PDA

View Full Version : Speakers voorin golf mk1


ScareMercy
15-05-2008, 17:55
Hallo,

Ik heb laatst een setje speakers gehaald (originele maten 4x6") maar die passen niet in mijn enige uitsparing in het dashboard (magneten veelste groot :redface: ) tevens heb ik geen uitsparingen in mijn deurpanelen, en wil ik deze ook niet maken. nu ben ik dus op zoek naar een andere plek/manier om deze speakers toch voorin te plaatsen. iemand toevallig suggesties of voorbeelden van hou ze het zelf gedaan hebben?

Mvg Maikel

Gertjan
15-05-2008, 18:55
Je kan een extra setje deurpanelen scoren, met gaten erin.
Dan kan je gewoon speakers in een paar deurbakken fixen.
Toevallig ben ik er ook net mee bezig, ik heb een extra setje deurpanelen, en heb die een beetje aangepast zodat er 13 cm speakers in kunnen.
Heb je meteen een beetje goed geluid erin zitten :thumbup:

Emiel
18-05-2008, 12:59
Ik heb ze onder mijn dash hangen, volkomen onzichtbaar en uitstekend geluid!

SpiderClass
27-06-2008, 11:40
Ik heb ze onder mijn dash hangen, volkomen onzichtbaar en uitstekend geluid!

Emiel, hoe heb je ze dan precies hangen, want dat klinkt wel als een mooie optie, maar als ik zo eens bij mij kijk is er totaal geen ruimte, teminste .. niet om ze 'onzichtbaar' op te hangen :rolleyes:

Misschien dat je er even een fototje van kan trekken? :D

Emiel
27-06-2008, 14:05
http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/8/4/27062008650.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/8/4/27062008653.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/7/4/8/4/27062008652.JPG

zo hangen ze bij mij, ik weet niet of dit ook mogelijk is bij een nieuwer type dash, maar bij mijn tittentacho is het ideaal! de derde foto is genomen vanaf een vrij laag punt b.t.w.

SpiderClass
27-06-2008, 18:47
Nee ik heb het zelfde dashbord, ik mis zelfs net als jou ook het handschoenvak klepje :D Maar dan moet ik toch eens gaan kijken of dat bij mij ook niet te fixen is, want zo is het wel netjes gedaan, zitten ze in een kistje of is het gewoon een framepje?

Emiel
27-06-2008, 22:10
het is gewoon een plaatje staal dat met de zetbank gevormd is volgens mij. Ik mis overigens wel afsluitbare opbergruimte, zo zonder klepje is wel leuk maar niet erg praktisch, hoe ervaar jij dat?

SpiderClass
30-06-2008, 21:58
Haha, ja ik vindt het ook wel kut, kan al zo weinig opbergen en als je beetje
vlot optrekt valt het geen wat er in ligt er ook nog uit.. :tongue:

Zandmachine
01-07-2008, 11:41
Ik wil wel even inhaken in dit topic. Zijn er mensen die bij een gewone mk1 (geen cabrio dus) deurbakken hebben gemaakt voor de speakers? Ik meen me te herrineren dat ik ooit ergens een plaatje heb gezien van iemand die een composet had ingebouwd in de deurpanelen. Ik kan die fotos helaas niet meer terugvinden. Is er hier iemand die een fotootje kan posten? ":)

Emiel
01-07-2008, 14:11
Ik wil wel even inhaken in dit topic. Zijn er mensen die bij een gewone mk1 (geen cabrio dus) deurbakken hebben gemaakt voor de speakers? Ik meen me te herrineren dat ik ooit ergens een plaatje heb gezien van iemand die een composet had ingebouwd in de deurpanelen. Ik kan die fotos helaas niet meer terugvinden. Is er hier iemand die een fotootje kan posten? ":)

Ik zou een aparte thread openen, deze gaat er juist over als je geen speakers in je deurbakken wilt. ;)

Bootje
01-07-2008, 14:37
sorry even offtopic wat zijn de afmetingen voor de speakers achter in de golf1 die naast de hoedenplank zeg maar

alvast bedankt

Domi
01-07-2008, 17:28
Zelfde als voorin. 4x9"