PDA

View Full Version : lassen


eagle
09-12-2007, 22:56
Ik ben van plan om een MIG lasapparaat aan te schaffen om met plaatwerk aan de gang te gaan, maar ben benieuwd wat een goed instapmodel is voor de beginner. Ik heb al wat informatie over DECA en Cebora, maar kan moeilijk beoordelen of dit van voldoende kwaliteit. Iemand n mening/advies?

Groet,

Alexander

vwmk2driver
09-12-2007, 23:04
ik heb een cebora machine ik geloof de 3510t een 380 machine ik heb er al nodig plecier van gehad. zowel van 0.6mm staal tot 6mm dik staal.

zeker een aanrader.

RubenD
09-12-2007, 23:46
Ik heb zelf ook een Cebora, de Cebora Bravo 155, gekocht bij Rustbuster.nl hij bevalt me prima! Ik heb hem gekocht met de gedachte dat ik hem de komende 20 jaar nog prima kan gebruiken. Vandaar ook in een keer zo'n grote inverstering gedaan. Anders had ik een kleinere gehaald. Die is ook meer dan perfect voor plaatwerk.

Gijs
10-12-2007, 00:28
Ik heb zelf ook een Cebora, de Cebora Bravo 155, gekocht bij Rustbuster.nl hij bevalt me prima! Ik heb hem gekocht met de gedachte dat ik hem de komende 20 jaar nog prima kan gebruiken. Vandaar ook in een keer zo'n grote inverstering gedaan. Anders had ik een kleinere gehaald. Die is ook meer dan perfect voor plaatwerk.
Zelfde geldt ook voor mij :)
Heb er m'n Jetta mee gemaakt en m'n kever moet nog. Werkt echt prettig voor huis- tuin- en keukengebruik zeg maar :)

RubenD
10-12-2007, 01:00
Ook nog wel net iets meer als dat...

6n2boy
10-12-2007, 10:05
ik wil ook een mig apparaat gaan kopen maar heb voor dezelfd prijs als de cebora een gude mig gezien die digitaal is in te stellen heeft iemand hier ervaring mee?

vwmk2driver
10-12-2007, 12:49
geen ervaring mee, maar denk wel dat dat digitale alleen maar meer gevoelig is voor storigen en zulke dingen.
doe mij maar gewoon een zware draaiknop.

ik heb mijn machine overigens ook bij rustbuster gekocht. en weet zo nog wel 2 mensen op te noemen met die cebora 155 dat is geloof ik de 230 machine.

johan8vplus
11-12-2007, 16:42
ik heb een zgan rehm toestel met speciale draad voor autoplaat deze is tevens te koop zie topic
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35566&highlight=rehm

johan

Stijn
21-12-2007, 00:13
AXA, maffe collega van me! Je bent er dus toch...

Hoop dat je een goede keuze kunt maken voor het lasapparaat. We zien je bijna dakloze Kever hier graag terug als een project-topic?

maestro
07-01-2008, 18:08
Je kan in ieder geval het beste een nieuwe post kopen.
Met een tweedehandse moet je altijd een stuk geluk hebben.
Als een MIG post proffesioneel gebruikt is zijn er redelijk wat onderdelen die kunnen haperen of verslijten.

Ikzelf ben voorstander van een A kwaliteit post.

SAF
Kempi
Lastek

Die is gevoelig duurder maar de prijs kwaliteit kan je veel hogere kwaliteitswerk leveren.
Het verschil ga je voornamelijk voelen bij lage stroom dat de post veel stabielere boog heeft en bij hoge stroom dat je post veel minder snel gaat uitvallen.

Keuze tussen Drie fase of monofase.
Als je voornamelijk plaatwerk en kleine constructie wilt doen kan je best een. monofase post kopen.
Als je dan eventueel toch tweedehands wilt verkopen heb een veel breder publiek.

Lasklus Nederland
12-01-2008, 21:04
Gewoon voor de cebora 155 gaan, beste keus absoluut! :thumbup:
Ik heb hem zelf ook voor autoklussen op lokatie.

Mvg patrick