Wolgast
19-01-2008, 18:13
Hallo, ben nieuw hier en wil me dan gelijk ook ff voorstellen.
Mijn naam is Dennis en ben 26 jaar. Woon sinds 3 jaar 750 km ver in het het voormalige Oost-Duitsland waar we een melkveehouderij hebben gekocht.
Heb in Nederland ook verschillende VW's gehad waaronder een Golf 2 GTI 8V (allereerste auto!) uit 1984 en een groene Golf 2 GL eveneens uit 1984. Beide 5 deurs...
Aangezien Citroen bij ons in de familie hoog in het vaandel staat heb ik daarna heel veel Citroens gereden. Waaronder 3x een CX (voorloper XM). Dat blijft nog steeds mijn droomauto.
Van het VAG concern heb ik ook nog 2 Audi's gehad. Een 80 1.9e (heerlijke auto helaas geen stuurbekrachtiging) en een werkelijk fantastische 90 2.3e met Quattro en 20 kleppen en 170 pk. Weg moeten doen omdat het financieel onmogelijk was deze te blijven rijden...
Maar nu we hier in Duitsland zitten heb ik weer een Golf gekocht. Eerst was daar een rode Golf 2 1.6 PN waar ik heel weinig plezier van heb gehad Vooral de elektronische carb was een drama. En ditmaal een GTD Special uit mei 1996 met 180.000 km op de klok en lekker veel opties. Waaronder CV, centr. vergr. elektr. schuifdak, leren stuur en pookknop, sportstoelen, en een ''sportonderstel''. Geen snelle auto (aaz motor en slechts 75 pk wel 150 Nm) maar genoeg om vlot en zuinig van A naar B te komen.
Maar wat zijn nu de zwakke punten van dit type motor???
Lees wilde verhalen over een koppakking die snel sneuvelt, Turbo's die de geest geven, iets over de nokkenas. Ben niet helemaal A-technisch, maar als er iemand is die mij ht in makkelijke taal kan uitleggen dan heel graag!!
Hoop op veel nuttige tips hier op het forum!!
Bedankt voor het lezen alvast iedereen!! :thumbup:
Dennis
Mijn naam is Dennis en ben 26 jaar. Woon sinds 3 jaar 750 km ver in het het voormalige Oost-Duitsland waar we een melkveehouderij hebben gekocht.
Heb in Nederland ook verschillende VW's gehad waaronder een Golf 2 GTI 8V (allereerste auto!) uit 1984 en een groene Golf 2 GL eveneens uit 1984. Beide 5 deurs...
Aangezien Citroen bij ons in de familie hoog in het vaandel staat heb ik daarna heel veel Citroens gereden. Waaronder 3x een CX (voorloper XM). Dat blijft nog steeds mijn droomauto.
Van het VAG concern heb ik ook nog 2 Audi's gehad. Een 80 1.9e (heerlijke auto helaas geen stuurbekrachtiging) en een werkelijk fantastische 90 2.3e met Quattro en 20 kleppen en 170 pk. Weg moeten doen omdat het financieel onmogelijk was deze te blijven rijden...
Maar nu we hier in Duitsland zitten heb ik weer een Golf gekocht. Eerst was daar een rode Golf 2 1.6 PN waar ik heel weinig plezier van heb gehad Vooral de elektronische carb was een drama. En ditmaal een GTD Special uit mei 1996 met 180.000 km op de klok en lekker veel opties. Waaronder CV, centr. vergr. elektr. schuifdak, leren stuur en pookknop, sportstoelen, en een ''sportonderstel''. Geen snelle auto (aaz motor en slechts 75 pk wel 150 Nm) maar genoeg om vlot en zuinig van A naar B te komen.
Maar wat zijn nu de zwakke punten van dit type motor???
Lees wilde verhalen over een koppakking die snel sneuvelt, Turbo's die de geest geven, iets over de nokkenas. Ben niet helemaal A-technisch, maar als er iemand is die mij ht in makkelijke taal kan uitleggen dan heel graag!!
Hoop op veel nuttige tips hier op het forum!!
Bedankt voor het lezen alvast iedereen!! :thumbup:
Dennis