PDA

View Full Version : VMAXX schroefset achterdempers kraken.


Michael-Polo
17-04-2008, 07:33
Ik heb een gebruikt vmaxx schroefsetje van iemand overgenomen, rijdt best goed eigenlijk alleen de achterdempers kraken vooral als de auto ff stil heeft gestaan en je rijd dan weg. best een hinderlijk geluid, zo met het rijden valt het wel mee.

doen meer wat oudere (1.5jaar) VMAXX setjes dit? ligt waarschijnlijk niet aan de rubbers want met de vorige schokdempers kraakte het niet met de zelfde bovende rubbers.

de vmaxx dempers zijn iig niet lek want dat had ik al na gekeken voor montage.

is invetten van bepaalde delen de oplossing ? rubbers en veren oid?

heb trouwens nog wel iets raars waargenomen: op de ene schokdempers liep de schroefdraad verder door dan op de andere schokdempers.... lijkt me niet helemaal normaal.

koop nog wel een keer een goede schroefset maar dit was meer om ff snel laag te gaan.

mvg mike

Michael-Polo
17-04-2008, 08:13
Gaat om een 6n btw.

ook lijkt het alsof de auto soms scheef staat..... terwijl de dempers allemaal gelijkt staat afgesteld voorzijde laagste stand en achter 12cm vanaf de onderkant vd demper, maar dit kan ook tussen de oren zitten.


http://www.volksforum.com/albums/files/3/6/2/6/polrujo2.jpg

Berserker
17-04-2008, 09:08
Scheef als in voren lager dan achter (of andersom?) of links lager dan rechts? (of andersom?)

Michael-Polo
17-04-2008, 10:40
vaak als ik hem neerzet, ook op vlakke weg met handrem eraf ligt me linker achterband vaak verder in me kast dan rechts.... mischien meer gewicht linker kant of iets...... maar zoals ik al zei dat ''probleem'' kan tussen me oren zitten.

kraken is vaak als de auto geparkeerd heeft gestaan en ik ermee wegrij dan kraakt alles alsof het vast zit ofzo.

Mister Cool
18-04-2008, 07:12
vaak als ik hem neerzet, ook op vlakke weg met handrem eraf ligt me linker achterband vaak verder in me kast dan rechts.... mischien meer gewicht linker kant of iets...... maar zoals ik al zei dat ''probleem'' kan tussen me oren zitten.

kraken is vaak als de auto geparkeerd heeft gestaan en ik ermee wegrij dan kraakt alles alsof het vast zit ofzo.

Dat kan kloppen, want er is niks gelijk aan een auto. Dat je de veerpoten opmeet en op precies dezelfde hoogte schroeft, zegt niet dat je auto recht staat. Je moet ze allemaal apart nemen, en apart afstellen. Je achteras kan ook krom zijn bv. Maar een veerpoot valt nooit hetzelfde. Ik heb mijn golfje rechts achter op maximaal, en links achter een cm daarboven om hem enigszins gelijk te houden.

Michael-Polo
18-04-2008, 07:22
Ok dan weet ik dat dus ook weer, dus schroefdempers worden nooit allemaal gelijk afgesteld? maar echt puur op hoe de auto staat? dit is mijn eerste schroefsetje dus niet echt veel ervaring mee nog.

een volledig vaste set kan dus ook scheef staan? of werkt dat weer anders.

moet zeggen dat ik nu mijn 2 weitec vaste poten weer ff heb teruggeschroeft achter met de verstelring op de laagste stand, dit kraakt helemaal niet maar ja weitec zal ook iets beter zijn.

probleempje is dat ie nu weer sneller aanloopt omdat de vmaxx stugger was dan de weitec. :screwy: maar ff 2 veerwegbegrenzers een keer ertussen doen, achterinzitten zit er nu niet meer in waarschijnlijk :)

Michael-Polo
18-04-2008, 07:42
trouwens nog meer mensen met krakende vmaxx dempers? (op leeftijd)

Michael-Polo
07-05-2008, 14:26
ff ander vraagje, de achterschokdempers, moet je de onderste bouten altijd vastdraaien als de auto ingeveerd staat? dit las ik ergens maar je die bus die in het rubber zit die beweegt die nou zelf vrij van de achteras?? of trek je die vast met aandraaien en beweegt de schokdemper dus op het rubber. ik heb hem namelijk vastgezet toen de auto op de krik stond dus mischien wringt het een beetje.

Street Performance
19-05-2008, 16:35
Gewoon even VMAXX (Hilltrac) bellen in Someren. Misschien dat zij je wel even verder kunnen helpen. Wat betreft afstellen, wij stellen de auto's wel altijd gelijk af en hebben niet de ervaring dat er links/rechts een verschil zit. Vaak lijkt dit omdat de oppervlakte waarop hij staat niet helemaal gelijk is. Ga maar na, origineel af fabriek zijn ook de veren+dempers even lang. Ze hebben voor links of rechts echt geen langere cq. kortere versies in het programma hoor!