PDA

View Full Version : radio stoort door xenon


sikke aant
30-01-2008, 20:29
ik had het gat van de antenne dicht gemaakt dus ik had nog steeds niet een antenne, nu had ik dus zo`n plak antenne gekocht en gemonteerd.

MAAR nou begind hij te storen op mijn xenon :mad:

wat kan ik hier aan doen??

alvast bedankt

knarfmk1
30-01-2008, 21:23
ik heb helaas geen antwoord voor je, maar de radio bij ons in de schuur stoort zelfs als de auto in de schuur staat en ik zet de xenon aan.. heb er met de radio in de auto maar heel ietsje last van, misschien massa-probleem?

Mk1-Addict
30-01-2008, 21:41
hey Sikke,

heb je een set van Pilot? ik weet dat Pilot ontstoorde balasten heeft maar deze niet standaard levert, moet je bij jouw leverancier om wissel vragen

succes

Black Devil
30-01-2008, 22:14
Tegenwoordig worden alleen nog maar nieuwe type starters geleverd door Pilot

sikke aant
31-01-2008, 19:15
ik heb een setje Bi-Xenon van siemens HID

dus hier is niks tegen te doen??

dan kan ik dus alleen naar de radio luisteren wanneer het licht is :screwy:

G-eert-40
31-01-2008, 19:50
las daar laatst ook een stukje over op internet. er werden toen een paar oplossingen genoemd. of ze werken weet ik niet.

- de ballasten in de bumperbalken wegwerken.
- aparte kabelboom maken, zodat deze niet op de bestaande storen.
- aluminium folie om de ballasten en de kabelboom maken.

het ligt er gewoon aan dat de ballasten een hoogfrequent uitzenden en dit kan gaan storen op elektronica. wat betere setjes zullen wel beter afgescherm zijn of gemodificeerd.

grtz.

Lexo
01-02-2008, 07:53
Alemaal bullshit Geert.. Helaas..

Rob g60
01-02-2008, 11:25
probeer eens een extra massa naar je lampen te leggen.
dit kan weleens helpen maar is niet zeker.

G-eert-40
04-02-2008, 13:54
Alemaal bullshit Geert.. Helaas..

de oplossingen misschien wel, dat zei ik er ook bij. laatste stukje over het hoogfrequent dat gaat storen is wel juist.

grtz.

Djinn_4fun
04-02-2008, 14:14
Als ik mijn Xenon aanzet gaat het lampje van de koelvloeistof 3x knipperen.
Heeft verder geen effect op de auto of Xenon.
zal waarschijnlijk komen door die eerste seconden als de omvormers aangaan dat ze een geluid produceren met een hoge frequentie

JurjenV
06-02-2008, 19:19
Vreemd Sikke aant. Bij mij geen problemen erdoor, alleen loopt de auto iets anders als ik de xenon aanzet.

Lexo
07-02-2008, 08:05
de oplossingen misschien wel, dat zei ik er ook bij. laatste stukje over het hoogfrequent dat gaat storen is wel juist.

grtz.

Klopt! het is ook niet lullig bedoeld, maar de oplossingen zouden theoretisch geen effect hebben. Dat wilde ik alleen maar even aangeven.


Maar begin met goede massa aansluitingen, van de xenon, maar vooral ook van de accu zelf, die wordt namelijk vaak vergeten..

sikke aant
07-02-2008, 18:13
bedankt voor al jullie reactie`s :thumbup:

de massa van de xenon zit direct op de accu, maar de massa van accu naar auto en zekerings kast zal ik eens goed na lopen want de auto heeft wel 7 jaar stil gestaan natuurlijk, dus dat zou best eens het probleem kunnen zijn

bedankt :)

G-eert-40
07-02-2008, 19:08
Klopt! het is ook niet lullig bedoeld, maar de oplossingen zouden theoretisch geen effect hebben. Dat wilde ik alleen maar even aangeven.


Maar begin met goede massa aansluitingen, van de xenon, maar vooral ook van de accu zelf, die wordt namelijk vaak vergeten..

ja dat begreep ik :hug:

jetta mk1 '82
21-02-2014, 22:53
Even een oud topic uit het stof trekken!

Vanavond een setje bi-xenon in mijn golf 1 gemaakt en nu stoort de radio als ik de xenon aanzet.
Ik heb een extra massa draad getrokken tussen de massa punten bij de lampen en de accu maar dit bleek niet de oplossing...
Toen het setje in mij '81er Audi 100 zat werkt het gewoon naar behoren.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Black Devil
22-02-2014, 06:59
Ja, in een golf 1 hoort geen xenon 😋 sorry moest t even zeggen.

robertoal
26-02-2014, 09:33
In een golf 1 hoort wat mensen erin willen hebben niet waar? Smaken verschillen gelukkig :)
Dit kan misschien werken.. voor het geld hoef je het in ieder geval niet te laten.
linkie (http://www.carinterface.nl/ontstoringsfilter-10amp-12v-nf-102)

Audi1981
14-04-2014, 21:59
Had vorige week een gelijkwaardig probleem bij een collega in een mk5, op fm radio, op mp3, je hoorde de xenon's gewoon...ten eerste de gain van z'm subkist maar eens op 50% gezet ipv 100% en verder lijkt me de hoop hf-noise die zo'n ding op de massa dumpt de boosdoener, weerstandje en condensator in serie over de trafo heen moet dit wel fiksen verwacht ik...