PDA

View Full Version : Turbo op een DX blok??


MORREN
15-07-2004, 12:59
Wie heeft dit al gedaan of kan mij er info over geven of sites ect..

sixpack
15-07-2004, 13:07
1 ding is zeker , kost je Bakken met geld....

Richard
15-07-2004, 13:10
orgineel heb je de callaway setjes...die werden in de jaren 80 gebruikt in combi met het k-jettronic systeem.. verder had je destijds ook nog een oettinger turbo alleen daar zijn maar een paar van... verder kun je gaan kijken op bv rotex en eip. filmpje van een biturbo..http://www.martinsgarage.cc/videos/videos.html..

doe eens een google search.. kom je veel tegen..

Marcski
15-07-2004, 13:23
Hier staat ook wel wat leuke info en spullen: http://www.8vturbo.com/

De goedkoopste manier is een diesel turbo opbouw, zoals Stijn aan het doen is nu. Dan hoeft het niet eens zo veel te kosten, maar je moet wel een hoop zelf uitvogelen en fabriceren.

MORREN
15-07-2004, 14:05
Ok nu heb ik in elk geval al een paar sites, thanks!

Christiaan
15-07-2004, 14:13
Patrick, kan het trouwens zijn dat ik je zaterdag middag, zo rond 15:00 / 15:30 in rotterdam heb zien rijden? Vanaf de brienenoord de snelweg af en dan richting centrum, bij de stoplichten onderaan de afrit. Ik zat in mijn astra, zilvergrijs met bedrijfsreclame :D )

MORREN
15-07-2004, 14:34
Patrick, kan het trouwens zijn dat ik je zaterdag middag, zo rond 15:00 / 15:30 in rotterdam heb zien rijden? Vanaf de brienenoord de snelweg af en dan richting centrum, bij de stoplichten onderaan de afrit. Ik zat in mijn astra, zilvergrijs met bedrijfsreclame :D )

Nee, toen was ik aan het werk...of iemand is ff wezen blazen en heeft hem weer terug gezet! :biggrin:

MORREN
24-07-2004, 17:27
Ik ga het plan wel doorzetten, ik heb al van meerdere mensen info gehad en ik ga eerst eens op zoek naar wat spullen.
De ombouw en afstelling moet ik toch laten doen want dat kan ik niet zelf.
Eerst opzoek naar: Turbo/spruitstuk, intercooler, G60 inlaat/gasklephuis, G60 injectoren, ect ect
Lijkt me wel leuk!

Allart-Ghetta
18-08-2004, 18:41
Ik ga het plan wel doorzetten, ik heb al van meerdere mensen info gehad en ik ga eerst eens op zoek naar wat spullen.
De ombouw en afstelling moet ik toch laten doen want dat kan ik niet zelf.
Eerst opzoek naar: Turbo/spruitstuk, intercooler, G60 inlaat/gasklephuis, G60 injectoren, ect ect
Lijkt me wel leuk!

HOHO G60 (bosch style injectoren) passen niet in een DX kop.
Je moet een kop hebben met injectorluchtkoeling, anders passen de G60 injectorhouders niet in het draad van de kop.

Of doe het old skool met K-jet OF hang er een moderner blok in.

Marco
18-08-2004, 21:14
Idd allart, volvo stijl :) Ook K-Jet met turbo

@ Peter, dat was in jouw tijd, nu valt het allemaal wel mee. Kan allemaal met een veel lager budget nu. Toen jij jong was, bestond de sloop nog niet :)

MORREN
19-08-2004, 09:43
Het was juist de bedoeling om JUIST het oude blok te gebruiken.
Een G60 blok kopen en erin hangen is nou niet echt apart meer.
(turbo ook niet echt)..
Maar het gaat even helemaal niet door want door pech ligt heel de motor uit elkaar voor een grote revisie, en we kwamen een paar hele leuke interne dingen tegen, dus er komt helemaal geen turbo op maar word gewoon een maximaal getunede GTI 8v.
Turbo lijkt me nog wel erg leuk, mischien later...