PDA

View Full Version : Spinnekop KR , PL


kroeps
06-12-2007, 12:39
Even een vraagje:

Werkt de spinnekop(compleets met luchtfiltershuis en alles) van een KR ook op een PL. De luchtfilterbak van de KR is namelijk veel kleiner dan die van een PL.

als iemand het weet graag,
Bedankt alvast

GR kroeps

saus
06-12-2007, 15:49
Ja dat kan, als je je warmloopregelaar aansluit. Dus 2 stroomdraden trekken vanaf je zekeringkast naar je warmloopregelaar, er moet stroom op staan wanneer je contact aan staat.

Je lambdasonde gebruikt die dan niet meer.

golf mkII 16v
06-12-2007, 18:41
En de ontsteking???
Is die niet gekoppeld aan de luchtweger
Kom je dan ook met de APK niet in de knoei
co uitstoot

golf3freak
06-12-2007, 19:21
oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?

Arne
07-12-2007, 10:51
Je geeft zelf al aan dat je offtopic gaat, dat is niet de bedoeling he. Gebruik de search eens, die is er niet voor niks.

saus
07-12-2007, 17:43
En de ontsteking???
Is die niet gekoppeld aan de luchtweger
Kom je dan ook met de APK niet in de knoei
co uitstoot


Met de ontsteking heb je niks te maken.

Met de apk moet je de CO misschien ff omlaag schroeven, dat lukt meestal wel zonder kat zelfs.

Menace
07-12-2007, 18:12
oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?
ff mijn verschillen in motoren topics nalezen opt VWforum, maar volgens mij staat er ook wel zoiets hier...

golf mkII 16v
07-12-2007, 18:20
oftopic: wat is het verschil tussen pl en kr,wil ik toch wel eens weten?
10 PK :D
En een kat.[bij de PL]

Fred
07-12-2007, 21:44
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie

De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop

Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren

Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken

saus
10-12-2007, 00:10
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie

De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop

Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren

Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken


Heel mooi verhaal maar je kan een pl wel gewoon naar een k-jetronic ombouwen. Als je de spinnekop van een kr erop zet en een warmloopregelaar installeerd loopt die gewoon prima en zelfs beter !
Een maat van mij en ik rijden er ook zo mee en het rijd stukken beter (feller/directer) dan met ke-jetronic.

Gewoon de gasklep van de pl erop laten ( dus met nul en vollast schakelaar),de STK van een PL.

GOLFRULES
15-07-2008, 14:48
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie

De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop

Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren

Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken



hey wat is het precieze probleem als je het wel doet wat gaat de motor dan doen .. kan deze dan uitvallen als ik de koppeling induw tijdens het rijden en start ze dan ook slechter ?? ik zit namelijk met dat probleem en ik weet niet wat het is..

alvast bedankt

kevin

2.0 16v GTI
08-04-2009, 11:38
Een KR blok en PL blok zijn het zelfde,
het verschil is dat een KR een groot inlaat heeft en dat hij geen katalysator heeft dat maakt de KR sneller
Een PL blok heeft kleine inlaat spruitstuk en heeft een katalysator daardoor word de PL block traag... :)

wob8v
08-04-2009, 17:43
je vergeet het verschil in nokkenassen.......

RamonR
09-04-2009, 20:04
hey wat is het precieze probleem als je het wel doet wat gaat de motor dan doen .. kan deze dan uitvallen als ik de koppeling induw tijdens het rijden en start ze dan ook slechter ?? ik zit namelijk met dat probleem en ik weet niet wat het is..

alvast bedankt

kevin


Heej Kevin, kan je eens meer vertellen over je probleem, ik heb namenlijk ook een probleem met K-Jetronic

Gr, Ramon

LuNaTiK
09-04-2009, 20:26
Een KR blok en PL blok zijn het zelfde,
het verschil is dat een KR een groot inlaat heeft en dat hij geen katalysator heeft dat maakt de KR sneller
Een PL blok heeft kleine inlaat spruitstuk en heeft een katalysator daardoor word de PL block traag... :)

Dit klopt niet, een KR is ook geleverd met dunne inlaat.

Campion
09-04-2009, 20:36
volgens mij dwalen we af...

moet kunnen kr op een pl zoals saus zegt.

vw roadwarrior
17-04-2009, 20:14
Dit klopt niet, een KR is ook geleverd met dunne inlaat.


Klopt :)