PDA

View Full Version : lampje van het gloeien knippert wie weet wat het is???


henksok
08-03-2008, 12:17
rijd net poosje rond in mij auto zie ik dat het lampje van het gloeien knippert als ik hem uit zet en dan weer aan gaat na een halve minuut hij weer knipperen wie heeft dit ook gehad en wat is het probleem hier van groeten

VeeDubber
08-03-2008, 13:21
Je hebt een storing in het Motormanagement, even uit laten lezen

henksok
08-03-2008, 14:41
ok maandag moest hij toch weg dus laat ik hem daar ook naar kijken bedankt

jan_gti_16v
08-03-2008, 14:55
klinkt raar kan je remlichtschakelaar zijn....

Ron21
08-03-2008, 15:17
klinkt raar kan je remlichtschakelaar zijn....


Klopt, 99% remlichtschakelaar kapot :thumbup:

dennisvw
02-05-2008, 11:04
of het betekend dat alle lampjes met een dezelfde funktie(bv remlicht)kapot ijn.
heb ik ook gehad.
succes

niels hubrecht
09-05-2011, 21:12
heb het probleem ook dat het lampje van het voorgloeien knippert ook maar als hij een tijdje draait of de motor nog warm heeft.

nu lees ik hier dat het van de remlicht schakelaar kan zijn,en da kan wel kloppen want vrijdag hield zij iemand mij dat mijn remlichten niet werkten, heb toen de schakelaar gedemonteerd en open gedaan,het ijzetje een beetje geplooid en het werkt weer maar dat lampje blijft pinken zou ik gewoon best een nieuwe schakelaar steken of zal het dan nog niet over zijn?

EDIT of moet ik de foutcode gewoon laten wissen?

Misha
09-05-2011, 21:27
Kan ook je relais zijn, als die niet kapot is is is het je remlichtschakelaar.. nieuwe kost een 10tje ofzo :)

niels hubrecht
09-05-2011, 21:36
maar dan is het toch wel heel toevalig dat ook op het zelvde moment de remlichten niet meer werken?

ids
09-05-2011, 22:58
Klopt, 99% remlichtschakelaar kapot :thumbup:
dat was ook mijn 1ste gedachte :D
of de zekering van de lichten:P

WilliamH
10-05-2011, 14:30
Ik zou eerst eens vragen iemand achter de auto te kijken om te zien of de remlichten reageren. Werkt dit, dan is de remlichtschakelaar 100% in orde en zit het ergens anders.

Anders:
Ik heb het ook al vaker gezegd, maar, gewoon uit laten lezen en dan weet je het.

niels hubrecht
10-05-2011, 19:09
de remlichtchakelaar WAS KAPOT maar heb hem ondertussen vermaakt en het lampje blijft branden.
het lampje begon te branden donderdag morgen, en vrijdag avond heeft iemand die al een tijdje achter mij reed het gezecht dat mijn remlichten niet werkten heb toen naar de schakelaar gekeken en en het ijzetje binnenin was een beetje geplooid, heb het toen gerecht en terug gemonteerd en de lichten werketen terug maar het lampje blijft pinken.
zal ik dan gewoon een nieuwe moeten kopen terwijl de oude ijgenlijk nog wel werkt?

patjetta
10-05-2011, 19:36
Hoeveel aansluitingen heeft de schakelaar?

niels hubrecht
10-05-2011, 19:42
4
zou het zijn omdat er maar 2 doorstroming geven?

HannoverEdition
10-05-2011, 19:51
zijn je gloeispiralen niet kapot...? ;)

niels hubrecht
10-05-2011, 20:02
toevalig op het zelvde moment van de remlichtschakelaar?
denk dat ik best eens bij de vw dealer een nieuwe schakelaar ga kopen

WilliamH
11-05-2011, 09:34
Ik zou inderdaad beginnen met een nieuwe schakelaar. VW heeft al een nieuw type schakelaar (is herkenbaar omdat deze groen is) wat beter en betrouwbaarder werkt dan het oude type. Ze hadden dus al eens reden de schakelaar voor een ander merk/type te vervangen.
Ik heb hem laatst ook gemonteerd en was zo klaar.

Hier de stappen:
- verwijder de linker onderplaat van je dashbord. (3 torx schroeven/vijzen)
- draai de oude er met een kwartslag uit.
- vet van de nieuwe het kopje licht in, niet teveel (VW heeft hier hun "eigen" vet voor, maar kogellagervet of vaseline voldoet ook prima)
- hou de rem ingedrukt met één hand!! Steek daarna de nieuwe schakelaar erin en klik hem met een kwartslag weer vast. Dit is belangrijk want de schakelaar heeft een stelmechanisme.
- Laat de rem weer rustig los en sluit de stekker aan.
- monteer alles weer in omgekeerde volgorde.

Veel succes!
Ik weet vrijwel zeker dat je problemen dan opgelost zijn. Lijkt met stomme pech als er tegelijkertijd nog iets stuk is.

niels hubrecht
11-05-2011, 20:05
nja dat was ik ook van plan