PDA

View Full Version : Dat ze meer geld willen, okee....


Marcski
09-03-2008, 16:13
maar om verkeer te gaan hinderen?
Nee, dan maak je een redelijk statement... :screwy:

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2008/03/politie_hindert_verkeer.html

ZOAB
09-03-2008, 16:21
ongelooflijk..... :chair:

René
09-03-2008, 16:25
Ben steeds meer blij dat ik er niet door ben gekomen toen ik solliciteerde bij de politie:)

Tjaap
09-03-2008, 16:29
Ben steeds meer blij dat ik er niet door ben gekomen toen ik solliciteerde bij de politie:)
de rest van nederland ook :D

René
09-03-2008, 18:09
als ik was aangenomen zou ik eerst eens gaan controleren naar auto`s die zonder apk op meetings zouden staan.......dat zijn er namelijk genoeg!


;)

Langedaik
09-03-2008, 19:06
Geen carriere geen ambitie,
dan ga je werken bij de politie.

Djinn_4fun
09-03-2008, 19:20
gelukkig laten ze iedereen op de snelweg in de reguliere file staan.. :rolleyes:

Dasher
09-03-2008, 19:22
Denk hier eens over na voordat je the boys in bleu zo afzeikt.

Er zijn voetbalwedstrijden niet doorgegaan omdat de politie staakt. Hoop gezeik in het nieuws en van de gewone burger.............

Als dat tuig zich kon gedragen was er geen politie nodig en konden ze die uren besteden aan het oplossen van criminaliteit................nee in plaats daarvan moeten ze een stelletje geestelijk achtergebleven sukkels begeleiden die naar een potje commercie gaan en hun handjes niet van elkaar en andermans spullen kunnen afhouden.

En dan die galkoppen van dat voetbal maar zeiken op de agenten............keer peleton ME over die zeikers van het betaald voetbal laten rauzen :thumbup:

En dat ze het verkeer hinderen :thumbup: laat de gewone man ook maar eens wat voelen ipv altijd maar zeiken en er niets voor terugdoen. Altijd maar zeiken zeiken zeiken en het altijd beter weten.................agenten mogen ook vechten voor hun brood :thumbup: zou je zelf ook doen.

Als vrachtwagen chauffeurs, verpleegkundigen, havenmedewerkers, etc etc het doen worden ze gesteund en wordt er in het nieuws om begrip gevraagd voor hun acties.

Langedaik
09-03-2008, 19:24
Het salaris van een politieagent is prima, als je het vergelijkt met soortgelijke beroepen en met de politie in het buitenland.

Hadden ze maar langer moeten studeren.....

Djinn_4fun
09-03-2008, 19:25
Ze moeten zeker vechten voor hun brood maar daarom is het geen vrijbrief om eventueel de openbare orde ingevaar te brengen.

En het creeëren van files... tja wat ze daar nou mee willen bereiken.
Ik denk dat Guusje ter Horst echt geen last zal hebben van DIE actie. :D

gtd-gt
09-03-2008, 19:36
Als een andere beroepsgroep het verkeer gaat hinderen is het diezelfde politie die ze weg stuurt. Waarom moet de burger last hebben van het feit dat ze vinden dat ze tekort verdienen?

JettaPowerrr
09-03-2008, 19:43
Hadden ze maar een vak moeten leren. Ik dacht dat men bij de politie ging omdat ze graag de burger helpen? Zie je wel, ook gewoon een centen-kwestie. :tongue: ;)

Maar Dasher heeft wel gelijk. Voetbal wedstrijden aflassen omdat er geen politie aanwezig kan zijn is uitermate zielig..... Want idd, als men zich kon gedragen, was de politie zowiezo niet nodig geweest.

René
09-03-2008, 19:55
Het salaris van een politieagent is prima, als je het vergelijkt met soortgelijke beroepen en met de politie in het buitenland.

Hadden ze maar langer moeten studeren.....

vergelijken met andere landen gaat niet echt op hè....
en het salaris van een politieagent is gewoon waardeloos...op dit moment verdien ik hetzelfde met m`n 5ploegendienst als een agent van in de 40...die dus hoogstwaarschijnlijk een gezin te onderhouden heeft...

Ik vind zelf ook dat ze meer mogen gaan verdienen. Waardering voor hun beroep is er al haast niet, en ze lopen meer risico dan 1 of andere kantoorpik...

ik vind het terecht...het is jammer dat de burger er onder moet lijden, maar dat is altijd zo met de stakingen....

Snap trouwens niet wat iedereen tegen de politie heeft..als je normaal doet, doen zij ook heus wel normaal hoor. Laatst werd ik aangehouden toen ik naar m`n werk ging....ff blazen...no problem...papieren etc aanwezig....maar ik had m`n mistlampjes aan..heel relaxed toegegeven dat ik wist dat het niet mocht en kwam er met een waarschuwing vanaf... kijk...als je lekker negatief en gaat lopen kankeren op de politie, dan kan je verwachten dat ze jou ook gaan fucken door je om een klein ding te gaan bekeuren...

Erik
09-03-2008, 21:35
Nog meer reden om even wat meer gas te geven 's ochtends als ze de flitspaal net in de berm op aan het zetten zijn. :mad:

breadfan83
09-03-2008, 22:05
vergelijken met andere landen gaat niet echt op hè....
en het salaris van een politieagent is gewoon waardeloos...op dit moment verdien ik hetzelfde met m`n 5ploegendienst als een agent van in de 40...die dus hoogstwaarschijnlijk een gezin te onderhouden heeft...

Ik vind zelf ook dat ze meer mogen gaan verdienen. Waardering voor hun beroep is er al haast niet, en ze lopen meer risico dan 1 of andere kantoorpik...

ik vind het terecht...het is jammer dat de burger er onder moet lijden, maar dat is altijd zo met de stakingen....

Snap trouwens niet wat iedereen tegen de politie heeft..als je normaal doet, doen zij ook heus wel normaal hoor. Laatst werd ik aangehouden toen ik naar m`n werk ging....ff blazen...no problem...papieren etc aanwezig....maar ik had m`n mistlampjes aan..heel relaxed toegegeven dat ik wist dat het niet mocht en kwam er met een waarschuwing vanaf... kijk...als je lekker negatief en gaat lopen kankeren op de politie, dan kan je verwachten dat ze jou ook gaan fucken door je om een klein ding te gaan bekeuren...

Kom nou, heilig boontje. :rolleyes:

De gemiddelde dag van een agent ziet er lang niet zo spannend uit als Miami Vice en CSI je willen doen geloven. Het gaat 99% meer om een saaie kantoorbaan (zonder typ-diploma overigens) en een beetje mensen lastig vallen die iets kleins fout doen in plaats van de echte criminaliteit tegen te gaan. Zo zwaar hebben ze het echt niet.

Maar staken moeten ze kunnen vind ik. Nou doen ze het alleen niet precies op de manier die je van de politie verwacht, maar ok, echt geliefd zijn ze toch al niet, dus het zal hun worst wezen wat de mensen er van denken. :tongue:

evilnyntje
10-03-2008, 12:41
Mijn mening:

Ze zijn destijds accoord gegaan met het salaris, prima als ze een cao verhoging krijgen die met de inflatie meestijgt. Maar om als argument te voeren dat het werk zwaarder is geworden. Laat ze dan de functies herwaarderen middels een bekend functieherwaarderingssysteem en dan kunnen we zien of het zo is (ik heb iig geen idee maar zie het graag onderbouwd). Grote onzin is het inderdaad om de burger slachtoffer te laten worden van het misbruik van hun machtspositie, de politie wilde toch meer respect e.d. richting de agenten? Op deze manier geef je een verkeerd signaal af. Ik ben van mening dat als je vindt dat je meer verdient, je dit moet kunnen aantonen! Ik gun ze het zeker als het terecht blijkt maar vooralsnog zie ik helemaal niks onderbouwd voorbij komen.

gtd-gt
10-03-2008, 14:29
In mijn ogen stellen ze ook nog eens belachelijk hoge eisen. Dat ze er wat bij willen ok, maar het moet wel enigzins realistisch zijn. Menig nederlander zou zijn handen dichtknijpen met het bod wat er nu op tafel ligt. Maar nee, ze willen nóg meer. Ik zou het geweldig vinden als de minister het bod naar beneden bijstelt en vervolgens haar poot stijf houdt. Uiteindelijk moeten ze toch weer aan het werk, of ze het leuk vinden of niet. Het beetje begrip wat ik voor deze staking had is helemaal weg. Een stelletje zeikerds zijn het :puke: .

bobby-digital
10-03-2008, 15:08
Dat ze maar gewoon eens aan het werk gaan en niet zo lopen janken... ze hebben mij al 2 voetbalwedstrijden door m'n neus geboord. De eerste agent die mij hindert onderweg kan de wind van voren krijgen..... kan me er nogal kwaad om maken zoals jullie merken;)

Als je baan en of salaris niet bevalt, moet je wat anders gaan doen en niet lopen zeik-eieren

Area51
10-03-2008, 15:26
Volgens mij hebben ze net afgelopen vrijdag een zeer royal CAO bod van de minister in de prullenbak gepleurt.

Jeroentjuh
10-03-2008, 15:47
Laat ze eerst maar eens gaan werken, als je ze nodig hebt zie je ze nooit, je kan uren w88, ze "mogen" nix doen (mietjes) of ze komen gewoon niet en krijg je een vaag excuus te horen of zoiets van doe maar via internet.
Het enigste waar ze nog goed in zijn is de normale mensen lastig vallen en beej boetes uitdelen, het draait daar alleen nog maar om zoveel mogelijk geld binnen te halen.

Als ze meer willen verdienen hadden ze maar verder moeten leren of opzoek gaan naar een andere baan, en niet ons er mee lastig gaan vallen, stelletje dombo's. En ze moeten mij morgen echt niet gaan hinderen want dan krijgen ze ook van mij ff de wind van voren.....

Pedaalemmer
10-03-2008, 15:49
Vond de acties waarin ze geen bekeuringen gaven wel een goed initiatief, kunnen ze dat niet opnieuw een paar jaar gaan doen :D

golf3freak
10-03-2008, 15:57
Ja al is het maar 3 keer in het jaar dat vond ik wel goed van die woute.

evilnyntje
10-03-2008, 16:46
Volgens mij hebben ze net afgelopen vrijdag een zeer royal CAO bod van de minister in de prullenbak gepleurt.

Klopt, meer dan de inflatie en meer dan de andere Nederlander er bijkreeg. Plus nog extra, maar ze denken dat er meer te halen valt aangezien de minister wel erg snel omhoog gegaan is. Maar goed, we zullen kijken waar het schip strand. Ik ben bennieuwd, op veel goodwill van de Nederlandse bevolking kunnen ze ook niet rekenen.

MrMiljon
10-03-2008, 18:59
"Art. 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
"

Dus wie gaat hun rijbewijzen invorderen??? Niemand....

Ben het trouwens ook niet eens met het feit dat er zo nodig een flinke loonsverhoging moet komen. Het startsalaris van een agent is ongeveer 1300,- netto. Met een opleidingsniveau variërend van mbo (niveau 2,3 en 4) tot hbo en wetenschappelijk onderwijs. Als je met mbo 2 dat al verdient moet je niet klagen. En dan komen er bovenop die 1300,- ook nog de nodige toeslagen ivm onregelmatige diensten ed. Grofweg kom je dan op een kleine 1500,- netto uit. Is in mijn ogen geen raar salaris. En ja je loopt meer risico's maar daar kies je voor en je weet het van te voren.

evilnyntje
10-03-2008, 19:02
"Art. 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
"

Dus wie gaat hun rijbewijzen invorderen??? Niemand....

Ben het trouwens ook niet eens met het feit dat er zo nodig een flinke loonsverhoging moet komen. Het startsalaris van een agent is ongeveer 1300,- netto. Met een opleidingsniveau variërend van mbo (niveau 2,3 en 4) tot hbo en wetenschappelijk onderwijs. Als je met mbo 2 dat al verdient moet je niet klagen. En dan komen er bovenop die 1300,- ook nog de nodige toeslagen ivm onregelmatige diensten ed. Grofweg kom je dan op een kleine 1500,- netto uit. Is in mijn ogen geen raar salaris. En ja je loopt meer risico's maar daar kies je voor en je weet het van te voren.

Idd, daarom zeg ik dat ze de functies dan maar eens moeten herwaarderen om te kijken of de functie-inhoud klopt met het salaris.

Gijs
10-03-2008, 19:35
Geen carriere geen ambitie,
dan ga je werken bij de politie.
Een echte vent wordt geen agent.

Ontopic; De secundaire arbeidsvoorwaarde zijn bij de Politie ook goed/perfect. Niks te klagen als je het mij vraagt. En voor dat "risico" kiezen ze zelf :)

bobby-digital
10-03-2008, 20:37
Een echte vent wordt geen agent.

Ontopic; De secundaire arbeidsvoorwaarde zijn bij de Politie ook goed/perfect. Niks te klagen als je het mij vraagt. En voor dat "risico" kiezen ze zelf :)

Idd nix te klagen, meeste wilde volgens mij toch liever dominee worden..... die preek die je krijgt als je "ietsiepietsie" te hard rijdt is niet normaal, die conjo's denken echt dat ze wereld verbeteren volgens mij

Ben keer aangehouden voor rijden zonder gordel, stom weet ik... was vanaf de C1000 naar huis (ongeveer 100 meter, dat ga ik dus niet lopen)
Ze komen me tegemoet rijden, trekken nog net niet de handrem erop om te keren en staan met 4 man om de auto...... of ik wel wist hoeveel ongelukken er gebeuren zonder gordel, vooral op die kleine stukjes.
en dan vinden ze het vreemd dat niemand respect heeft voor agenten.... snap er niets van;)

René
10-03-2008, 20:41
Rare agenten hebben jullie daar....heb hier in de omgeving nog nooit zulke dingen meegemaakt...

Ben ook al behoorlijk vaak aangehouden, ook wel boete`s gekregen, maar alleen maar toffe agenten meegemaakt.....

Relaxt man...`t noorden.... ;)

bobby-digital
10-03-2008, 21:00
Rare agenten hebben jullie daar....heb hier in de omgeving nog nooit zulke dingen meegemaakt...

Ben ook al behoorlijk vaak aangehouden, ook wel boete`s gekregen, maar alleen maar toffe agenten meegemaakt.....

Relaxt man...`t noorden.... ;)

Zal ze niet allemaal over 1 kam scheren, maar je hebt er een stelletje lulhannessen bij... maja das natuurlijk overal;)

breadfan83
11-03-2008, 00:06
Vandaag lees je in de ene krant dat ze absoluut geen gebruik mogen maken van politie-materiaal noch materieel, en in de andere krant lees je dat ze conform de geldende wetten geen overtreding begaan als ze vrolijk gaan blokrijden over de snelwegen, met zwaailicht en sirene indien gewenscht bij de heren in blue.

Valt me op dat ze opeens veel meer dingen mogen als het in hun straatje past, en hebben ze eenmaal hun loon komen ze niet verder dan de hele dag aan het bureau zitten typ-miepen met 4 aanslagen per dagdeel.

Leuke jongens, die ambtenaren.
Protesteren is prima, maar ze kunnen opeens wel verdomd hard werken als het voor hun eigen belang is. :screwy:

breadfan83
11-03-2008, 00:12
Rare agenten hebben jullie daar....heb hier in de omgeving nog nooit zulke dingen meegemaakt...

Ben ook al behoorlijk vaak aangehouden, ook wel boete`s gekregen, maar alleen maar toffe agenten meegemaakt.....

Relaxt man...`t noorden.... ;)

Kom gezellig effe bij ons langs als mijn pa in de ambulance wordt afgevoerd terwijl die flippo's aan de overkant van de straat op hun dooie gemakje de dreigementen d'r uit smijten, en meneer agent die stond erbij en keek ernaar.
En dan komt d'r zo'n snor op me af dat ik me effe lekker rustig moet houden en maar beter naar binnen kan gaan.

Of dat ze staan te klagen dat ze in de regen uit hun auto moeten stappen omdat er weer een paar van die snotapen elkaar met kapotte flessen te lijf zijn gegaan. De vriendin van die plas bloed op de grond staat er jankend bij en pet zit te mopperen over zijn natte pak.
5 Minuten later houden ze wel wat 13 jarig volk aan omdat ze over de markt fietsen zonder licht...

Toffe agenten zijn 't... :screwy:

Samurai
11-03-2008, 00:42
Sommige agenten zijn heel relaxt ... Maar je hebt er een aantal bij zeg!
Gelijk dreigen met boete's etc, dat heb ik nu al meerdere keren meegemaakt.
Niet eens luisteren naar een goed onderbouwde reden. Gelijk dreigen met een boete!

Ik vindt het niet erg als agenten staken en/of akties voeren, maar hou je netjes aan de regels. Zoals iedereen dat geacht wordt!
vindt ze nu wel te ver gaan. Gewoon machtsmisbruik vindt ik het.

Tiki Madness
14-03-2008, 17:15
Laat ze eerst maar eens gaan werken, als je ze nodig hebt zie je ze nooit, je kan uren w88, ze "mogen" nix doen (mietjes) of ze komen gewoon niet en krijg je een vaag excuus te horen of zoiets van doe maar via internet.
Het enigste waar ze nog goed in zijn is de normale mensen lastig vallen en beej boetes uitdelen, het draait daar alleen nog maar om zoveel mogelijk geld binnen te halen.

Als ze meer willen verdienen hadden ze maar verder moeten leren of opzoek gaan naar een andere baan, en niet ons er mee lastig gaan vallen, stelletje dombo's. En ze moeten mij morgen echt niet gaan hinderen want dan krijgen ze ook van mij ff de wind van voren.....

en jij waarschijnlijk een bekeuring wegens belediging van een ambtenaar in funktie.Als het aan mij ligt gaat het voetbal per direkt 100% zelf de kosten van de politie tijdens de wedstrijden betalen.

Kunnen ze daar de salaris verhoging van de politie ruimschoots mee kompenseren.

michael

MrMiljon
14-03-2008, 18:05
en jij waarschijnlijk een bekeuring wegens belediging van een ambtenaar in funktie.Als het aan mij ligt gaat het voetbal per direkt 100% zelf de kosten van de politie tijdens de wedstrijden betalen.

Kunnen ze daar de salaris verhoging van de politie ruimschoots mee kompenseren.

michael

Dat is de enige bekeuring waar je waar voor je geld hebt. Beetje offtopic misschien. Niet alleen moeten voetbalclubs van mij de beveiliging zelf betalen maar de gemeenten mogen ook wel wat minder zijn met het sponsoren. Als je ziet hoeveel van het potje cultuurgelden daarheen gaat, snap je niet dat gemeenten nog durven te zeuren dat er niet genoeg geld is voor een school.

Marcski
14-03-2008, 19:45
en jij waarschijnlijk een bekeuring wegens belediging van een ambtenaar in funktie.Als het aan mij ligt gaat het voetbal per direkt 100% zelf de kosten van de politie tijdens de wedstrijden betalen.

Kunnen ze daar de salaris verhoging van de politie ruimschoots mee kompenseren.

michael

die ambtenaar is niet in functie als hij/zij aan het staken is ;)

Tiki Madness
14-03-2008, 22:40
die ambtenaar is niet in functie als hij/zij aan het staken is ;)

Hee Mark vroeg wakker zeker :D

michael