PDA

View Full Version : Van digi videocam naar dvd, hoe??


sanderz
20-03-2008, 22:51
Eff een vraagje, ben hier echt een numb in. Vorig jaar gefilmd met een videocam tijdens de worstenzee, ik wil dit nu op dvd hebben. Doen ze zoiets overzetten in een fotozaak??? :confused: :redface:

Alvast bedankt voor de hulp, Sander

Marcski
21-03-2008, 09:34
wat voor camera is het eigenlijk?

RubenD
21-03-2008, 11:40
Ik denk dat sommige fotozaken dit wel kunnen. Ik denk als je wat meer info geeft dat we je hier ook wel verder kunnen helpen.

Tapestaartje
21-03-2008, 12:56
Als je een cam hebt met de zogenaamde DV-bandjes zou je door middel van de bijgeleverde kabels en een videobewerkingsprogramma (Pinnacle) het zo op je PC/laptop kunnen zetten.
Ik heb dit laatst zelf ook gedaan. Ik ben toen aan de benodigde info gekomen door met google te zoeken naar "DV naar DVD".

Microsoft moviemaker en NeroVision zijn ook programma's die je hiervoor kunt gebruiken.

RubenD
21-03-2008, 13:30
Zelf maak ik graag gebruik van de tutorials van deze website: http://www.videohelp.com/convert

Ik ben wel eens wat meer met videobewerking bezig en heb ondertussen enkele handige programma's verzameld:
AVS media software
Adobe Premiere CS2
Imtoo software

En verder simpele softwareprogrammatjes die ik via tutorials van videohelp.com gevonden heb.

starsky
21-03-2008, 17:09
Ik denk dat sommige fotozaken dit wel kunnen.

Dit is wel prijzig!

Menace
09-05-2008, 12:58
kan zo als je harddisk recorder hebt... kwestie van lege dvd derin camera aansluiten en opnemen maar!

Bootje
14-03-2009, 11:30
het kan met avid of adobe primiere .. en natuurlijk mijn favoriet windows movie maker.. (die super makkelijk is)

eentje
17-03-2009, 17:43
precies windows moviemaker... als je niet te veel (semi) pro wil monteren is dat de makkelijkste keus.