stereo is aux, imput van een ander geluidproducerend device,

:confused:

iets met je geluidskaart? tulp stekker?

Dexter
15-11-2007, 19:41
nu heb ik hier helemal geen vestand van,

maar:
op mijn stereo is aux, imput van een ander geluidproducerend device,

:confused:

iets met je geluidskaart? tulp stekker?

Ik denk dat ook in geval van je stereo AUX een aanduiding is voor randapperatuur. AUX is immers bedoeld om een willekeurig apperaat aan te sluiten [denk aan LP speler of MD speler of DVD-speler].


Hoe dan ook, ik heb even een fan op de videokaart gezet maar dat maakt de AUX waarde niet lager.

Golf_1_gts
15-11-2007, 19:47
Zoek op google maareens naar AUX en Speedfan staat genoeg over ;)

G-eert-40
15-11-2007, 20:17
zet de fan maar eens op je voeding. de aux waarde is altijd het hoogst weer gegeven en lijkt me dat het de voeding is.

Dexter
15-11-2007, 20:17
Zoek op google maareens naar AUX en Speedfan staat genoeg over ;)
Alleen niet wat het is.

Sommige denken dat het een leesfout is. Andere zeggen dat de sensor niet bestaat en daarom de waarde niet klopt. Weer een ander denkt dat het de voeding is.

Ik heb nu een ander programma die zegt dat AUX maar 38 graden is.

Als ik dat vergelijk met Everest dan is er 1 waarde die overeenkomt, het moederbord.


Alleen klopt er weer geen hol van want de ene beweert dat de CPU onder stress rond de 37 graden is, de ander zegt meer dan 50.

G-eert-40
15-11-2007, 20:29
gevonden!

What does the "Aux" temperature shown on the Computer / Sensor page mean?

There is no standard for sensor registers layout, so the "Aux" temperature could show the temperature of the CPU or the motherboard, or might be a non-connected wire of the sensor chip, and so it could show a bogus value.

heb trouwens everest home edition even geinstalleerd. erg leuk programma, leest heel je pc uit. welke spanningen waar staan, temperatuur en zelfs hoeveel toeren je fan draait.

grtz.

Marcski
15-11-2007, 23:20
ff verplaatst..

zoals in de tweede post als gezegd werd, AUX is kort voor auxiliary, extern hulpmiddel, dat kan dus van alles zijn, is maar net wat je erop aansluit.

Golf_1_gts
15-11-2007, 23:59
heb trouwens everest home edition even geinstalleerd. erg leuk programma, leest heel je pc uit. welke spanningen waar staan, temperatuur en zelfs hoeveel toeren je fan draait.
grtz.


Ik gebruik aBitEQ standaard bij moederbord geleverd, geeft ook allen temperaturen, voltages en fansnelheden.

RubenD
16-11-2007, 01:41
Asus heeft ook zelf zullke programma's. Aangezien ik een Asus MB heb, heb ik dat maar geïnstalleerd.

Zijn er geen programma's van je MB merk beschikbaar?


Edit: Open ik net 2 programma's van Asus, krijg ik om de haverklap een fanspeed alarm. Maar eens de stofzuiger in de kast stoppen.

Dexter
16-11-2007, 15:14
Asus heeft ook zelf zullke programma's. Aangezien ik een Asus MB heb, heb ik dat maar geïnstalleerd.

Zijn er geen programma's van je MB merk beschikbaar?


Edit: Open ik net 2 programma's van Asus, krijg ik om de haverklap een fanspeed alarm. Maar eens de stofzuiger in de kast stoppen.

Ik heb ook een Asus, ik heb net Asus probe geinstalleerd.

Die geeft alleen de moederbord en CPU temperatuur aan. De hoge waarde van 66 graden kan ik nergens in terugvinden.

Menace
29-01-2008, 19:30
als je al je temperatuurwaardes wilt zien kan je natuurlijk ook gewoon in je bios kijken :D

DeNB3rt
30-01-2008, 00:09
als je al je temperatuurwaardes wilt zien kan je natuurlijk ook gewoon in je bios kijken :D

dan is je systeem in idle ;)

G-eert-40
30-01-2008, 00:21
hoe doe je dat dan? :)

Pedaalemmer
30-01-2008, 08:06
hoe doe je dat dan? :)

http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/2/bioskeys.GIF

G-eert-40
30-01-2008, 17:47
oke bedankt zal het snel eens proberen!

grtz.