PDA

View Full Version : Gereedschap


VeeDubber
24-03-2008, 16:02
Zoals de meeste van jullie ben ik thuis regelmatig aan de klus. Naast mijn eigen arsenaal aan B-merk gereedschap wat ik voor verjaardagen e.d. heb gekregen, kan ik ook de collectie van mijn pa aanspreken wat bestaat uit wat meer gerenomeerde merken als Hazet en Gedore.

Allemaal leuk & aardig, maar aangezien mijn projectje binnenkort naar huis komt en ik toch de behoefte heb aan een wat proffesioneler assortiment gereedschap, ben ik nu rond aan het kijken naar een complete set.

Mijn voorkeur gaat uit naar een koffer of naar een kist, ik moet namelijk mobiel blijven qua werkplek. Uiteraard moet het een stukje kwaliteit met zich meebrengen, het hoeft niet perse een Snap-On of Hazet te zijn, zo lang het maar niet afbreekt als ik er wat kracht op zet.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Mannesmann gereedschap en dan in het bijzonder de Green-line, maar ze hebben niet echt de koffer of kist waar ik op zit te wachten. Ander leuk setje is de KTM-kist (http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3Dtc8211MX%26meta%3D&url=http%3A//auto-diversen.marktplaats.nl/gereedschap/145943079-tc8211mx-ktm-racing-team-set.html%3Fxref%3D1) van Teng Tools. Maar hierin missen een paar delen en er zitten delen in (ik noem een mini-vijlen of boren set) waar ik weinig waarde aan hecht.

Met wat voor gereedschap sleutelen jullie of heeft er iemand een tip voor een leuke set? Wat is de ervaring met Teng Tools? Alle info is welkom!!

sixpack
24-03-2008, 16:29
heb zelf alles van hazet, en btj van gedore

Hazet heeft leuke (vw) sets,hier wat over te vinden http://www.kenteurope.com/nl/automotive/hazetcatalogus.php

rest geen ervaring mee, zo lang je Facom maar links laat liggen.

VWJYI
24-03-2008, 20:47
Mannesman is fijn gereedschap wat ook wat kan hebben... Ik heb er al jaren plezier van.

classic line
24-03-2008, 20:58
ik heb bijna al mijn gereedschap van facom ook heel lekker gereedschap
en van goede kwaliteit
ik heb ook wel wat van gedore maar vind facom net effe iets fijner
niet omdat het beter is of zo maar facom kan je makkelijk schoonmaken
en ik ben nogal zuinig op mijn gereedschap met name omdat het toch wel
heel kostbaar is

het belangrijkste van gereedschap is dat je het op de juiste manier gebruikt
want je kan elk merk naar de kloten helpen hoor

gr mike

classic-edition
24-03-2008, 21:06
Stahlwille is ook erg goed.
Verkrijgbaar bij o.a brezan,en faborycentres in heel nederland.

Ik heb er zelf ook e.a. van topspul.

Voor electrisch gereedschap kan ik je Hitachi aanraden.
Ik ben hier namelijk vertegenwoordiger voor in zuid-west nederland.
Ook verkrijgbaar bij de betere vakhandel.

gr

Marco

JettaPowerrr
24-03-2008, 21:24
Buiten de gekregen en "vroegah" goedkoop gekochte zooi (wat na regelmatige mishandeling overigens nog steeds werkt) heb ik een setje steek/ringsleutels van Facom (idd prima spul wat makkelijk schoon te maken is) een uitgebreide doppenset van merk X (is onder verschillende merken verkocht, kost rond de 80 euro bij de autoshops), ook van prima kwaliteit. Electrisch gereedschap heb ik van Bosch en Metabo, ook goede ervaringen mee. Uiteraard de bekende Dremel Multitool en een Dremel gas-soldeerbout met meerdere functies.

Door de jaren heen heeft de ervaring mij geleerd dat goed gereedschap het halve werk is. Maar ik moet wel zeggen, dat ik ook van mijn goedkope meuk erg veel plezier heb gehad. Maar ben toch blij, dat ik me tegenwoordig wat beter materiaal kan veroorloven. :)

golf3freak
24-03-2008, 21:46
Ik zweer bij gedore heb ratels ringsleutels alles zowat wel met een rijbare kist geweldig spul.

Gijs
24-03-2008, 22:24
Hier thuis hebben we veel van Skandia :redface: Ook al komt het maar uit de bouwmarkt; best goed spul! Doppenset heb ik al zeker 3 jaar en nog nooit iets kapot gegaan! Alles wat kapot gaat wordt vervangen door Gedore of Hazet. Voor mij geen troep gereedschap meer. :)

mk2 stoo
25-03-2008, 18:56
Ik heb een hoop spul van beta laatste bij gekocht, en ik heb het nog niet kapot gemaakt dus ben eigenlijk wel tevreden over:D
Verders heb ik een doppen set van mannesman waar ik minder blij mee bent, heb al een aantal doppen stuk gemaakt bij (voor mijn doen dan) normale gebruik en de hand grepen op beide ratels schuiven wel heel makkelijk rond.
Op me werk heb ik alles van gedore, maar ook dat gaat regelmatig stuk.
Ik heb ff door de rodac krant (verkrijgbaar bij sommige automaterialen winkels) en zie dat ze een hoop spullen hebben voor een redelijk prijs, denk dat ik wat van hun spul bij ga kopen....slagmoer sleutel, kracht doppen, wat ander pneumatiek spul. Iemand hier ervaring mee toevallig? Sorry voor de Hi-jack ;)

Lieuwe
25-03-2008, 19:00
Ik heb een oldskool doppenset van Mannesmann. Is echt 10x keer beter dan spul van vandaag de dag :)

Voor de rest sleutels/schroevendraaiers/tangen etc van Gedore/Bahco.

Laatst een steek/ratel setje van Gedore aangeschaft. Die dingen zijn echt koning :D

Gertjan
25-03-2008, 19:41
Ik heb doe al ruim 5 jaar met een doppenset van 25 euro (of gulden? :P) van de Aldi, en het is ongelooflijk maar het is nog allemaal heel. Sleutelt prima.
Verder heb ik op 't moment een beetje bij elkaar geraapte steek/sleutel crap en schroevendraaiers, ben van plan om nog eens flink wat Gedore oid in te slaan.

RubenD
25-03-2008, 19:58
Heb zelf een gereedschapkoffer van Kraftwerk, bevalt me uitstekend.
http://www.rustbuster.nl/Catalogus/K1032.jpg
www.rustbuster.nl

Daarnaast speciaal gereedschap van diverse merken (of merkloos omdat het zoveel goedkoper is). Laatst nog 2 momentsleutels aangeschaft van Hazet, via Ebay.de veel goedkoper als via de plaatselijke onderdelenboer.

Is dit niet wat voor je:
http://cgi.ebay.de/STAHLMayer-Werkzeuge-Kasten-NEU-Hazet-Gedore-154tlg_W0QQitemZ180224557346QQihZ008QQcategoryZ30914QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

VW_Mannetje
26-03-2008, 17:39
Mijn lijstje:

- Bijna alles van Stahlwille
- Laatst gekocht; ratelsleutels van Stahlwille
- Laatst gekocht: momentsleutel Hazet
- Oldskool doppendoos, ook van Aldi, maar als op een gegeven moment je dop 17 doormidden splijt ben je toch wel aan Stahlwille toe!

PluRRie
26-03-2008, 18:05
Kraftwerk nemen.

Heb ongeveer ook zo'n koffer(al 5 jaar en word intensief gebruikt) en dr is nog nooit wat stuk gegaan.

EDIT:

Deze koffer heb ik precies:
http://www.rustbuster.nl/Catalogus/K3041.jpg

starsky
26-03-2008, 20:16
Hier ook kraftwerk van mezelf en facom van mn vader..
Werkt beide zeer fijn!

Arne
26-03-2008, 20:50
Ik doe eigenlijk alles met Skandia en Stanley, en dat bevalt prima. Wil binnenkort nog wel een grote Facom doppenset, die zijn echt super!

Als ik een keer los spul nodig heb zoals een exotische dopmaat haal ik altijd Hazet.

Richard
26-03-2008, 21:11
alles van gedore.. dop slecht, gratis een nieuwe..

hele kar gekocht met mijn zwager en schoonpa ( aanbieding voor "slechts" 5200 euro, maar de hele kar vol, alles erbij, moment sleutel etc, werkbank op de kar).. koop je een leuke auto voor, maar als je veel sleutelt, moet je ook goed gereedschap hebben

http://www.gedore.de/en/products/data/2/pc_32770_7_2_normal_6630930.jpg

Benji
26-03-2008, 21:25
Ik heb zowel Gedore als Ironside, beide voldoen mij ECHT goed! Mannesmann zou ik persoonlijk links laten liggen.
Die Gedore wagen die Richard post blijft nog ff een droom :D

meijer1972
26-03-2008, 21:25
www.proxxon.nl

Bestelnummer : 23 286
Korte omschrijving : Dopsleutelset 1/4" - 1/2"
Inclusief btw : 130,50 euro

Deze set gebruik ik voor mijn werk (ik ben dan geen monteur, maar heb af en toe toch gereedschap nodig) Ik zag de naam proxxon nog niet voorbij komen, maar ik ben er zeer te spreken over. Deze set gebruik ik ook als ik prive iets moet doen. Lekkere complete koffer met veel variatie mogelijkheden.
Verder heb ik ook nog dat steek/ratelsetje van Gedore. Ook handig.
Thuis heb ik ook nog een paar knip ex tangen(ook nog niet genoemd) Deze bevallen ook goed.
Verder nog divers lucht en elektrisch gereedschap.

Goed gereedschap is het halve werk!!

jettaracing
26-03-2008, 22:26
Ik heb veel mannesmann ,en m'n doppenset word echt dagelijks gebruikt ,en ben er zeer tevreden over !
Het ligt er met gereedschap ook erg aan 'wie' er mee sleutelt!! want sommige mensen krijgen alles kapot natuurlijk !
Op het werk hebben we alles van Snap on ,maar om nou te zeggen dat dat nou zoveel beter is dan waar ik thuis mee sleutel......
Ik heb laatst nog een steekringsleutel setje gekocht bij de Lidl (ja ,gereedschap heb je nooit genoeg !),en die is nog sterker dan mijn stahlwille steeksleutelset!!!, die draait om de 17 mm heen (steeksleutel) ,en die van het 9,95 setje van de Lidl kreeg m wel los ,zonder ronddraaien !

Dus sommige 'goedkope'merken kunnen soms best goed uitvallen !

RubenD
27-03-2008, 00:18
Mja, een goedkope steeksleutel verzaag je ook wat "makkelijker"

Maar voor Gedore karren: http://cgi.ebay.de/Gedore-2005-Werkstattwagen-komplett-gefuellt-LP-5360_W0QQitemZ360035356329QQihZ023QQcategoryZ82544QQtcZphotoQQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Kon zo niet zien of de draaimomentsleutel er ook bij zit, maar die heb ik toch al ;)

Richard
27-03-2008, 09:04
hee wij hebben exact dezelfde inhoud alleen dan nog de blauwe schroevendraaiers, en een momentsleutel, alleen onze kar is iets groter en heeft op de zijkant nog een opbergmogelijkheid

VwPolo89
27-03-2008, 13:33
ik heb ook bijna alles van facom, in mijn ogen super gereedschap, kost wat maar je hebt ook wat :)

polopower
27-03-2008, 14:35
Ik heb veel mannesmann ,en m'n doppenset word echt dagelijks gebruikt ,en ben er zeer tevreden over !
Het ligt er met gereedschap ook erg aan 'wie' er mee sleutelt!! want sommige mensen krijgen alles kapot natuurlijk !
Op het werk hebben we alles van Snap on ,maar om nou te zeggen dat dat nou zoveel beter is dan waar ik thuis mee sleutel......
Ik heb laatst nog een steekringsleutel setje gekocht bij de Lidl (ja ,gereedschap heb je nooit genoeg !),en die is nog sterker dan mijn stahlwille steeksleutelset!!!, die draait om de 17 mm heen (steeksleutel) ,en die van het 9,95 setje van de Lidl kreeg m wel los ,zonder ronddraaien !

Dus sommige 'goedkope'merken kunnen soms best goed uitvallen !

Hier ook BrĂ¼der Mannesmann (oudere set inmiddels al) en dan specifiek hun producten uit de greenline. Prima materiaal met 10 jaar garantie en ook nog eens betaalbaar. De (1/4"doppen)rateltjes uit de oude sets schijnen wel zwak te zijn, maar de mijne heeft alle mishandelingen tot dusver doorstaan.
Uit gemakszucht gebruik ik de doppen zelfs op de luchtsleutel zonder ruimzittende doppen tot gevolg.

Wel even opletten wat je van hun koopt ,want ze verkopen zowel hoog als laagsegment (laatste is a no go, let vooral ook op het gebruikte materiaal). En van hun electrisch gereedschap ben ik persoonlijk ook niet ondersteboven.

En ik ben het met je eens dat de lidl-steeksleutels en ringratels roeleren!

Benji
27-03-2008, 17:11
Niet alleen Lidl, ook die van de Aldi voor 4/5 euro zijn prima :D Ik heb daar een set van, die al een aantal jaren meegaat.

VeeDubber
02-04-2008, 11:22
Iemand hier bekend met Kraftwerk gereedschap?

Ik heb het spul al een aantal keer in me handen gehad en het voelt zeer degelijk aan. Ik heb er echter geen praktijk-sleutelervaring mee.
Reden dat ik het vraag...Ben een mooi setje van hen tegengekomen wat precies aansluit bij mijn wensen:

http://www.rustbuster.nl/Catalogus/K1047.jpg

RubenD
02-04-2008, 17:32
Zoals ik al zei, sleutelt erg fijn. Goede kwaliteit en makkelijk schoon te krijgen.

VeeDubber
02-04-2008, 20:30
Zoals ik al zei, sleutelt erg fijn. Goede kwaliteit en makkelijk schoon te krijgen.

Thx.

Zie dat er meerdere mensen goede ervaringen met Kraftwerk hebben. Ik denk dat ik eens ga kijken, zodat ik kan zien of het wat is.

maniacmark
09-04-2008, 15:30
ik en mijn vader zijn op zoek naar een momentsleutel
het hoeft geen extreem dure of luxe te zijn, alleen een beetje beter en nauwkeuriger bij het wisselen van de zomersetjes naar winter en andersom.
Nu heb ik vrij weinig verstand er van. Wat is aan te bevelen met een goede prijs kwaliteitverhouding. Ik zie in de buurt Seneca-gereedschap liggen. Is dit iets? Teng-tools zei mij ook niets, maar blijkt wel goed te zijn getuige jullie verhalen. Vandaar de vraag aan de experts en (ervarings)deskundigen.
BVD voor jullie reacties

niels_g60-power
09-04-2008, 21:14
Ik heb thuis alles van Gedore en Stalhwille, erg goed spul allebij, ben dr goed over te spreken! Heb zo'n echte kist zegmaar, die we in de werkplaast owk gebruiken :D

Op de zaak heb ik een kist van Snap-On! Wel goed gereedschap, maar zou zelf eerder gedore of stalhwille nemen. K vindt de schroevendraaiers van Snap-On niet zo.

Maar kwa dopen/ratels enz is het wel echt kwali! (maar goed, daar zijn hun prijskaartjes owk naar :eek: )

herr-willem
09-04-2008, 21:33
als je goed gereedschap wil voor een redelijke prijs opteer dan voor LASER wel de proff. reeks de meeste ratels van laser worden in de zelfde fabriek geproduceerd als SNAP-ON


zelf heb ik ooit de miskoop gedaan van een volledige gereedschapskar te kopen van FACOM iets wat ik nooit meer zou doen

voorbeeld schroevendraaiers koop ik bevoorbeeld van wera of wiha dit zijn producenten die alleen maar schroevendraaiers en schroefbits maken. Deze maken de goede schroevendraaiers

RubenD
09-04-2008, 22:34
Heb laatst deze gekocht, echt niet duur. Vraag de prijs anders maar eens na bij de lokale onderdelen/gereedschapboer...
http://cgi.ebay.de/Hazet-5122-1-Drehmomentschluessel-20-200-Nm_W0QQitemZ360041377217QQihZ023QQcategoryZ30910QQtcZphotoQQcmdZViewItem