PDA

View Full Version : trekhaak op een T2a amerikaanse uitvoering


klaas
20-07-2004, 20:31
wie o wie heeft er op zijn spijltje of Ta een trekhaak gezet en kan mij vertellen hoe ik mijn remlicht aan kan sluiten op de stekkerdoos
ik heb maar twee draden nl. 1 keer knipper en rem en 1 keer verlichting
waar moet ik dan de remdraad vandaan gaan halen en hoe voorkom ik dat de komplete lampenzooi op mijn aanhanger gaat knipperen?

Cabby 82 TDi
20-07-2004, 21:20
wie o wie heeft er op zijn spijltje of Ta een trekhaak gezet en kan mij vertellen hoe ik mijn remlicht aan kan sluiten op de stekkerdoos
ik heb maar twee draden nl. 1 keer knipper en rem en 1 keer verlichting
waar moet ik dan de remdraad vandaan gaan halen en hoe voorkom ik dat de komplete lampenzooi op mijn aanhanger gaat knipperen?

Dat kan natuurlijk niet he. Je hebt altijd 2 aparte draden voor de knippers. L+R. Verder heb je nog 1 voor de remlichten, 1 voor de verlichting en 1 voor de massa.
De moderne hebben zelfs de remlichten en verlichting gescheiden voor l+R en ook nog een mist achterlichten en heel soms een achteruitrij licht.

Heb je er geen aansluitschema bij ?

Bussie komt zo
20-07-2004, 21:26
Knipperlicht kun je van je linker en rechter achterlicht weghalen.
remlicht en gewoon licht kun je weghalen van links of rechts.

maar ja dat is bij een europeese bus in amerika gaat waarschijnlijk je rode achterlicht knipperen.
dan moet je nieuwe draden trekken vanaf de schakelaar op het stuur. want dat zit net even anders volgens mij.
is er geen schema van te vinden op Vintagebus.com.

Cabby 82 TDi
20-07-2004, 21:27
Effe googlen.....

http://www.caravanhandboek.nl (http://www.caravanhandboek.nl/ch6-elektriciteit.htm)

klaas
20-07-2004, 21:29
Dat kan natuurlijk niet he. Je hebt altijd 2 aparte draden voor de knippers. L+R. Verder heb je nog 1 voor de remlichten, 1 voor de verlichting en 1 voor de massa.
De moderne hebben zelfs de remlichten en verlichting gescheiden voor l+R en ook nog een mist achterlichten en heel soms een achteruitrij licht.

Heb je er geen aansluitschema bij ?

nee je hebt gelijk, maar ik bedoelde eigenlijk het volgende:
de bedoeling was vrij simpel de draden van de achterlichten doortrekken naar de stekkerdoos voor de trekhaak, maar nu bleek ineens dat de remlichten werken over de draad van de knipperlichten
ik ben inderdaad gaan spitten in mijn boeken en vond nu in de Hayens een tekening van een 69er amerikaanse uitvoering, alleen hier zit het toch nog weer anders als bij mij

ik denk dat ik dus maar een draad trek van de remcilinderschakelaar naar achteren en deze aansluit op de stekkerdoos, dan knipperen alleen de remlichten als ik door een bocht ga denk ik