PDA

View Full Version : Geur / meur in auto


Christiaan
29-02-2008, 19:39
Wat is een goed middel, of een goede manier om een auto van binnen weer een beetje fatsoenlijk te laten ruiken?

In de nieuwe aanwinst stinkt het nog steeds naar natte hond of iets dergelijks. Niet aankomen met geurboompjes of iets dergelijk, dat meurt ook. Het moet gewoon weer een beetje naar auto gaan ruiken :D

De bekleding heb ik inmiddels al grotendeels schoon (zit nog even te wachten op wat beter weer), maar die geur.... :puke:

Je hebt van bijvoorbeeld motip, van die spuitbussen die je leeg moet laten lopen in je auto, heeft iemand hier ervaring mee? Of een ander middel?

sixpack
29-02-2008, 19:40
vw embleem dr inhangen miss ? :D

gtd-gt
29-02-2008, 19:45
Ik heb zelf ooit een auto gekocht die helemaal uitgerookt was. Zelfs na hem helemaal schoongemaakt te hebben stonk hij nog als een bunzing met zweetvoeten.
Ik heb toen gewoon een lekkere spuitbus deodorant gekocht en na elk ritje een flinke dosis in de auto gespoten. Na een paar weken rook hij lekker fris, en de stank is weg gebleven :thumbup: . Kostte me hooguit 2 of 3 bussen deo :D .

jetta mk1 '82
29-02-2008, 19:50
heb vanmiddag voor mijn meissie's golf1 een (geel) flesje maccuaiers (of hoe je het ook schrijf ??) gekocht !

morgen is proberen of het werkt er hang een schimmel lugcht in de golf !

gr. Martijn

Christiaan
29-02-2008, 19:57
heb vanmiddag voor mijn meissie's golf1 een (geel) flesje maccuaiers (of hoe je het ook schrijf ??) gekocht !

morgen is proberen of het werkt er hang een schimmel lugcht in de golf !

gr. Martijn


Ben benieuwd! Ook wat het doet na een aantal weken....

Auke
29-02-2008, 22:26
De bekleding heb ik inmiddels al grotendeels schoon (zit nog even te wachten op wat beter weer), maar die geur.... :puke:
hoop wel dat je dat buiten de auto doet anders kom je echt NOOIT van die geur af :D

Mijn groene golfje stonk aan het begin ook erg gewoon elke week schoonmaken en de kachel goed hoog met raampje open (bij mijn auto werd de geur door vocht veroorzaakt)

Arne
01-03-2008, 10:06
heb vanmiddag voor mijn meissie's golf1 een (geel) flesje maccuaiers (of hoe je het ook schrijf ??) gekocht !

morgen is proberen of het werkt er hang een schimmel lugcht in de golf !

gr. Martijn

Da's goed spul! Meguiar's is het overigens. Heb ik ook gebruikt laatst. Heb weleens een Vectra gehad waar muizen in hadden gezeten, die stonk pas. Heb ik er 2 bussen Oust in leeggespoten :D

Rob g60
03-03-2008, 15:57
Meguiar's dog away ofzo spuitfles met gele inhoud werkt super heb het zelf al een paar keer gebruikt.
een keer of 2 inspuiten daarna na een weekje weer en hij ruikt al niet meer.
daarna ff langs de dealer en busje nieuwe auto geur halen en je hebt weer net een nieuwe auto qua geur dan.

Tjaap
03-03-2008, 16:00
ruikt ie niet gewoon naar Astra?

Richard
03-03-2008, 16:01
eerst meguiars tapijt en interieur cleaner gebruiken, daarna interieur sparay odor away..

dan ruikt ie weer een heel stuk beter. ( laatst gedaan met een auto waar naar schoonmaak meer dan 60 lege pakjes sigaretten uitkwamen, en toen was ie al "schoongemaakt")

Pedaalemmer
03-03-2008, 16:05
Wellicht werkt het als je het lijk uit de kofferbak haalt?:D

Wat vaak ook goed werkt is met een stoomcleaner de auto uitdoen. Maar ik weet niet of je last hebt van een schimmellucht? Als er airco opzit is het zo nu en dan nodig om deze te laten reinigen.

Berserker
03-03-2008, 16:14
Wat is een goede manier om een auto van binnen weer een beetje fatsoenlijk te laten ruiken?


Uitstappen :redface:

jetta mk1 '82
03-03-2008, 17:39
afgelopen weekend de golf 1 van me meissie is ff ingespoten met meguiars !

vloer bekleding is er uitgeweest en met hoge druk afgespoten alleen de hemel rook nog een beetje naar schimmel !

tot nu toe ruikt het goed :D !


gr. Martijn

mk2 stoo
03-03-2008, 18:22
Auto eerst GOED schoonmaken, daarna dat spul door je verwarming kanalen spuiten, verwarming op volle kracht zetten en inspuiten vanuit het motor ruimte dus.....

Christiaan
03-03-2008, 19:05
Auto is al helemaal schoongemaakt met een stoomreiniger, bekleding daarna "ouderwets" met warm water, wasmiddel en een nagelborstel schoongemaakt, het ruikt nu naar Omo :D

Het lijkt wel of er een natte hond een paar weken in de auto heeft gelegen, dus ik denk dat dat binnenkort wel weer terug komt.

Koen is sleeping
03-03-2008, 21:41
Febreze, gewoon een halve flacon leegspuiten (vloermatten en hoedenplank doordrenken desnoods)
Deden we vroegah bij de autoverhuur.

mk2 stoo
03-03-2008, 22:29
Auto is al helemaal schoongemaakt met een stoomreiniger, bekleding daarna "ouderwets" met warm water, wasmiddel en een nagelborstel schoongemaakt, het ruikt nu naar Omo :D

Het lijkt wel of er een natte hond een paar weken in de auto heeft gelegen, dus ik denk dat dat binnenkort wel weer terug komt.
heb je wel gecheckt dat er geen dooie ongedierte onder de vloerbekleding of achter bank ligt? Dat heb ik namelijk wel een keer gevonden toen ik als auto poetser werkte :puke:

Sander
06-03-2008, 22:16
Vergeet ook niet de hemelbekleding te reinigen. Mijn suggestie zou zijn, alles reinigen, Febreze op de stoffen delen (daarna wel goed ventileren) en evt af en toe Oust erin spuiten.

Maareh, een Astra die stinkt naar hond, wtf were you thinking??????

Jurgen Santana
06-03-2008, 22:31
Al gecheckt of het bekend probleem is? http://www.opel-forum.nl/

RubenD
06-03-2008, 22:47
Of van die foam, maar dan moet wel het hele interieur eruit.

Maar inderdaad het is wel een Opel Aarstra.... ;)

Christiaan
07-03-2008, 19:29
Maareh, een Astra die stinkt naar hond, wtf were you thinking??????

even afgezonderd van de natte hond lucht, kreeg ik op m'n werk ook al commentaar, wat voor een familie bak ik gekocht had :D

Elco-polocoupe
08-03-2008, 15:15
hey,

kom ik tog aan me die boompjes enz. me auto stimkte ook naar hond en rook enz.
heb dr afther tobacco van ambi-pur in gedaan en t is gewoon weg. en nee da spul stinkt ni. is bijna geurloos;)

DeNB3rt
10-03-2008, 23:03
mijne ruikt wel, net of er een opa in de koffer ligt...

Christiaan
11-03-2008, 08:19
mijne ruikt wel, net of er een opa in de koffer ligt...

:tongue: Maar dat is de lucht die bij een oudere auto hoort....

Berserker
11-03-2008, 09:55
mijne ruikt wel, net of er een opa in de koffer ligt...

Ey zo ruikt mijne ook

Ik zei een tijd geleden tegen mijn (nu)ex-vriendin, vind je de auto niet stinken, nee ruikt net heerlijk, laat me aan vroeger denken, de auto van me opa rook ook zo...

Dat is net het heerlijke van oude auto's ze zien er niet alleen oud uit, het is alsof ze een stukje oudheid vasthouden...

Geldt natuurlijk niet voor naar natte hond stinkende astra's... ;)

VeeDubber
11-03-2008, 12:12
er is maar 1 oplossing voor dit probleem:

een WUNDERBAUM

servowire
12-03-2008, 11:39
Ik hoor steeds vaker de mytische 'nieuwe auto geur' busjes,
bestaan ze? Zegmaar de geur van plastiek lijm en nieuwe stof. Ex-lease auto's gebruiken ze het volgens mij ook in, maar de leaseautohandelaar moest alleen glimlachen toen ik er naar vroeg'

' Dat is beroepsgeheim'

Iemand?

Ferry24
12-03-2008, 12:07
zo'n speciale lamp in de auto. hebben ze bij poetsbedrijven. Ook wel eens gedaan in een auto dan krijg je zelfs doordrongen vislucht uit een auto. Kan alleen niet op de naam komen van zo'n lamp

Arne
12-03-2008, 14:38
Ik hoor steeds vaker de mytische 'nieuwe auto geur' busjes,
bestaan ze? Zegmaar de geur van plastiek lijm en nieuwe stof. Ex-lease auto's gebruiken ze het volgens mij ook in, maar de leaseautohandelaar moest alleen glimlachen toen ik er naar vroeg'

' Dat is beroepsgeheim'

Iemand?

http://www.carclean.nl/product/Holts/Paper_airfresheners_Nieuwe_auto_geur_AP005_100397.aspx

Taurus
14-08-2011, 10:30
Paar pakken (Aldi)koffie in auto strooien, bekleding en vloerbedekking.
Lang genoeg laten werken. Koffie neemt de stank op.
Even stofzuigen en (hopelijk) een fris interieur, natuurlijk een pilsje (of meer )


RS

FEMME
14-08-2011, 10:36
Even een nacht een ozon maschine er in, en je bent van al je geurtjes af..

Taurus
14-08-2011, 12:11
Harekiet-service?

RS, Sumar

ksaandor
13-04-2012, 14:23
http://www.growcenter-noord.nl/images/Geur%20Verwijderaar%20l.jpg

Goed dik inspuiten, dat het stof (niet op leer!) vochtig is... even in laten trekken en dan in de oude klof met 140 de snelweg over, met ramen los :rolleyes: Goed doorblazen met de luchtspuit werkt ook :D

Klinkt behoorlijk beun, maar het werkte goed. In mijn polo coupe werd als een ketter gerookt, vaak werd deze zelfs als rookhok gebruikt omdat we anders buiten in de regen moesten staan. Ik gaf 'm dan een keer in de zoveel tijd en van de niet rokers kreeg ik zelf complimenten dat mijn auto niet naar rook stonk (terwijl de asbak nog vol zat met as, geen peuken!).

2H-2H
13-04-2012, 19:33
Wat het is met al die spuitbusjes en andere goedjes, je maskeert de vieze lucht, na een tijdje komt het weer terug.
dat moet er dus uit, ik gebruik er een extractor (interieurstofzuiger) voor.

Vloerbedekking, matten, stoelen en zelfs de hemel doe ik er me, voor de kuststof delen eerst schoonmaken met APC van Meg's ( die oranje uit de pro lijn ben de naam even kwijt ) dan eventueel met Poorboy's natural look na.

Ruikt ie bijna nieuw

M v D
14-04-2012, 20:39
Ik kocht toendertijd een uitgeleefde Vento, die ook van binnen aan alle kanten meurde. Helemaal schoongemaakt, luchtje hier, spuitbusje daar, nou niks hielp voor lange tijd. Het bleef ruiken alsof ik in een groene kliko met ingebouwde rookcabine aan het rijden was...
Totdat een vriend met het heldere idee kwam om het interieurfilter te vervangen....
Sinds toen was het allemaal weer zo fris als een nieuwe.

vento tdi
14-04-2012, 20:44
carfresh van autoglym werkt super, had doorrookte auto........
Twee maal insprayen en auto lekker laten luchten.......
Tot op heden maandje geleden gedaan geen rare luchies meer.,

Alberto
15-04-2012, 06:32
Even een nacht een ozon maschine er in, en je bent van al je geurtjes af..

dit is het goeie antwoord , kan ook niet anders van een beroeps car cleaner :thumbup:

en cartec lerverd ook geurtjes . 2x een beetje van dat spul spuiten , en de geur is 100% weg

http://www.poetsproducten.nl/product_images/e/air_freshener_lavendel__60075.jpg

MeneerdeBeer
19-10-2012, 12:35
Misschien interieurfilter vervangen? Dit was bij mij de oorzaak.
Alleen symptoombestrijding was niet voldoende bij mij.

Brian93
28-10-2012, 19:09
busje airco reiniger helpt ook vaak. Gebruik zelf altijd van procar.

samuman
23-12-2012, 18:53
enkel ozon kan echt ontgeuren + ontsmetten de rest is enkel verdoezelen ... :thumbup: