PDA

View Full Version : Vacuumvervroeging ontsteking Golf 2 probleem?


kiwi-gti
14-04-2008, 07:56
De laatste technische puntjes van mijn golf moeten nog aangepakt worden voor de Worthersee, waarbij ik er 1 verreweg het belangrijkste vind: de ontsteking.

Bij aanschaf sloeg de auto wel eens af, plofte ( backfire ) bij te veel gas als hij nog koud was etc.

Om dat te verhelpen heb ik vervangen:

rotor
rotorkap
bougiekabels
bougies

En de ontsteking weer opnieuw af laten stellen.

Auto loopt nu prima, totdat ( denk ik ) de vacuum vervroeger zijn werk moet doen.

De eerste 2/3 van het gaspedaal indrukken gaat prima, trekt vlot op, rijdt goed etc. Bij volgas of bijna volgas nog steeds geplof en inhouden.
Op de snelweg is dit bij een snelheid vanaf ca. 105 km/uur, daarboven moet ik meer gas geven en dan gaat hij ploffen.

De oorzaak lijkt me vacuumvervroeging die niet lekker werkt?

Het vacuumpotje op het huis waar de rotor en rotorkap op zitten werkt denk ik wel. Als ik het slangetje daarvan loshaal en ik zuig daar aan, hoor ik een soort ' klik ' .

Wat kan dan de oorzaak zijn?

Het huis waarop rotor en rotorkap zitten vervangen?

golf mkII 16v
14-04-2008, 22:18
Wat voor motor ligt er in???

kiwi-gti
15-04-2008, 05:57
Wel zo handig ja, dom dat ik dat vergeten ben:

1.6 automaat 75 pk.

Dus met het verdelerhuis dat verticaal naast het cilinderblok staat.

http://img170.imageshack.us/img170/2906/dsc00307tt4.jpg

martiepartie
15-04-2008, 07:03
de vacuumvervroeger werkt juist zo dat hij bij "vraag naar vermogen" de ontsteking vervroegd met ongeveer 10 graden.
Is de vaccuumpaddo kapot, dan heb je nog meer problemen als je bij 20km/h in zijn 2 het gas flink intrapt (om door te trekken).. Als je paddo stuk is moet je met een fluwelen voetje rijden om überhaupt zonder schokken op snelheid te komen :)

Kan je aan de paddo blijven zuigen nadat je de klik gehoord hebt? Zo ja; dan is deze lek. Voel je een duidelijke weerstand (vacuum), dan is er niets aan de hand.

Is het een ontsteking met contactpunten? Of een electronische? (gok het laatste?)

Jetta MaNiA
15-04-2008, 08:40
Vacuum slangetjes vervangen kan ook wonderen doen! Is een RF motor als ik dat zo zie?

Als je alles vervangen hebt, kan het wel eens nuttig zijn om het CO te laten afstellen. Kan het op de foto niet goed zien, maar er zit een dopje op het filterhuis precies boven de carburateur, die eruit trekken, dan zit daar een plat schroefje.

Alles even goed warm rijden, mag gerust wat warmer worden dan anders. Fan zal wel aanslaan, dan af laten stellen.

Samurai
15-04-2008, 10:00
ff slangetje eraf trekken en eraan zuigen ....

En zal zeker alle slangetjes gaan vervangen, gewoon 2 meter van die vacuumslang kopen ben je gelijk zeker van je zaak.

Is de carburateur wel goed verder?

golf mkII 16v
15-04-2008, 15:58
Zitten achter de carburateur een stel slangetjes[vacuum] die poreus kunnen zijn
Slang naar de rembekrachtiger die lek is