PDA

View Full Version : Het bouwen van een Bastaardkever


Subever
31-01-2008, 09:13
Waarom een kever op het watergekoelde forum?
1303 met een 2 liter subaru motor goedgekeurd?

Die 850 kilo met 125 pk?
watergekoeld?

Ben ook bezig met een thread bij te houden op keversite.nl maar wilde jullie niet onthouden van dit stukje fijne brabantse techniek....

Hoever is ik nu?
Niet zo ver als ik had willen zijn, maargoed ik zal nu f korte beschrijving geven van hoe ver ik ben.

De kevert ontdaan van alles poespas en zooi.
Subaru Legacy 2 liter gekocht met APK voor 300 euro.
Motor gestript en complete kabelboom eruit gehaald.
Onderdelen verkocht en 150 euro winst gemaakt :thumbup:
150 euro meteen doorgesluist naar het bestellen van de pasplaat en aangepast vliegwiel, 440 euros... :screwy:
Complete remmerij van een porsche 944 gehaald. :D
Wie hard wil gaan moet ook hard willen (kunnen) stoppen.
Radiator van een ouwe volvo 740 station. Was voor een 2 liter turbo, dus moet vrij aardig koelen.
Plus het formaat was ideaal voor in de neus van de kever.
Ben nu momenteel bezig met de bedrading(lees nachtmerrie).
Ik ga kijken hoe ik hier fotos kan upLOWden.

Hoe jullie op de hoogte

Poging tot fotos
http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0138.jpg
kevertje zelf, heeft betere tijden gekent, van korte duur, maar ze waren er wel
http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0193.jpg
De 2 liter sub motor. 125 pk als het allemaal meezit.

Marcski
31-01-2008, 10:04
leuk project!

hou je de injectie erop?

Stijn
31-01-2008, 19:39
Kijk, cool!! Ben benieuwd

maniacmark
31-01-2008, 19:43
heel vet project
deze blijf ik zeker volgen!!
succes er mee

sciroccoGTII
31-01-2008, 20:56
neem ook eens een kijke op www.ratlook.nl ook een soortgelijk project. Komen hier uit friesland.

Gr. maurits

Gijs
01-02-2008, 00:31
Kijk, een mooi stukje Brabants werk ;)

AD G60
01-02-2008, 10:26
Leuk project hoor, waarom geen subaro gtturbo blok? :D

JeeWee
01-02-2008, 11:53
vriend van mij heeft ook een subaru in z'n kevertje, heb er mee gereden en dat gaat erg leuk. Remmen en bak wel aangepast, plus een cup strebe en extra stabilisatoren. Auto staat te koop voor de liefhebber ivm aanschaf type 3

Subever
01-02-2008, 13:04
Zo welgeteld 1 dag op de site en meteen reacties. Mooi mooi

De injectie hou ik er zeker op. Het voordeel van een complete auto was dat ik de complete bedrading en computer mee kon nemen. Ben begonnen met een aantal dingen weg te knippen kijken of ie start en dan weer vrolijk verder knippen.
Heb daardoor uiteindelijk 50 % van alle bedrading in de sub kunnen laten.
Het blijft nog een schijtlading aan draden, geloof me...
De remmen ga ik zeker aanpassen, en de cubstrebe is besteld. Ook urethaan ophangrubbers voor de bak.

Waarom geen EJ20G (typeaanduiding twin turbo blok)
Ben en blijf student en de prijzen die voor dat soort blokken gevraagd worden gaan mijn pet zeker te boven.
Heeft iemand suggesties voor de diameter buizen die van de radiator van voor naar achter gaan? Zit zelf erg te twijfelen tussen de standaard 28 mm en iets van 40 mm(via een speciaalzaak)
suggesties zijn dus zeer zeer welkom.

Nou tot zover mijn geouwehoer.
Ga komend weekend carnalallen(hoe :offtopic: kun je gaan?) maar zaterdag overdag zeker even wat fotos maken en hierop posten.

Groeten,
Frank a.k.a Subever

Richard
01-02-2008, 13:28
ej20g is enkel turbo, geen twin turbo..maar verder leuk project( ej20tt is twin turbo maar kleine kans dat je die vindt (JDM motor))

Pedaalemmer
01-02-2008, 13:40
Vet!, jammer dat hij ongeblazen is maar zal ongtwijfeld heel goed gaan lopen.

Subever
12-11-2009, 09:53
Jezus,

ik schaam me diep dat ik me zo de snor heb lopen drukken hier...
Lang verhaal,
Vorige zomer in augustus gepleurd met de fiets, resultaat kaak gebroken op 3 plaatsen. Aantal tanden minder(gewoon mezelf customizen...) en nu dit alles weer gerestaureerd is ben ik echt volle bak begonnen aan de kevert...
Ik ga vandaag even foto's maken van hoever ik gevorderd ben... Lijkt me een redelijke update die eraan zit te komen hahaha.
De hoeveelheid stof die op dit topic zat is echt beschamend. dus ga vanaf nu even om de dag een updeetje plaatsen. Aangezien er de laatste tijd en de komende tijd heeeeeeel veeeel gaat veranderen:)

Brabantse groet aan iederlichaam.

Houdoe

breadfan83
12-11-2009, 09:57
Was je nog bezopen van het carnavallen? :D

Ben benieuwd naar de updates!

Subever
12-11-2009, 10:03
Haha,
was het maar zo, nee klapband met mijn voorwiel en toen voorover van mijn stuur afgedoken... best wel AUW

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0400.jpg
Dit was de schade, niet super te zien maar de kaken op elkaar geschroefd, 10 kilo afgevallen.. 8 weken vloeibaar voedsel

STERKER NOG, ben gevallen in Arnhem hahaha, Presikhaaf onder het bruggetje bij het station. Studeer daar Autotechniek..

Subever
12-11-2009, 10:13
Onder het mom van foto's zeggen meer dan woorden...


http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0246.jpg
Aangepast vliegwiel

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0245.jpg
Pasplaatje

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0305.jpg
“luchtgaten”

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0306.jpg
Pas hendig zat

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0320.jpg
Dit is inmiddels alweer aangepast, kleiner radiateur(2 eigenlijk). Met rond 35 mm rvs pijp naar achter

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0304.jpg
Dit maal 635 en je hebt alle rot die er in mijn kevertje zat. Altijd fijn denk je, 1 stukje rot wegslijpen kom je nog 3 platen daaronder tegen die ook weg moet en daarachter nog een klein hoekje wat weg moet. Daarnaast zat ook nog een stukje…. Maargoed idee lijkt me duidelijk

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0339.jpg
Probeersel voor een uitlaatje alsie eenmaal gekeurd is, kijken of dit een beetje herrie maakt hahaha

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0434.jpg
Persoonlijk vind ik dit hele dikke velgjes. Ze worden matgrijs(DONKER) alla de volvo R velgen..

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0453.jpg
Deze koplampen komen erin(tijdje geleden gemaakt deze foto) heb er namelijk ook een setje Bi-xenon bij gekocht…!!!!!

breadfan83
12-11-2009, 10:16
En die kop heb je ook van die valpartij, of was die al zo? :D

Jk.
Op die fiets-rotonde bedoel je?
Heb een paar jaar terug hetzelfde gehad, toen ik nog in Driebergen woonde. Mooi opgevangen, kwam me de fiets in m'n nek vliegen. Gezicht plat op het asfalt, maar niks gebroken oid. Probleem was toen alleen: geen ziekenfonds. :chair:
Alles rond m'n mond en bovenop m'n neus lag open. Ik zag er uit alsof ik een ongesteld wijf had lopen beffen... :D

Subever
12-11-2009, 10:22
En die kop heb je ook van die valpartij, of was die al zo? :D

Jk.
Op die fiets-rotonde bedoel je?
Heb een paar jaar terug hetzelfde gehad, toen ik nog in Driebergen woonde. Mooi opgevangen, kwam me de fiets in m'n nek vliegen. Gezicht plat op het asfalt, maar niks gebroken oid. Probleem was toen alleen: geen ziekenfonds. :chair:
Alles rond m'n mond en bovenop m'n neus lag open. Ik zag er uit alsof ik een ongesteld wijf had lopen beffen... :D

Ja ik ben de jongste thuis dus ik denk dat ze sommige dingen beetje hebben afgeraffeld hahahaha.
Nou het is gebeurd aan de kant van de plattenburg(frietkot) en ja ging allemaal redelijk snel, maar als je het zelf hoort breken en je hebt stukjes tand en een hoop bloed en je handen dan denk je toch van :shake:
Ik denk dat mijn lijf zoiets had van ik heb bloed te veel gooi het gewoon via zijn hoofd naar buiten. Het kwam echt overal uit hahahaha. Dus dat met de ongesteldheid van de vrouw komt me lichtelijk bekend voor hahaha

breadfan83
12-11-2009, 10:27
Ik schrok me ook te pleuris, dacht meteen dat ik geen tand in m'n gezicht meer heel had. Dat viel achteraf gezien nog mee...
Enige dat ik te horen kreeg toen ik het studentenhuis binnenkwam daarna, met de boodschappen, was: "je bent wel laat met dat vreten hè!" :chair:

Nu is alles in ieder geval weer helemaal in orde neem ik aan?

Stijn
12-11-2009, 17:18
Nice dat er weer actie in 't project zit, en verder +veel voor je gevoel voor humor :)

Subever
12-11-2009, 17:29
Nice dat er weer actie in 't project zit, en verder +veel voor je gevoel voor humor :)

Ja op dat soort momenten heb je niet heel veel anders...
Of ja voordat ik ruzie krijg, heb een hele hele lieve vriendin die me er ook lichtelijk doorheen heeft gehaald.
Ja was wel weer eens tijd wat actie, ben ondertussen ook nog verhuisd van locatie.
Nog dichter bij huis dus komt helemaal goed :thumbup:

Vandaag even wat roest uit het schuifdakje gerepareerd. Nog van vroeger uit liep het water niet goed weg achterin het valse dakje. Toendertijd dichtgekit. Nu helemaal los gemaakt en dichtgelast.
Was mijn camera vergeten dus morgen even kiekjes maken...

RubenD
13-11-2009, 00:45
HTS-er, daarvan zitten er hier meer ;)

Mooi project!

Beste klapper gemaakt dan! Tunneltje is hier bekende ;) rijd er af en toe nog door met de auto...

Subever
13-11-2009, 19:01
HTS-er, daarvan zitten er hier meer ;)

Mooi project!

Beste klapper gemaakt dan! Tunneltje is hier bekende ;) rijd er af en toe nog door met de auto...


Ik rij er liever helemaal nooit meer door hahaha... Tis nou niet echt mun favoriete plek in Arnhem..
Eerder lokaal 99 of de korenmarkt....
Kom ik thuis heb ik gedronken als een moederneuker en dan s'ochtends opstaan met het idee van :screwy:

Subever
16-11-2009, 18:00
Hieronder nog wat foto's. De loods was mijn oude locatie, de garage is de nieuwe. Iets kleiner maar wel alles goed binnen handbereik:)

De bodem zoals ie hoogglans zwart was, vond ik nog niet strak genoeg dus weer alles eraf geschuurd, spuitplamuur erop, primer, zwart waasje spuiten en schuren maar :screwy:
Maar hij is dadelijk zo ontiegelijk glad dat het een spiegel is :thumbup:

Genoeg geouwehoerd.
fotos

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0559.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0558.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0557.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0547.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0543.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0528.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/SP_A0523.jpg

ArjenE
16-11-2009, 18:06
succes met je kever subaru projectje! :D

mooi verhaal zo :cool:

Arne
16-11-2009, 18:07
Vet project en gave schrijfstijl!

Subever
16-11-2009, 18:12
Vet project en gave schrijfstijl!

Ja achja, je moet iets he. Als brabo wordt slap ouwehoere met de paplepel ingegoten...
Dacht ik zo...

Ben alleen nog op zoek naar nieuwe draagarmen, want deze heb ik zelf gemaakt. Oude draagarmen afgeslepen en de fuseekogels van 944 erop gelast.
Werkt opzich goed, ook een plaat van 2 mm ertussen gesandwiched zeg maar. Helemaal doorgelast.
Maar ik moet het ouwe type draagarmen hebben van een 1303. Dus voor de veerpoten met 2-bouts patroon. Als iemand die nog heeft liggen hou ik me aanbevolen.

De kunststof achterspatborden al gekocht alleen dus nog afhalen. komt goed.
Hou jullie op de hoogte

Subever
24-11-2009, 19:04
onder het mom van ik wil meer.....

het volgende besteld in binnenkort binnen

:screwy: :screwy: :screwy: :wow: :eek:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/660895360_esM6y-M.jpg

joostvw
24-11-2009, 19:19
now it will definitely go like :woowoo: wooosh

Subever
24-11-2009, 19:53
now it will definitely go like :woowoo: wooosh

dat zat ik me ook net te bedenken hahaha.
Gelukkig ook rondom geventileerde remschijven van een 944

Lieuwe
24-11-2009, 20:01
Stoer project en met die turbo gaat het helemaal goed komen :D

Was het btw niet voordeliger om gelijk een geblazen boxer achterin te hangen ipv deze om te bouwen ?

breadfan83
24-11-2009, 20:09
Eén setje maar? :D

Subever
24-11-2009, 21:28
Een setje maar, ouwe dit is al een rib of 6 uit mun lijf... Hahaha

En ja wat is er nou leuk aan een kant en klaar turbo blok in te bouwen?!?! :screwy:
Ik typ het en denk opzich.... hahaha

Neej ik heb dit setje relatief goedkoop kunnen fiksen, soort van ruilkoop voor wat andere spullen/diensten... (nee bread niet op die manier :wow: qua diensten...)
Kwestie van een dakkappelletje plaatsen en ontvangen die hap hahaha..

Plus Lieuwe, check even de belt en de pulley die erbij ligt..........................
Had even zin om wat puntjes te zetten, om echt even een PUNT te drukken.
Over punten drukken ik nog wat centen verdienen vanavond. Hiephoi
Groeten, Tot snel met de update

De Pul
25-11-2009, 01:20
vet hoor:thumbup:

vw roadwarrior
25-11-2009, 07:12
Serieus projectje!

Subever
25-11-2009, 11:03
Serieus projectje!

Serieus serieus,
Het houd me van de straat zullen we maar zeggen hahaha
Nee, het mooiste van zo een project is dat als het allemaal gaat zoals het nu gaat, alles past lekker, alles loopt lekker. Moet ik zeggen dat het echt chill is om zo bezig te zijn! Er zijn natuurlijk ook van die dagen dak denk :mad: :screwy: :shake: :wow: :eek: :confused:

Maar tot nu toe het merendeel alleen nog maar;
:D :thumbup: :cool:

Subever
25-11-2009, 11:07
Wat het mooie van het setje is, is dat het helemaal compleet is.
Het nadeel er zal toch wel een hoop aan moeten veranderd worden om het netjes in de keef kont te krijgen.
Maargoed, even de flex erin zettenhier en daar, als dat niet helpt hamer. Helpt dat niet grotere hamer... afijn, jullie kennen het wel.
Het moeie van deze setup is dat alles wat op het blok komt heel erg compact is. Vandaar de keuze van deze set. Had nog een ander zien liggen maar dat apparaat zou betekenen dat ik geen motorkap achter erop kon zetten...
En das niet wat ik wil, wil eigenlijk een soort van sleeper hebben..
Genoeg geouwehoerd zal us f foto's gaan maken, en oh ja wat werk verrichten hahaha

Melvin
25-11-2009, 11:18
En je compressie? Of ga je met hele lage druk rijden?

Subever
25-11-2009, 11:27
En je compressie? Of ga je met hele lage druk rijden?

Dat is nog f de vraag,
er staat in de tekst dat ik tot 6-7 psi boost probleemloos kan rijden... Maar dat wil ik nog even goed uitzoeken... Mocht het me dan alsnog tegenvallen kwa aanpassingen duikt het setje de kast en gaan we het bij het volgende projectje gebruiken
(1303 cabrio, EJ25E)...

Melvin
25-11-2009, 15:09
Das 0,5 bar... Dat is ook niet zo heel erg veel... Ik had denk ik toch voor een originele sub-motor gekozen, maar ben erg benieuwd wat je ervan bakt!!

Subever
25-11-2009, 16:46
Hmm, je drukt een punt hahaha

Misschien toch maar eens op zoek gaan naar... Anders vraag ik aan die gast een goed blok van een subi??
waar zou jouw voorkeur naar uitgaan?Smellyville ;)

Melvin
25-11-2009, 16:58
SmellyVille is totaal niet in-to subaru motors, maar een standaard turbo-boxer levert je meer betrouwbaarheid, meer inbouwgemak en meer vermogen als dat je nu gaat halen, denk ik zo!

Desalniettemin zeg ik wel, go for it, want het is natuurlijk wel tof om het op deze manier aan te pakken!!

Subever
25-11-2009, 17:12
SmellyVille is totaal niet in-to subaru motors, maar een standaard turbo-boxer levert je meer betrouwbaarheid, meer inbouwgemak en meer vermogen als dat je nu gaat halen, denk ik zo!

Desalniettemin zeg ik wel, go for it, want het is natuurlijk wel tof om het op deze manier aan te pakken!!

Tja, tis echt zo stuivertje wisselen elluk voordeel heb zun nadeel...
ik ga er nog maar eens goed over nadenken..
Wil in iedergeval iets geblazen gaan bouwen nu...
Dat is duidelijk hahaha

Wim.
25-11-2009, 19:52
Je kan ook de compressie verlagen en andere poulies! ;)

Het is natuurlijk wel leuk om het erop te bouwen, de motor en compressor heb je toch al. :)
Sub turbo blok kan altijd nog toch? ;)

Subever
26-11-2009, 10:13
Je kan ook de compressie verlagen en andere poulies! ;)

Het is natuurlijk wel leuk om het erop te bouwen, de motor en compressor heb je toch al. :)
Sub turbo blok kan altijd nog toch? ;)

Hej Wim,

eigenlijk heb je gelijk ook. Ik ga er gewoon aan beginnen en zie wel waar het schip strandt...
Heb in ieder geval al wel een Twin turbo blok op het oog... Wel behoorlijk prijzig maargoed het budget wat ik voor ogen had is al heeeel lang geleden de deur uit gegaan... :screwy:

Subever
30-12-2009, 12:05
Even peilen wat jullie hiervan vinden...

2 liter subaru twin turbo?....

martiepartie
30-12-2009, 12:11
wat denk je zelf :dunno:

:D

Subever
30-12-2009, 12:21
HAHA,

Ik vraag het aan jullie, dus die mening ja hallow wat moet ik daar nou weer mee.

Beetje onderbouwing ;)

2sneaky bora
30-12-2009, 12:28
das dik een twin turbo kever. Weellie bar erop en stijgeren bij t stoplicht.

jellehier
30-12-2009, 12:57
wou net zeggen vergeet niet dat een kever ook eigenlijk niets weegt.. met 120 pk zijn het al verschrikkelijk vlotte autotjes......

De Pul
30-12-2009, 13:03
ik zou um aan het lopen maken met wat je nou hebt,je leert er veel van,het is aparter en kost minder....

Ivo's
30-12-2009, 13:08
dikke +1, mocht het na een tijdje "vervelen" kun je altijd nog een ander blok erin lepelen toch..? :cool:

2sneaky bora
30-12-2009, 16:30
oké ik sluit me aan bij pul. Wat je heb erin hangen goed afstellen met de compressor en als ie plof zegt kan je altijd naar een twin turbo

wiljan
30-12-2009, 17:11
goed bezig,super .ben benieuwd,zou inderdaad deze er eerst inhangen

Subever
30-12-2009, 18:12
goed bezig,super .ben benieuwd,zou inderdaad deze er eerst inhangen

Mannen jullie allemaal, helemaal gelijk...
1 puntje,
Heb het blok gekocht.... :screwy:

Haha, reden heb een financiele meevaller( het 2 liter blok wat ik heb is bijna verkocht, plus het compressor setje heb ik met een leuk plusje verkocht, en nog wat andere zaken verkocht). Gevolg? 200 euro bijbetalen en heb een 2 liter twin turbo blok in huis...

Hou jullie op de hoogte.
Toch bedankt voor alle aanmoedigingen. Hoop dat ze blijven met deze keuze?

Met vw-groet,
Franky

De Pul
30-12-2009, 19:21
tuurlijk,beter toch:thumbup:

jellehier
30-12-2009, 20:45
beter is een groot woord.. vooral veel heftiger...

De Pul
30-12-2009, 20:56
dus jij vind een pasklare oplossing niet beter als zelf het wiel uitvinden?

Subever
31-12-2009, 11:32
dus jij vind een pasklare oplossing niet beter als zelf het wiel uitvinden?


Nou ik heb nog 2 andere projecten staan en die ga ik helemaal zelluf om zeep helpen... Deze kar moet zo snel mogelijk klaar om mee te riejen..
En pasklare oplossing is duidelijk beter, maar persoonlijk vind ik het leuker om aan te klooien en aan te passen... Meer voldoening..
Vind jij niet dan?

Mensen allemaal een goed uiteinde en een beter (vw)begin!!

De Pul
31-12-2009, 11:58
ik ben het 100% met je eens,m'n reactie was een antwoord op jelle's post....
als je het zo kan krijgen zou ik het ook doen,al,is zelf wat in elkaar prutsen wel erg gaaf.....

jellehier
31-12-2009, 12:50
ik zei alleen dat het niet per definitie beter is.. ligt aan je eigen keuzes vaak wat beter is.. je verwachtingen etc

wel is dit waarschijnlijk een stuk makkelijker sneller klaar en uiteindelijk ook erg erg dik...

maar volgens mij ben jij ook best goed in het wiel uitvinden... 1.6 compressor etc.. of een niet geheel gebruikelijk nokkestokje in een polotje plakken.. das opzich toch ook gewoon lekker leuk expirimenteren.. en in mijn ogen is dat eigenlijk beter dan een kant en klaar oplossing.. hier leer je van en geniet je harder van omdat je het zelf gedaan hebt..

Subever
31-12-2009, 14:04
ik zei alleen dat het niet per definitie beter is.. ligt aan je eigen keuzes vaak wat beter is.. je verwachtingen etc

wel is dit waarschijnlijk een stuk makkelijker sneller klaar en uiteindelijk ook erg erg dik...

maar volgens mij ben jij ook best goed in het wiel uitvinden... 1.6 compressor etc.. of een niet geheel gebruikelijk nokkestokje in een polotje plakken.. das opzich toch ook gewoon lekker leuk expirimenteren.. en in mijn ogen is dat eigenlijk beter dan een kant en klaar oplossing.. hier leer je van en geniet je harder van omdat je het zelf gedaan hebt..

Jelle,

Ja en nee, het gaat er hier gewoon om dat ik er echt bij toeval tegenaan liep(zowel de compressorkit als het nieuwe blok) leren doen we zowiezo al, met al die non-stock autootjes hierzo... En zelf prutsen lijkt me niet geheel beter als kant en klare oplossing zoals ik nu heb(compleet blok met turbo's, helemaal berekend op elkaar door de knappe koppe van subaru) neemt niet weg dat prutsen heerlijke tijdsbesteding is, bijna net zo heerlijk als de vriendin? hahaha
Mannen ik ga na oud en nieuw volle bak voorbereidingen treffen voor het blok (komende week ophalen).
Foto's dan weer hopelijk in overvloed(digitale had kuren)

gegroet

De Pul
31-12-2009, 19:15
@jelle,ik bedoelde met beter;goedkoper,sneller,minder moeite met experimenteren etc....
het zou mijn eigen keuze idd niet zijn,ik hou meer van een beetje aankloten:D:D

Subever
09-01-2010, 17:54
Dan toch maar weer even ON-topic ;)
vandaag weer lekker aan de beun geweest


Ik ga voorin 2 aluminium radiateurtjes inbouwen. Onderling koppelen, komen van 2 civicjes af. De leidingen naar achter zijn eronderuit. Ik ga ze op maat maken met 90* bochtjes etc., etc...
Verder van Sander(46-00-GL) 2 verbrede achterspatbordjes overgenomen. En die staan inmiddels alweer te koop(sorry Sander)
Heb een setje op het oog, waarvan de verbreding aan de binnenkant zit. Mocht ik het setje niet kunnen verkopen ga ik deze gebruiken bij het volgende project...(1303 cabrio).
De kabelboom(verlichting etc.) heb ik inmiddels ook helemaal klaargemaakt voor installatie. En de binnenkant gaat komende week in kleur gespoten worden, samen met de deurposten en kofferbak. Daarna is het een kwestie van de buitenkant nog een keer met 2000 nat schuren, schoonmaken en in kleur spuiten..
Kleur, L96B... kenners?of snelle jelles?
Frank; dat is ....

Ik ga maandag fotos maken en jullie laten genieten.
(persoonlijk, dinsdag krijg ik mijn allerlaatste stiftand en dan is het gehele gezeik van Kaakverbouwing/restauratie afgelopen )

Subever
15-01-2010, 10:25
Dus,

De spatborden van Sander weer uit de verkoop gehaald(dankjewel Sander :screwy: )
Dit omdat met het extra vermogen ik ook wel wat anders in de wielkasten wil hebben.
Uiteindelijk geslaagd met het volgende setje... Reacties zijn welkom:)

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/p3.jpg

Area51
15-01-2010, 10:34
Uiteindelijk geslaagd met het volgende setje... Reacties zijn welkom:)
http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/p3.jpg

Mooie velg .. heb je de 8 & 9,5 J's of de 8 & 11J's gekocht ??

Subever
15-01-2010, 10:38
Mooie velg .. heb je de 8 & 9,5 J's of de 8 & 11J's gekocht ??

8 & 9,5 J's

Maar komen zowiezo verbreders achterop(heb van die cupspatborden) vallen ze mooi in de extra bolling.
11 J gaat volgens mij niet echt passen wel?

Area51
15-01-2010, 16:10
Ik denk dat de 9,5J's ook al een probleem gaan worden.
Wel een supergave velg ... zou graag een setje 9,5 & 11J willen en die dan laten versmallen naar 8 & 9J .. voor onder m'n spijlbus.

Subever
15-01-2010, 17:25
Ik denk dat de 9,5J's ook al een probleem gaan worden.
Wel een supergave velg ... zou graag een setje 9,5 & 11J willen en die dan laten versmallen naar 8 & 9J .. voor onder m'n spijlbus.


voor 8jx18 Et 50 , achter 10jx18 Et47 .

Dit zijn de afmetingen zoals ik ze heb doorgekregen van het bedrijf(zijn originele carrera s velgen...
Wordt lastig nu ik het zo zie....
Achja als we het doen, doen we het goed.... :screwy:

Area51
16-01-2010, 09:05
Volgens mijn "bijbel" (http://www.wheelenhancement.com/index.php?t=WheelDetail&id=128) bestaan ze niet in 10J, maar 10J is best pas (http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/52461.jpg) te krijgen hoor :tongue:

Heb je inmiddels de motor en adapterplaat al binnen ??

Subever
16-01-2010, 10:55
Waar ik de velgen is Aarts Porsche Service...
Heeft een hele hoop onderdelen op marktplaats staan.. Lijkt me dus wel mogelijk?

Hoe groot is de spacer die wordt gebruikt bij die auto?
Zijn dit de standaard draagarmen of porsche?
Of heb je geen flauw idee? hahaah

Subever
17-01-2010, 14:01
onder het mom van foto's zeggen meer dan woorden...
Er zitten nog een aantal ouwe tussen maar om een idee te geven dat er ongeveer 50% nieuw plaatwerk in zit gebakken :roll:

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88480.jpg
Zijkantje helemaal strak geschuurd(nog 1 keer te gaan, zwart waasje spuiten en met korrel 1000 of 2000 nat schuren(tipje weten jullie waarschijnlijk al wel, in je spuitfles met water een druppel dreft.)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88481.jpg
2 verse bodemplaatjes:)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88482.jpg
Binnenkant strak(met een stuk nieuwe dorpel
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88483.jpg
Deurtje pas heel netjes:) wat een klote werk was dat zeg...(voordat iemand erop reageerd de verstevigingen zijn er weer uit, zaten er wel in)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88484.jpg
Zijkantje nog een keerr met een stukje dak
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88486.jpg
Het dak, draaidakje moet nog strak gemaakt worden
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88487.jpg
Koeling gaten
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88488.jpg
GAAP, alles even losvast erop gezet om de bumpersteunen uit te lijnen(staat niet op de foto, maar ook meteen de voorspatborden gemonteerd voordat ik ben gaan lassen)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88489.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88490.jpg
Aanpassingen aan de tank
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88491.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88492.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88493.jpg
Verstevigingen op de bak gemonteerd(urethaan rubbers)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88494.jpg
Versteviging achter
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88495.jpg
Subi torretje
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88496.jpg
Kop kaal
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88497.jpg
' Ademhaling'
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88498.jpg
Ouwe torretje(staat te koop, veel onderdelen nog aanwezig)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88499.jpg
Schijven achter
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88500.jpg
Voorkantje fris en roestvrij
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88501.jpg
Voorkant binnen lekker strak int pak
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88502.jpg
draden draden draden draden draden draden, afijn lijkt me duidelijk? :evil:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88503.jpg
Mijn grote vriendin(in de garage) mijn ouwerverwetste oliekachel, geloof me dat ding een klein half uurtje aan en tis lekker warm in de garaas

Nou lijkt me wel een updeetje van formaat? Trouwens de foto van het subi blok is een van de oude blokken...
tot de volgende knoop.

Groet,
Franky

Tiki Madness
17-01-2010, 16:20
Je hebt in ieder geval niet stil gezeten. :thumbup:

Michael

Subever
17-01-2010, 17:09
Je hebt in ieder geval niet stil gezeten. :thumbup:

Michael


Pff wou dat ik het kon.... Hahaha, nee iedere keer als ik de kriebels krijg(volgens mijn vriendin) wordt ik vriendelijk doch dringend richting kever gestuurd om daar de energie even kwijt te kunnen :thumbup:

Tip van de dag!
Wel altijd energie overhouden voor..... :cool:

Subever
20-01-2010, 16:54
Klein upje,

Tellers van een 924 binnen(45 euro) ik weet het niert vernieuwend, vind het gewoon mooie tellers:)
De dynamo was gepleurd dus steuntje afgebroken(een bijna nieuwe geregeld)
De rare spaghetti uitlaat die ik had gefabriceerd toch niet zo heel netjes, dus die ga ik veranderen....
Hoe en wat daar zal ik nog wat kiekjes van maken...
Tot de volgende knoop

Groet

De Pul
20-01-2010, 19:59
goed bezig,leg je de kabelboom,ECU e.d. in de bak achter de bank?

Subever
21-01-2010, 09:05
goed bezig,leg je de kabelboom,ECU e.d. in de bak achter de bank?

Jup, heb nu nog de originele lengtes(heeeeel onhandig). Maar alsie eenmaal loopt was ik van plan om kabeltje voor kabeltje netjes in te korten, nieuwe stekkerdeeltjes erop te zetten en weer in elkaar steken...
Misschien beetje omslachtig om het wat strakker te krijgen, maar wil nergens met een halve meter loze kabel zitten die maar hangt...
Digitale dashboardje overigens gecancelled... Vond de 924 tellers mooier staan, om een beetje de originele look van binnen te behouden.

Subever
22-01-2010, 16:35
Nog wat foto's van het werk van gister... Niet al het werk is gefotografeerd(batterij hield het voor gezien)

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88658.jpg
Ik heb iets gewijzigd, voor de oplettende kijker, wat?
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88659.jpg
Een deel van de uitgevoerde wijzigingen, heb een wig uit het originele spruitstuk deel geslepen om de hoek wat haakser te krijgen. Dit scheelt weer in "groundclearance". De foto is recht erop geschoten, kun je goed zien hoeveel het carter er nog onderuit steekt...
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88660.jpg
Helemaal afgelast
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88663.jpg
Even een kiekje van de penetratie van de las
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88661.jpg
De 924 tellers compleet met bak, ga de bak waarschijnlijk compleet in het dahsboard bouwen(dashboard was toch al helemaal beschadigd, zat zowiezo al geen bekleding of iets meer op)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88662.jpg
Het startpunt van het dash(je kunt linksonder al goed zie dat het dash al een keer verkracht is...

Sjeesbeest
22-01-2010, 16:52
mooi project man !!

Subever
22-01-2010, 17:03
mooi project man !!

Ach het houdt je van de straat.... :screwy:

haha, bedankt man :thumbup: Ga morgen maar weer eens vollop foto's schieten van het dashboard wat under construction is...
Mijn mening het wordt vet, wel beetje stock uiterlijk maar vet

Subever
23-01-2010, 15:47
Nou gisteravond even mijn grote teennagel eraf getrapt... Dus manke neelis is back in town...
Vandaag f pleister eromheen en toch richting keef gegaan. Eenmaal daar toch kapot van de pijn(als je niet meer mobiel bent schiet ook niet echt op)
Toch nog wat werk verricht.. Het is nog een work in progress!! Maar het idee lijkt me duidelijk.
PHeuteus

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88701.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88703.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88704.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88705.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88709.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88710.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88711.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88712.jpg
Dit was om aan te tonen wat ik als voorbeeld voor de andere kant heb gebruikt
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88714.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88715.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88716.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88717.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88718.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88719.jpg

Meningen en kritiek zijn welkom :thumbright: Als de kritiek niet te word hahaha

De Pul
23-01-2010, 15:51
dat gaat wel goedkomen:thumbup:staat wel leuk.

Subever
23-01-2010, 15:52
dat gaat wel goedkomen:thumbup:staat wel leuk.

ja ik dacht stock sucks... En van die tellertjes onder het dash is ook weer een beetje afgezaagd, of ja heb het al zo vaak gezien...
En alsie dadelijk netjes in het zwarte leer steekt zal het er gelikt uit zien, net als VW het zo had kunnen bedenken(ok niet te eigendunkerig worden... :screwy: )

Subever
23-01-2010, 15:55
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/88658.jpg
Ik heb iets gewijzigd, voor de oplettende kijker, wat?...


Niemand??

Sjeesbeest
23-01-2010, 17:12
euhm........... de schanieren van de achterklep omgedraait ?! :P

Geen idee...... qua motor ben ik niet zo op de hoogte :)

Het Dash ziet er goed uit zo !! ........

Subever
23-01-2010, 17:40
euhm........... de schanieren van de achterklep omgedraait ?! :P

Geen idee...... qua motor ben ik niet zo op de hoogte :)

Het Dash ziet er goed uit zo !! ........

Gasklephuis is omgedraaid, is om zo de gasklepbediening makkelijk te bevestigen, zal morgen even kiekjes schieten, wordt er een hoop duidelijker...

De Pul
23-01-2010, 17:44
maar dit is toch het atmosferische blok?

Subever
23-01-2010, 17:49
maar dit is toch het atmosferische blok?

Oh kak,
hahaha die update heb ik nog helemaal niet gepost....
Het blok is weer verkocht, ja VERkocht... Wegens wat financiele tegenvallers dat turboblok weer verkocht om geld vrij te maken om de andere onderdelen te kunnen financieren... :mad:
Echt heel kut, maar anders krijg ik het apparaat niet eens de weg op... Dit 2 literblok had ik nog liggen(had 3 2liter blokken liggen)..
Dus tis weer helemaal van de baan(voor nu dan)

De Pul
23-01-2010, 17:53
kompressor komt er nog wel op?

Subever
23-01-2010, 17:54
kompressor komt er nog wel op?

:thumbup:

Weliswaar wel een ander type(meer vermogen)

De Pul
23-01-2010, 17:59
top:thumbup:

Subever
26-02-2010, 08:38
Het ene setje omgewisseld voor deze...
Reacties graag(een echte sleeper zal het toch niet meer worden :screwy: )

http://www.curadicarrozza.nl/uploads/projecten/25/1.jpg

De Pul
26-02-2010, 20:08
ik zeg beter,zie het zo voor me:thumbup:

Domi
26-02-2010, 20:13
Het ene setje omgewisseld voor deze...
Reacties graag


Kick je op reacties :D :D :D

Mooi setje wielen :thumbup: Maar voor een kever???

De Pul
26-02-2010, 20:21
Kick je op reacties :D :D :D

Mooi setje wielen :thumbup: Maar voor een kever???
nee,geen kever,een Subever :thumbup:

Subever
01-03-2010, 09:00
Kick je op reacties :D :D :D

Mooi setje wielen :thumbup: Maar voor een kever???

Nou ja kicken op reacties....duh!! :screwy:
Hahah,

De reden van die zin is eigenlijk heel simpel. Ik vraag om jullie mening over dit begaaide project, als ik geen meningen zou wille zou ik niet op een forum bezig zijn... Mits de reacties een beetje fatsoenlijk zijn(positief of negatief) kan er hier altijd over gepraat worden..
Ja onder een kever, weer eens wat anders(iedere kever heeft of fuchs, of cup, of boxster velgen) dus ik denk wel in het porsche segment houde, en aangezien de motor al niet meer standaard is, waarom de velgen dan wel?
Heel verhaal, ga de velgen deze week ophalen en dan eronder schroeven. Zal ik meteen foto's maken en dan de reacties nogmaals peilen? Mocht dat niet te veel werk voor je zijn Domi :thumbup:

Samurai
01-03-2010, 10:51
Ik vindt dat je minder met wielen bezig moet zijn en meer met de daadwerkelijke kever.
Zo das mijn reactie!

Mooie wielen btw :-)

Area51
01-03-2010, 11:13
Het ene setje omgewisseld voor deze...
Reacties graag(een echte sleeper zal het toch niet meer worden :screwy: )
http://www.curadicarrozza.nl/uploads/projecten/25/1.jpg

Die staan best goed onder een kever !!

http://img39.imageshack.us/img39/16/154047.jpg

De Pul
01-03-2010, 12:27
best goed:confused:

:cool:

Subever
01-03-2010, 14:49
Ik vindt dat je minder met wielen bezig moet zijn en meer met de daadwerkelijke kever.
Zo das mijn reactie!

Mooie wielen btw :-)

Je drukt een punt...
Alle hulp is welkom.. of doelde je daar niet op?? :thumbup:
Komt goed, zal morgenavond eens wat fotos schieten dan van al het werk wat is gedaan..

@ area, weet niet hoe je aan die foto komt, maar wat een mooi gezicht zeg! nu heb ik helemaal geen twijfels meer.
JEUJ

Samurai
02-03-2010, 11:57
Och als je nu in de buurt woonde met alle liefde hoor.
Ben gek op kevers ...

Subever
02-03-2010, 16:10
Och als je nu in de buurt woonde met alle liefde hoor.
Ben gek op kevers ...

Kheb nog wel wat klusjes die ik kan opsturen :thumbup: :screwy:

Jeuj, post nr. 100

Tjaap
02-03-2010, 16:55
ik vind het dash heel stoer worden...

Subever
03-03-2010, 09:34
ik vind het dash heel stoer worden...

Hej Tjaap,

Dankjewel man, het is een beetje proberen(mislukken) slijpen, weer proberen(weer mislukken).. afijn je weet wel hoe dat soort dingen gaan...
Ik kom er wel, schiet al aardig op.
Moet alleen nog even gaan kijken wat voor schakelaars ik wil gaan gebruiken.. Moet in ieder geval VW zijn..
Suggesties?

De Pul
03-03-2010, 20:56
ik zou gewoon voor van die ijzeren pieletjes gaan,vind ik persoonlijk erg bruut op een niet origineel dash...

Subever
04-03-2010, 11:53
ik zou gewoon voor van die ijzeren pieletjes gaan,vind ik persoonlijk erg bruut op een niet origineel dash...


Ijzeren piemels? plaatje?
en dan niet van piemels aub! maar echt een voorbeeld

Rabbit
04-03-2010, 15:27
Mooi project hoor :thumbup:

Bij conrad hebben ze veel schakelaartjes.
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTExMDM0ODEzMDA=?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_TAB_COMPONENTS&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub6&aktiv=6&navi=oben_1
En dan bij Componenten zit ook een afdeling auto schakelaars.


http://media.conrad.com/m/7000_7999/7000/7030/7031/703180_SZ_00_FB.EPS.jpg

De Pul
04-03-2010, 17:48
die bedoel ik;)
kon zo snel geen platje vinden....

Subever
05-03-2010, 10:11
die bedoel ik;)
kon zo snel geen platje vinden....

Ja Pul,

Ho eens ff, wel met ideeen komen niet met de plaatjes ja hallow! :screwy:
Haha, maar ik zie wat je bedoeld.. Opzich niet slecht, waar ik nu een beetje naar aan het kijken ben is om de schakelaars van een golf 4 ofzo te pakken en die netjes in te werken(die geven toch van dat blauwige licht?) of juist rood? ik weet het f niet

Lijkt me trouwens zo onoverzichtelijk alleen maar alu pieletjes en dan maar een schakelaar omgooien op de goede hoop?

jellehier
05-03-2010, 13:00
plakkertje erbove.. dymo... en hup het is overzichtelijk.. en racy.. ik zeg doen

Subever
05-03-2010, 13:03
plakkertje erbove.. dymo... en hup het is overzichtelijk.. en racy.. ik zeg doen

Hmm, moet ik meteen zo denken aan Ducktape-tuning... Het dashboard wordt gewoon bekleed in een beschaafd zwart koeienvelletje dus om dan met de dymo te gaan werken...

MeerArosa
05-03-2010, 14:13
Je kan ook de benaming in het leer laten stikken.

Leuk project overigens, volg het al lange tijd in stilte.

Subever
05-03-2010, 15:39
Je kan ook de benaming in het leer laten stikken.

Leuk project overigens, volg het al lange tijd in stilte.


Ik dacht al, heb iedere keer het gevoel alsof ik wordt achtervolgt.... :thumbup:
Opzich lijkt me dat een hele nette oplossing! Moet het natuurlijk wel goed uitgelijnd worden wanneer het bekleed wordt.. maargoed das niet voor mij een zorg...En dan achteraf de gaten maken voor de pieletjes? Of snap ik er nou helemaal niks van?

martiepartie
05-03-2010, 15:54
Of een plaatje graveren, staat echt gaaf. Mijn oud-huisgenoot heeft zijn oude mini voorzien van een custom carbon dash, met ook een alu plaat met daarin alle meters en tuimelschakelaars (brandstofpomp/verlichting/etc.).
Daarboven is in de alu plaat heel fijn gegraveerd waar elke schakelaar voor is.

Als je het netjes doet is het zeker geen ducttape tjoening :D Golf 4 schakelaars in een oude auto doet mij dan weer niet zo heel veel. :cool:

Gaaf project trouwens, heb afgelopen week nog een GTT subaru blokje in de motorbok zien hangen. Die dingen zijn wel bijzonder :thumbup:

Subever
05-03-2010, 16:07
Of een plaatje graveren, staat echt gaaf. Mijn oud-huisgenoot heeft zijn oude mini voorzien van een custom carbon dash, met ook een alu plaat met daarin alle meters en tuimelschakelaars (brandstofpomp/verlichting/etc.).
Daarboven is in de alu plaat heel fijn gegraveerd waar elke schakelaar voor is.

Als je het netjes doet is het zeker geen ducttape tjoening :D Golf 4 schakelaars in een oude auto doet mij dan weer niet zo heel veel. :cool:

Gaaf project trouwens, heb afgelopen week nog een GTT subaru blokje in de motorbok zien hangen. Die dingen zijn wel bijzonder :thumbup:

Martiehartiepartie,

Heb je heeeel toevallig een feuteux van het dash?
Als ik zoiets graveer, dan denk ik toch wel dattik ga voor de symbolen niet de woorden...?
ik denk alsik klaar ben met die supercharger erop te knubbelen dan zal dat er ook zeker niet verkeerd uit gaan zien, en zal het niet slecht wegtrekke bij het stoplicht.... :D kan niet wachten!!!

mark2fpolo
05-03-2010, 16:18
Jij bent anders ook zeker niet verkeerd bezig!!

Kan me voorstellen dat je het liefst al klaar wilt zijn en cruisen! Maar klaar is ook maar klaar :D Ben zelf alweer iets nieuws aan het zoeken voor de polo om bezig te blijven, want het blijft jeuken!! :D

Subever
05-03-2010, 16:21
Jij bent anders ook zeker niet verkeerd bezig!!

Kan me voorstellen dat je het liefst al klaar wilt zijn en cruisen! Maar klaar is ook maar klaar :D Ben zelf alweer iets nieuws aan het zoeken voor de polo om bezig te blijven, want het blijft jeuken!! :D

Jeuken? Heb je zalfjes voor he... even naar de doktor gaan... :screwy:
Ken het probleem van het spreekwoordelijk jeuken zeer zeker.
Heb nu nog 2 projecten staan nu, Cabrio voor mijn vriendin(mondje dicht allemaal :screwy: ) en er komt een t1 dubble cab pick-up deze kant op!!(wordt bedrijfsauto)

De Pul
05-03-2010, 19:12
Ja Pul,

Ho eens ff, wel met ideeen komen niet met de plaatjes ja hallow! :screwy:
Haha, maar ik zie wat je bedoeld.. Opzich niet slecht, waar ik nu een beetje naar aan het kijken ben is om de schakelaars van een golf 4 ofzo te pakken en die netjes in te werken(die geven toch van dat blauwige licht?) of juist rood? ik weet het f niet

Lijkt me trouwens zo onoverzichtelijk alleen maar alu pieletjes en dan maar een schakelaar omgooien op de goede hoop?
geen mk4 dingen erinmaken man,dat staat niet :shake:
ben weleens benieuwd hoe martijn's optie eruitziet,lijkt me ideaal hiervoor;)

alextromp55
02-04-2010, 16:46
He!
jij heb ook een leuk project!
Misschien een tip waar je wat aan heb:
Voorpaneel voor 1303 met airco (in jou geval een radiateur)
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=133&category=
http://www.paruzzi.com/images/133.jpg

Subever
07-04-2010, 14:40
He!
jij heb ook een leuk project!
Misschien een tip waar je wat aan heb:
Voorpaneel voor 1303 met airco (in jou geval een radiateur)
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=133&category=
http://www.paruzzi.com/images/133.jpg

Alex,

Top plan,
alleen voor de prijs van zo een paneel koop ik 2 dichte panelen en slijp ik de sleuven er zelf in,.....(dat staat in ieder geval bij mij in de planning) toch thanks voort meedenken..
AIRCOsleuven.... Hmmm :shake:
nee, levert in op vermogen

Subever
21-05-2010, 10:52
ej20g is enkel turbo, geen twin turbo..maar verder leuk project( ej20tt is twin turbo maar kleine kans dat je die vindt (JDM motor))

Om even mijn topicje up-to-date te houden..

Hmm Richard,

Aankomende zaterdag wordt bij mij geleverd,

EJ20GTT (JDM)
280 BHP... :screwy:

deze jonge is hard op zijn hoofd gevallen... Zodra het blokkie binnen is zallik fotos schieten.

Marcski
21-05-2010, 10:57
deze jonge is hard op zijn hoofd gevallen...
:thumbup:

Subever
21-05-2010, 12:08
Die buts muts van jou heb ik echt hard nodig hahaha.

Ik kan gewoon niet wachten tot morgen... Wordt compleet geleverd, maar turbo, intercooler, bedrading, downpipe.. Ik heb er zin an

De Pul
21-05-2010, 18:04
ben benieuwd....!

Subever
04-06-2010, 17:47
Even een nieuw upje,

ik ga morgen foto's maken.. Santa came early this year...

een 2 liter JDM STi turbo blok(standaard 280 pk), met ongeveer 76.000 KM....
Mwa, ik ga een beetje richting de 1303 Sti hierzo...

Morgen kiekjes schieten

Freedazed
24-06-2010, 14:15
waar blijven de kiekjes dan?? vet project!!!

Subever
03-09-2010, 17:19
Onder het mom van nieuw leven blazen in mijn eigen topic.
Morgen gaat er weer geklust worden aan de wagen.

Afgelopen tijd een aantal andere dingen prioriteit gehad,
Afstuderen aan de HTS autotechniek -> Check
Beginnen met mijn baan bij de Nepschroef (weert) -> Check
Aantal nieuwe onderdelen binnen -> Check

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/97680.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/97681.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/97682.jpg

Dit alles gaat gemonteerd worden op/rond/om mijn kevertje.. Dus genoeg te doen, de foto's van het nieuwe blok zullen morgen ook gemaakt worden aangezien de batter-ei van mijn cameraat wordt opgeladen as we speak.

Ivo's
03-09-2010, 17:45
naaais..!
keep up the good work, en houdt ons op de hoogte! :)

Subever
17-09-2010, 10:34
Ik heb een stukje techniek gevonden wat niet zou misstaan in mijn kevertje...
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden...

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98261.jpg

sciroccoGTII
17-09-2010, 14:31
En wat voor bak is dat als ik vragen mag? Verhouding van een AT keverbak of niet?

(Ziet er erg kort (lengte) uit die bak lijkt me ideaal voor mijn projectje vandaar ;) )

Subever
17-09-2010, 14:38
Sequentiele versnellingsbak,
dus iets andere verhoudingen.. Kan redelijk wat vermogen aan( ongeveer 350)

sciroccoGTII
17-09-2010, 15:10
Ah oke...En waar is zoiets te krijgen als ik vragen mag? Ranchero in USA maakt deze ook toch? Had je geloof ik al vanaf een 1000 euro een splinternieuwe bak met zelf te kiezen verhoudingen...Rijdt er ook een kennis van me mee in een buggy met subarublok en is tot nu toe nog niet stuk te krijgen.

miklo de gekste
17-09-2010, 19:22
Dus,

De spatborden van Sander weer uit de verkoop gehaald(dankjewel Sander :screwy: )
Dit omdat met het extra vermogen ik ook wel wat anders in de wielkasten wil hebben.
Uiteindelijk geslaagd met het volgende setje... Reacties zijn welkom:)

http://www.volksforum.com/albums/files/8/5/2/5/p3.jpg

droom setje voor onder de passat.. :D

Subever
18-09-2010, 13:21
droom setje voor onder de passat.. :D


Voor mij een droomsetje voor onder veel vw's...

Subever
18-09-2010, 13:22
Ah oke...En waar is zoiets te krijgen als ik vragen mag? Ranchero in USA maakt deze ook toch? Had je geloof ik al vanaf een 1000 euro een splinternieuwe bak met zelf te kiezen verhoudingen...Rijdt er ook een kennis van me mee in een buggy met subarublok en is tot nu toe nog niet stuk te krijgen.


Geloof me deze bak is niet voor een 1000 euro te kopen...
Ik heb contact gehad met Kaagkevers voor eventueel een bak op maat te maken voor mij.. Gaat hier straks wel om een blok met ongeveer 300 pk...
Moetie wel heel blijven

Subever
28-01-2011, 11:19
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/102271.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/102270.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/102269.jpg

Ja lieve kevervrinden,

ondanks dat ik op dit moment in het buitenland zit hebbik toch nog 3 feuteus kunnen vinden van de huidige stand van zaken..
WAAR IS DAN DE FOTO VAN HET NIEUWE BLOK, hoor ik jullie schreeuwe/denke..

Die foto hebbik niet kunnen vinden op deze laptop.. Sorry.
Snel meer foto's! beloofd dit x

Subever
28-01-2011, 11:20
nog eentje dan..

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/102273.jpg

Subever
15-03-2011, 16:04
Gedacht dat een kleine update wel op zijn plek is op dit forum..
Hele tijd erg druk geweest, weinig fotos gemaakt, voornamelijk omdat ik iedere keer mijn camera vergeten was.. Het blok (EJ20T) uit een Sti ligt erin!!

Nou toch nog maar een klein updatje met fotos van het blok!!
JEUJ

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103644.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103645.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103646.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103647.jpg

Samurai
15-03-2011, 16:56
Dat ziet er veelbelovend uit.

leuke update van de bastaardkever!

Subever
26-07-2011, 15:53
Het is even stil geweest rondom mijn project, maar er gaat weerr een goeie gang in komen.
Besloten de dure moeilijke sequentiele bak te verkopen en de bak uit de sloopsubaru om te bouwen met behulp van een reverse cut kroon en pignonwiel..

Verder nog een kleine (NON-VW) aankoop gedaan... Me very happy...

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109277.jpg

Subever
15-03-2012, 09:03
De plaatjes van het deel waardoor ik weer superveel zin heb om te gaan beginnen..
Echt super kwaliteit. De Adapters die je erop die zijn voor de standaard afmetingen van de assen voor een kever..
Heel netjes gemaakt, en kwa gewicht voor mijn gevoel identisch met een originele keverbak (Leeg zonder vliegwiel ed.)
Met deze spullen zal deze bak fractioneel zwaarder worden. Maar mooi compact bakkie al zeg ik het zelf. Ik zal komend weekend voor de liefhebbers!?! laat je hore.. Wat afmetingen noteren.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115641.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115640.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115639.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115638.jpg

Tjaap
15-03-2012, 09:20
nice, blij dat hier nog leven in zit.

Subever
15-03-2012, 10:38
Leven zit er zeker nog in. Moest onverwachts nog verkassen van Werkplek.
Heb nu een huis gehuurd met Garage en daar kan ik lekker mijn ding doen.

Inmiddels de subaru ingeruild voor een rat kever carbiootje...
Plaatjen;


http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/112513.jpg

Subever
01-05-2012, 14:11
Hallo VW-vrinden en vrindinnen,

Nadat de bak eindelijk binnen was, maar eens flink aant werk gegaan.
Niet alleen met deze kever, ook met het cabriootje stevig bezig geweest..
Hieronder de foto's vant keverke 1303..
Projectfolder voor de cabrio moet ik nog aanmaken...

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116704.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116705.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116706.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116707.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116708.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116709.jpg

Subever
20-07-2012, 11:08
wow ! wat een verschil die bakken.

weer rustig aan aan het opstarten met de bouw ?

He Korver,

Jazeker weer begonnen. Heel heel veel tijd versleten met het uitmeten van de bak dat deze recht erin komt te staan en ook qua hoogte dat ik straks mijn klep mooi kan laten sluiten etc.
Verder aluminium Draagarmen van Porsche geinstalleerd (Hier heb ik nog geen foto's van gemaakt maar dit zal ik wel zo snel mogelijk doen.)
De motor en de bak hangen er nu netjes recht in en ik moet zeggen dat het erg lekker uitziet... Hydraulische koppeling etc. moet ik nog gaan bedenken en installeren maar dat komt allemaal wel goed.

Hier de foto's
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118952.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118953.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118954.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118955.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118956.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118957.jpg

Matheo
20-07-2012, 11:23
Wat een beest wordt dit zeg! Goed bezig.

Subever
20-07-2012, 11:52
Ja straks met het aangepaste MM een pk'tje of 350/380...

leeon
20-07-2012, 14:01
Ej dat is mierlo :P haha
woon je daar ?
cabriotje ziet er strak uit.
fotos van motor en ophanging van andere kever ziet er ook veel belovend uit ben benieuwd.
zal nou is ff de rest gaan lezen :P

Subever
23-07-2012, 15:49
Ej dat is mierlo :P haha
woon je daar ?
cabriotje ziet er strak uit.
fotos van motor en ophanging van andere kever ziet er ook veel belovend uit ben benieuwd.
zal nou is ff de rest gaan lezen :P

Ik woon sinds een tijdje in Helmond zowaar.. Brandevoort..
Cabriootje word qua body nog strak gezet... Verder dezelfde kleur..

het andere project neemt aardig wat tijd in beslag omdat al die aanpas werk goed moet gebeuren met de grote vermogenstoename..
Maarja ons oma zei altijd een hobby mag geld kosten zolang die hooby geen andere vrouw is...

Subever
24-10-2012, 12:11
Mini Update, Eindelijk weer een loods gevonden van ongeveer 100 vierkante meters.. Hier ga ik al mijn projecten stallen en flink ertegenaan want ik wil onderhand wel eens gaan rijden met die apparaten!

Zal van het weekend de foto's van de loods plaatsen.

Emiel
31-10-2012, 15:24
Cool spul!

Subever
31-10-2012, 15:34
dat is een mooi oppervlak om 2 autos te stallen en om lekker te sleutelen :thumbup:

Uhm inmiddels 3....

Subever
12-11-2012, 09:41
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/121414.jpg

Zo loodsje al deels ingericht..
Op de foto lijkt het zo klein maar tis een perfecte ruimte... Druk bezig geweest met alle andere opslagplaatsen leeg te ruimen en alles over te huizen naar deze loods. (Wat een keverliefhebber spaart in de loop der tijd... pffff)
Maargoed van 4 locaties naar 1.... HEERLIJK!

Het enige wat ik nog moet overhuizen is mijn Bastaardkevertje...
Snel meer foto's en jawel VOORTGANG met dit project

vdWal.
12-11-2012, 10:33
wat een heerlijk perfecte ruimte!

Subever
12-11-2012, 11:56
wat een heerlijk perfecte ruimte!

Ja tis echt zo relax...
Vooral de frusttraties die ik had met 4 ruimtes... onderdeel wat je nodig hebt ligt in opslagruimte 1 en je hebt het in 3 nodig... kom je bij 1 aan merk je dat de sleutel van 1 in ruimte 2 liggen... afijn.. lijkt me duidelijk...

En qua kosten is dit fractioneel duurder als alle 4 bij elkaar.. dus ja..
Logisch... :screwy:

Subever
20-08-2014, 14:01
Blaas blaas...
Zo de tering wat een stof hiero.. still very much alive and kicking...
Sneakpeak..

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/133212.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/133213.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/133214.jpg

Audi1981
20-08-2014, 14:53
Dat ziet er leuk uit :D

KennyH
20-08-2014, 15:09
Inderdaad! Gaan er nu vaker updates komen?

Subever
21-08-2014, 07:47
Er gaan nu zeker vaker updates komen. Eindelijk weer tijd over om hieraan te kunnen werken

Subever
21-10-2014, 08:43
Even alle panelen erop geklapt om te kijken hoe alles uitlijnt...

Hij staat nu een tikkie te laag (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen)...
Het is misschien niet helemaal goed te zien maar de banden vallen nu onder de rand van de spatborden.. En dat staat niet helemaal mooi bij deze keef..
Dus zal achter 1 tandje (binnen of buitenkant moet ik even het tabelletje op naslaan) omhoog en dan staat ie precies goed..
Genoeg geluld fotos.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/134059.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/134060.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/134061.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/134062.jpg

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/134063.jpg

Subever
21-10-2014, 09:04
Ondertussen trouwens ook nog verhuisd van loods..
Hier zal ik nog wel een keer wat fotos van schieten staat ook weer wat leuk speelgoed bij...
Een 64-er ragtop die ik opknap voor een maat van me en een 58-er die ik voor mezelf klaar ga maken..