divided
27-05-2008, 22:26
*jaja het zoveelste topic
Ik heb dus een golf 2 uit 1987.
Ik heb last gehad dat het lampje van de oliedruk ging knipperen icm met een zoemer.
Op het moment dat ik dan stil sta me motor uitzet en weer start gaat het de rest van de rit goed.
Dit signaal komt van de lagedruk olie sensor af.
Deze schakelaar /sensor is vervangen door een nieuwe.
Echter heb ik nog steeds last van het knipperen / zoemen.
Dit gebeurt onregelmatig en niet bij een vast toerental.
komt eigenlijk niet voor bij een koude motor
*oliedruk is vorige week gemeten op 5.0 bar
Ik heb gevonden dat het een aantal dingen kan zijn.
- oliepomp slijtage
- gare bedrading
- gare olie, maar is als het goed is 3 mnd geleden vervange bij aflevering auto (maar dat weet je nooit zeker)
- te weinig of te veel olie
- intrumentenpaneel
Het is mijn opgevallen tijdens pijlen dat er eerder iets teveel als te weinig olie inzit.
Wat kan het nog meer zijn en wat kan ik doen om het op te lossen.
Waar kan ik mee beginnen om te checken / vervangen
- Oliefilter + olie vervangen ?
(juist omdat het TEveel lijkt ?)
is er evt een oplossing om te checken of het de bedrading is ?
Ik had ergens gelezen gewoon de lagedruk olie schakelaar aan massa leggen omdat de hogedruk olie sensor ook prima functioneerd, delen meer mensen deze mening ?
volgens mij zit die schakelaar er niet voor niks.
*is het mogelijk om een oliedruk meter aan te sluiten en lekker de schakkellaar uit te schakelen, is het meest makkelijke ?
Ik heb dus een golf 2 uit 1987.
Ik heb last gehad dat het lampje van de oliedruk ging knipperen icm met een zoemer.
Op het moment dat ik dan stil sta me motor uitzet en weer start gaat het de rest van de rit goed.
Dit signaal komt van de lagedruk olie sensor af.
Deze schakelaar /sensor is vervangen door een nieuwe.
Echter heb ik nog steeds last van het knipperen / zoemen.
Dit gebeurt onregelmatig en niet bij een vast toerental.
komt eigenlijk niet voor bij een koude motor
*oliedruk is vorige week gemeten op 5.0 bar
Ik heb gevonden dat het een aantal dingen kan zijn.
- oliepomp slijtage
- gare bedrading
- gare olie, maar is als het goed is 3 mnd geleden vervange bij aflevering auto (maar dat weet je nooit zeker)
- te weinig of te veel olie
- intrumentenpaneel
Het is mijn opgevallen tijdens pijlen dat er eerder iets teveel als te weinig olie inzit.
Wat kan het nog meer zijn en wat kan ik doen om het op te lossen.
Waar kan ik mee beginnen om te checken / vervangen
- Oliefilter + olie vervangen ?
(juist omdat het TEveel lijkt ?)
is er evt een oplossing om te checken of het de bedrading is ?
Ik had ergens gelezen gewoon de lagedruk olie schakelaar aan massa leggen omdat de hogedruk olie sensor ook prima functioneerd, delen meer mensen deze mening ?
volgens mij zit die schakelaar er niet voor niks.
*is het mogelijk om een oliedruk meter aan te sluiten en lekker de schakkellaar uit te schakelen, is het meest makkelijke ?