PDA

View Full Version : Zakken!!!


bugdaddy
01-08-2004, 17:47
Verstelbare/versmalde as is klaar :D
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5860&mode=normal
in totaal 6cm versmald, volgend weekeind eens kijken of dat gaat passen ?!?!?!?

Volkswouter
01-08-2004, 17:59
Goed bezig!! Ik wil de as van mijn 64èr ook ooit nog eens versmallen,ik ga in ieder geval niet voor de dropped spindles omdat hij dan weer 2cm naar buiten komt en je zo niks met het versmallen opschiet.

Ik zou mijn orginele spindles wel aan willen passen qua stuurstangen,ze staan nu en ik wil ze hangend hebben omdat hij tegen me teank aanbonkt.

bugdaddy
01-08-2004, 18:21
Goed bezig!! Ik wil de as van mijn 64èr ook ooit nog eens versmallen,ik ga in ieder geval niet voor de dropped spindles omdat hij dan weer 2cm naar buiten komt en je zo niks met het versmallen opschiet.


EUH.....
sorry moet je teleurstellen :frown:
ik rij nu al zonder verstelbare as, maar mét met dropped spindels, alleen voor trommels....
heb ze nu weer gekocht alleen voor schijven.
En nu ik toch bezig ben gebruik ik ook geperforeerde schijven en Talbot klauwen.

Want de verlaging die je met alleen een verstelbare as bereikt is echt niet voldoende :tongue: :tongue:

Volkswouter
01-08-2004, 18:23
mijn as is niet verstelbaar,deze is gewoon maximaal verdraait en hij ligt echt wel laag...........:|

bugdaddy
01-08-2004, 21:35
mijn as is niet verstelbaar,deze is gewoon maximaal verdraait en hij ligt echt wel laag...........:|

Je kever ligt zeker mooi laag! ben ik volledig met je eens :cool:
Maar mijn vriendin rijdt er normaal dagelijks mee naar het werk en dan krijg ik ruzie als ik hem altijd zo laag laat staan.
Dus dan zet ik hem in de hogere "comfort" stand" en voor de meetings laat ik zijn neus weer zakken :biggrin:

Volkswouter
01-08-2004, 21:37
Comfort zat,ik klaag nooit alleen die ene keer toen ik bleef hangen met me uitlaat op een drempel,hierdoor scheurde hij bij de kachelpotten af..:(
Zo lek als een mandje natuurlijk,ik ben toen maar op de pijpen gaan staan om ze weer de goede kant op te krijgen,moest toch naar Engeland..:D

flat 4 freak
12-08-2004, 11:41
goei actie wouter
fotoos???????

Volkswouter
12-08-2004, 17:06
Nee sorry,dit gebeurde `s ochtends om 04:15 en ik was nog niet wakker en moest de boot halen..:D

Das-looker
05-09-2004, 21:50
Verstelbare/versmalde as is klaar :D
in totaal 6cm versmald, volgend weekeind eens kijken of dat gaat passen ?!?!?!?

Ik vraag me af hoe 'jullie' dat versmallen nu doen. Het moet dan toch je veren pakket, en je stuurstangen ook aanpassen? Ik vind het zeker gaaf, en wil het ook gaan doen met mijn resto project, maar hoe?!! Je zal toch zeker je vooras in 2en moeten zagen ipv. 1 voor 1 de buizen door te slijpen. Bugdaddy, waar heb je hem dan versmald? toch niet waar je ook de adjusters ertussen last, want dan past je as niet mee op je chassiskop.

Bussie komt zo
13-09-2004, 15:16
Verstelbare/versmalde as is klaar :D
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=5860&mode=normal
in totaal 6cm versmald, volgend weekeind eens kijken of dat gaat passen ?!?!?!?

En ging dat passen!!!

volksaddiction
13-09-2004, 17:12
Geloof er ook weinig van !!!!
Als je je as versmalt, moet je m eigenlijk eerst in het midden doorhalen adjusters ertussen, en daarna langs de staanders doorhalen en daar 3-4 cm tussenuit halen
Anders kloppen ook de nokken op de as niet meer waar het stuurhuis tegenaan valt, en je zal de bevestigingsplaten los moeten maken waarmee je m tegen de kever schroeft...en net zo veel op moeten schuiven als dat je de as versmalt hebt !

Jasper Ovaal
13-09-2004, 18:08
ben ook bezig met me voorras, me voorras hebben we die adjsuters er tussen gelast, Moet alleen nog ff de verlaagde schokbrekers binnnen krijgen, en als het meezit heeft leon nog een keer die smartbandjes, dan kan ik di er ook een keer op gooien aan de voorrkant, en dan gaat die as erodner gezet worden en gaat ie achter ook ff een par tandjes omlaag,
Dus Euro helaas niet meer, maar misschien de volgende ACN,

ik laat hier ook wle is wat zien

volksaddiction
13-09-2004, 18:28
BETER !

ik ga zelf niet zitten k*tten, CSP heeft momenteel narrowed verlaagde assen te koop.
2 inch (5,08cm) per kant smaller, en met rasterplaten verlaagde assen, niet meer met de gebogen torens met met dikke stalen platen zodat de as maximaal smal kan !!
Komt er 1 van onder de kubel :)
alle gekke dingen die je kan bedenken ga ik uittesten op de kubel, hehehe

Peppie
13-09-2004, 19:33
Misschien een rare vraag; wat is de reden om een smallere vooras te plaatsen. Is dat alleen voor het zicht, of...? :confused: Hep iemand misschien een plaatje van een auto met zo'n as?

volksaddiction
13-09-2004, 19:36
@ Peppie:
Heeft totaal geen nut zo'n as, gaat puur om de "looks" !!

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=858&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=859&stc=1

Peppie
13-09-2004, 20:00
Looks zijn ook erg belangrijk toch :cool: Ziet er errug lekker uit, maare kan je zo nog wel sturen dan, zeker 4 keer steken met parkeren. En smalle bandjes voor, 125 of zo?
Helemaal een mooie auto trouwens, beetje jammer van die gaten in de achterspatborden.

Blijt toch het mooiste; old skool.. :D

Bussie komt zo
13-09-2004, 20:08
BETER !

ik ga zelf niet zitten k*tten, CSP heeft momenteel narrowed verlaagde assen te koop.
2 inch (5,08cm) per kant smaller, en met rasterplaten verlaagde assen, niet meer met de gebogen torens met met dikke stalen platen zodat de as maximaal smal kan !!
Komt er 1 van onder de kubel :)
alle gekke dingen die je kan bedenken ga ik uittesten op de kubel, hehehe

Ga je het ophalen bij CSP.

volksfahrer.nl
13-09-2004, 20:38
Ga je het ophalen bij CSP.

Ik geloof dat mijn leasebak met tankpas daar voor misbruikt gaat worden? :rolleyes: :D

volksaddiction
13-09-2004, 20:51
Heel goed keverpech !!
Als je zin heb maken we er een dagje CSP van ;)
Nemen we gelijk een straight axle kit mee voor de bus !

@ peppie, sturen wordt moeilijk inderdaad.....ach, als het er mar goed uit ziet !!
EN die gaten in de achterschermen zijn zeker zonde, tis een '50er bril, waar grotere achterlichten op zijn gezet...en later teruggebouwd naar origineel:)

Beetlefreak
13-09-2004, 22:55
Die spiegels op die bril zijn echt de BOM!! vind ik echt zoooooo mega cool!! :eek:

@ VA: Das een wereldreis voor jullie man, om naar CSP te rijden! Das voor ons al ver :)
En om nou ff een 'as zonder nut' voor € 195,-- te gaan halen...
Wordt wel een vette 181 dan!!!

Lotto gewonnen ofzo?? :D:D

Split52
13-09-2004, 23:34
volgens mij is het een 49er bril VA... bobbelje op het dak ;)

Beetlefreak
14-09-2004, 06:20
Zei de kenner...

Melvin
14-09-2004, 06:40
ff heel erg OT: bij die kleine achterlichten he, hoe ziet dat eruit als je dan remt en knipperlichten aan hebt? of heb je achter simpel weg geen knippers? of is het net als bij een amerikaan?

zoja, big interess in how that works ;)

volksaddiction
14-09-2004, 06:40
Die spiegels op die bril zijn echt de BOM!! vind ik echt zoooooo mega cool!! :eek:

@ VA: Das een wereldreis voor jullie man, om naar CSP te rijden! Das voor ons al ver :)
En om nou ff een 'as zonder nut' voor € 195,-- te gaan halen...
Wordt wel een vette 181 dan!!!

Lotto gewonnen ofzo?? :D:D
Nee, geen lotto gewonnen, maar we hebben weer een kevertje te koop staan.
Dat geld investeren we in de projecten !
En in Duitsland heb je 3& BTW verschil, dus als we meer halen (ook ene straight axlekit voor de spijl) dan kan 3% aardig schelen !

@spleet52: op theTGF site staat '50 ?
Begin '50 misschien !? :confused:

volksaddiction
14-09-2004, 07:25
ff heel erg OT: bij die kleine achterlichten he, hoe ziet dat eruit als je dan remt en knipperlichten aan hebt? of heb je achter simpel weg geen knippers? of is het net als bij een amerikaan?

zoja, big interess in how that works ;)
De knipperlichten zijn van die uitklaparmpjes in de B-stijlen !!!
:D

Beetlefreak
14-09-2004, 07:31
ff heel erg OT: bij die kleine achterlichten he, hoe ziet dat eruit als je dan remt en knipperlichten aan hebt? of heb je achter simpel weg geen knippers? of is het net als bij een amerikaan?

zoja, big interess in how that works ;)
Zonder uitklap armpjes, zo ongeveer vanaf '57, '58 is het hetzelfde als bij een amerikaan. Bij remmen doen ze het allebei,
en zodra je de knipper aanzet begint de ene te knipperen, en brandt de andere fel door.
Met 6v installaties van toen zeer slecht zichtbaar t.o.v. tegenwoordig.

@ VA: was ook met een :wink: bedoeld.

Bussie komt zo
14-09-2004, 07:50
Mister VA wil je voor mij ook een kevert as meenemen dan als je toch gaat.

volksaddiction
14-09-2004, 11:35
@ BKZ:
tuurlijk, duurt nog wel een maandje hoor !
En de kubel 24 maandjes denk ik ;)

Bussie komt zo
14-09-2004, 12:18
@ BKZ:
tuurlijk, duurt nog wel een maandje hoor !
En de kubel 24 maandjes denk ik ;)

Heb de tijd zoals je weet en kan zien aan de kever

bugdaddy
15-09-2004, 13:18
Geloof er ook weinig van !!!!
Als je je as versmalt, moet je m eigenlijk eerst in het midden doorhalen adjusters ertussen, en daarna langs de staanders doorhalen en daar 3-4 cm tussenuit halen


Ej leonneke,
we gaan me toch niet voor leugenaar uitmaken toch?

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=7678&mode=normal

zoals je kunt zien rijdt ik er tot groot ongenoegen van mijn kentekenplaat gewoon mee rond :cool:

Beetlefreak
15-09-2004, 14:11
Zo dan!! Geen hobby-ist dus :D:D Ziet er goed uit hoor!

Achter nog een tandje zakken en klaar ;):)

Airtime
15-09-2004, 15:03
Hmmmm, lekker laag! :cool:

volksaddiction
15-09-2004, 15:28
Óke....neem mijn woorden terug !!!
Ziet er goed uit :D

bugdaddy
16-09-2004, 21:20
tanx heren
jullie kunnen hem op euro wel voorbij zien schuiven :biggrin:

de achterkant nog wat laten zakken zal helaas pas na euro plaatsvinden, want die staat jammer genoeg nog op eenzame hoogte :redface:
en dan ben ik aardig tevreden

Volkswouter
16-09-2004, 22:50
Hee Bug daddy,heb je geen hele foto van je auto?

bugdaddy
20-09-2004, 20:32
Hee Bug daddy,heb je geen hele foto van je auto?

tuurlijk, maar kijk ff op keverpech.nl, dan kun je hem ook nog zien toen ik nog als baja rondreed op de 4th ACN August 3rd 2004 :)
daar sta ik tussen een gele kever en een oranje bus.....

Tiki Madness
29-09-2004, 16:59
Hee mannen ik heb mijn as in totaal 2 inch versmald en 15 x6 cookies met 175 smartbandjes.
Hij stuurtnu scherper dan origineel.
Ik zal kijken of ik er een foto bij kan zetten

Tiki Madness
29-09-2004, 17:07
volgens mij is het gelukt

volksaddiction
29-09-2004, 17:33
Hee mannen ik heb mijn as in totaal 2 inch versmald en 15 x6 cookies met 175 smartbandjes.
Hij stuurtnu scherper dan origineel.
Ik zal kijken of ik er een foto bij kan zetten
Vet !
hebbie ook fotos van hoe je de as verbouwt hebt ?

Beetlefreak
29-09-2004, 17:34
Zo!! dat staat erg goed! Op welk punt heb je de as versmald?
Is het niet zo dat je max. stuur-uitslag nu kleiner is??

Goed gedaan iig!

Ook deze kan achter nog wel een tandje hebben ;):)

Tiki Madness
29-09-2004, 19:22
heb zeker foto's maar nog niet digitaal.zal ze morge effe inscannen.
je moet de as ongeveer 2,5 cm vanaf de bevestiging versmallen,anders zit je met de verdikking van de as te klooien waar je draagarm in zit.Ik heb hem doorgezaagd langs een slangeklem en daarna een dikke bus er in geslaan om hem mooi recht te houden.

Het is wel een volle dag werk maar zeker te doen mits je een goed lasaparaat hebt.

Tiki Madness
29-09-2004, 19:34
Ik was al bijna vergeten dat ik intussen al twee assen versmald heb.Deze foto is van mijn "projekt".Ik heb deze as 8 cm versmald.Er liggen 4x15 stalen velgen onder met 135 smartbandjes.Het paste voor geen meter maar na veel slijpwerk zit het er wel onder.Minpunt is dat de benzinetank niet meer past maar dat is een probleem voor later.

Beetlefreak
29-09-2004, 22:58
Hoezeo drastisch??? Daar kom je een rotonde niet eens mee af :D

Mooi custom tankje erin, probleem opgelost :)

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=935

volksaddiction
30-09-2004, 04:03
heb zeker foto's maar nog niet digitaal.zal ze morge effe inscannen.
je moet de as ongeveer 2,5 cm vanaf de bevestiging versmallen,anders zit je met de verdikking van de as te klooien waar je draagarm in zit.Ik heb hem doorgezaagd langs een slangeklem en daarna een dikke bus er in geslaan om hem mooi recht te houden.

Het is wel een volle dag werk maar zeker te doen mits je een goed lasaparaat hebt.
Oke, cool !!!
Misschien dat ik het dan toch zelf ga proberen :D
De assen van CSP schijnen een levertijd van maanden te hebben, kunnen 2 maanden, maar kunnen ook 5 maanden zijn.
(net als met de straight axle kits voor spijl, gisteren Marco van slammedpanel gesproken....zit ook al maanden te wachten)
Dan maar zelf klooien, kan die i.i.g. maximaal naar beneden, lager dan een narrwed puma as van CSP ;)
Zie de foto's wel verschijnen, cool !

Beetlefreak
30-09-2004, 06:39
De assen van CSP schijnen een levertijd van maanden te hebben, kunnen 2 maanden, maar kunnen ook 5 maanden zijn.
(net als met de straight axle kits voor spijl, gisteren Marco van slammedpanel gesproken....zit ook al maanden te wachten)
Zo'n verhaal heb ik eerder gehoord, en daar wordt je idd niet errug vrolijk van...
En zoals je ziet kan het heel goed zelf gedaan worden!!
Vind het echt klasse werk dit :cool:

vwwastelands
30-09-2004, 08:07
Ja ja hoog hobbyistengehalte.. GOED MAN!!! zal ik dan vor de cabrio ook maar gaan experimenteren.....

volksaddiction
30-09-2004, 08:16
Ja ja hoog hobbyistengehalte.. GOED MAN!!! zal ik dan vor de cabrio ook maar gaan experimenteren.....
die moest toch standaard blijven ??
;)
maarreeh, als we een goed voorbeeld hebben gaan er wel minimaal een mannetje of 5 aan het versmallen denk ik !!
:D