PDA

View Full Version : golf 1 gtd overleden...


golf1gtd
18-07-2004, 14:49
hallo volkswagen vriendjes...

mijn golf 1 voorzien van een golf 2 td motor 1600 is vannacht op de a2 overleden.., de klepstoters tikten al een tijdje te erg. sinds een 5000 km erger, nieuwe olie hielp niet. vorige week een drukmeter erin gezet, 2 bar als ie koud is, bij olietemp 80 graden is de druk stationair 0, nul bar . bij 4000 stat is de druk nog slechts 1 bar. zou 2 moeten zijn bij 2000, dat haalt ie dus niet. olieverbruik is echter nihil, hij rookt niet blauw of wat dan ook, maar toch waren volgens revisiebedrijven de lagerschalen/ drijfstangen versleten.
ik kon er wel mee rijden... ging niet van vandaag op morgen kapot bla bla.

nou niet dus, op terugweg nagelde die zo hard, dat het zelfs met 90 per uur en de radio hard aan te horen was, snik,
je hebt geen anwb abonnement, want je rijdt in een volkswagen, je moet nog 180 km het is 2 uur 's nachts, dus je rijdt door met 4 bakstenen die tegen elkaar hameren, mark knopfler maar ff afgezet, knocking on heavens door was op dat moment even iets teveel van het goede

wie weet er nog een goed blok 1.6 td te liggen, of weet een iemand/bedrijf dat die motoren in goede staat aanbiedt. of een andere oplossing..

p.s. weet er iemand waarom een motor kapot is/gaat terwijl hij niet rook misschien zijn mijn zuigers dan toch nog ok en hoeven er slechts nieuwe lagers in. nogmaals hij verbruikt geen olie.

alvast bedankt, en veel plezier wens ik de mensen die wel met hun vw wegkunnen deze zomer

Marcski
18-07-2004, 17:02
Verstopte oliekanalen misschien?

Waarom niet op zoek naar een 1.9 td blok uit een golf 3?
Die hebben nog steeds een mechanische pomp, en zijn dus vrij makkelijk in te bouwen.. Intercooler ertussen en je hebt aardig wat vermogen...