PDA

View Full Version : Koppeling


Dub-Detail
06-03-2008, 09:48
Hallo mensen,
Een maat van mij heeft een polo 6N2 gekocht. Stoer karretje.
Maar hij vond dat de koppeling niet lekker was. Hij grijpt echt ultra hoog aan en het pedaal loopt stroef zo voel het wel.
Toen heb ik er een stuk ingereden en even de wel bekende testen gedaan om te kijken of de platen waren versleten. Dit bleek niet het geval. Nu rijd ik zelf een stage 5 G40 met racekoppeling afgedraaid vliegwiel en de hele mikmak.

Dus daar kan je een 6N2 1.4MPI niet echt mee vegelijken.

Vandaar mijn vraag: Is het een bekend verhaal dat de koppeling bij een 6N2 zo hoog aangrijpt of moet er even naar gekeken worden.

MVG, Pim

Berserker
06-03-2008, 10:33
Het is niet normaal dat ie zo hoog pakt, slipt de koppeling niet door? ff testen of de plaat nog goed is...

En anders stellen via de koppelingskabel? Koppelingspedaal van mijn 6n gaat ook stroef, is volgens mij een kwaaltje...

Ferry24
06-03-2008, 11:04
wat vaak bij de ibiza voorkomt (redelijk hetzelfde) is dat de koppelingskabel niet meer in orde is. Die vervangen door weer een orginele en dan eens kijken hoe die schakelt. Kabeltje is nog geen 50 tientjes dus het proberen waard

Dub-Detail
06-03-2008, 11:40
Okee, ik heb gister avond eve gekeken naar die kabel. Maar dat zit sowieso vreemd bij die 6N2. Ik zal er effe een foto van maken vandaag.
Waar kan ik die kabel afstellen. Gister was het al wat donkerder dus ik had geen zin meer om te zoeken.
MVG, Pim.

De platen zijn nog goed. de motor slaat gewoon af als ik bij stilstand de handrem aantrek en dan gewoon probeer weg te rijden in ze een.

martiepartie
06-03-2008, 12:00
is zelfstellend.

Berserker
06-03-2008, 12:29
wat vaak bij de ibiza voorkomt (redelijk hetzelfde) is dat de koppelingskabel niet meer in orde is. Die vervangen door weer een orginele en dan eens kijken hoe die schakelt. Kabeltje is nog geen 50 tientjes dus het proberen waard

50 tientjes vind ik toch erg veel geld ;)

Aah wist niet dat ie zelfstellend was, onze T4 pakt ook superlaat pas, maar koppeling is nog helemaal perfect in orde...

Dub-Detail
06-03-2008, 12:39
50 tientjes vind ik toch erg veel geld ;)

Aah wist niet dat ie zelfstellend was, onze T4 pakt ook superlaat pas, maar koppeling is nog helemaal perfect in orde...
Nou dan stelt die zichzelf wel kut in. je moet je voet bijna op tillen om dat hok te laten koppelen. :tongue:
Ik ga wel eens eve kijken of ik het een beetje aan kan passen.
MVG, Pim

martiepartie
06-03-2008, 12:47
De zelfstellende kabel compenseert het 'later aangrijpen' van de koppeling.
De kabel kan je zelf terugzetten op de 'langste stand', maar dat is best een vervelend klusje.

Aan het einde van de kabel, bij de bakhevel, zit een flinke verdikking, dat is het zelfstellende gedeelte.

Dub-Detail
06-03-2008, 12:51
De zelfstellende kabel compenseert het 'later aangrijpen' van de koppeling.
De kabel kan je zelf terugzetten op de 'langste stand', maar dat is best een vervelend klusje.

Aan het einde van de kabel, bij de bakhevel, zit een flinke verdikking, dat is het zelfstellende gedeelte.
Okee ik ga der eens naar kijken, want dat late aangrijpen dat is tamelijk vervelend. Daar komt bij dat die handel ook nog een tien keer harder slijt met dat late koppelen.

1982kameiX1
06-03-2008, 12:54
heej een naamgenoot,
lachen man,

ik heb een 6n en mijn koppeling grijpt ook hoog aan, en het pedaal kraakt als de ziekte, maar hij koppelt prima. hoeft niet per se een defect te zijn.