PDA

View Full Version : golf 2 1987 oliedruk lampje + zoemer


divided
27-05-2008, 22:26
*jaja het zoveelste topic

Ik heb dus een golf 2 uit 1987.
Ik heb last gehad dat het lampje van de oliedruk ging knipperen icm met een zoemer.
Op het moment dat ik dan stil sta me motor uitzet en weer start gaat het de rest van de rit goed.

Dit signaal komt van de lagedruk olie sensor af.
Deze schakelaar /sensor is vervangen door een nieuwe.

Echter heb ik nog steeds last van het knipperen / zoemen.
Dit gebeurt onregelmatig en niet bij een vast toerental.

komt eigenlijk niet voor bij een koude motor

*oliedruk is vorige week gemeten op 5.0 bar

Ik heb gevonden dat het een aantal dingen kan zijn.
- oliepomp slijtage
- gare bedrading
- gare olie, maar is als het goed is 3 mnd geleden vervange bij aflevering auto (maar dat weet je nooit zeker)
- te weinig of te veel olie
- intrumentenpaneel

Het is mijn opgevallen tijdens pijlen dat er eerder iets teveel als te weinig olie inzit.


Wat kan het nog meer zijn en wat kan ik doen om het op te lossen.
Waar kan ik mee beginnen om te checken / vervangen

- Oliefilter + olie vervangen ?
(juist omdat het TEveel lijkt ?)

is er evt een oplossing om te checken of het de bedrading is ?

Ik had ergens gelezen gewoon de lagedruk olie schakelaar aan massa leggen omdat de hogedruk olie sensor ook prima functioneerd, delen meer mensen deze mening ?
volgens mij zit die schakelaar er niet voor niks.


*is het mogelijk om een oliedruk meter aan te sluiten en lekker de schakkellaar uit te schakelen, is het meest makkelijke ?

remcotje
27-05-2008, 23:00
dr is een trukje voor om hem uit te shakelen massa aan je tellerbak maken.. maar het heeft inderdaad een reden dat hij dat doet. hebben ze de olie druk gemeten bij een warme motor?

Mvg

jettaracing
28-05-2008, 05:47
Gewoon de lage drukschakelaar aan massa leggen ,dit word wel veel vaker gedaan .
Dit probleem hebben meerdere mensen hier op het forum .

divided
28-05-2008, 07:33
dr is een trukje voor om hem uit te shakelen massa aan je tellerbak maken.. maar het heeft inderdaad een reden dat hij dat doet. hebben ze de olie druk gemeten bij een warme motor?

Mvg

ze hebben ze druk gemeten na 2 uur stilstaan waarvoor ik 40 min gereden heb zo uit mijn hoofd

divided
29-05-2008, 19:51
iemand?

Stijn
29-05-2008, 20:23
De druk zou ik meten bij 100% warme motor en stationair toerental, dan wordt de laagste druk bereikt. Het kan natuurlijk een 'foute' waarschuwing zijn maar het kan ook echt lage oliedruk betekenen.

divided
29-05-2008, 21:13
ja dat zou kunnen maar het rare is dat ik soms het zelfde traject 4x kan rijden en dat die bij de 4de dag eens gaat piepen :S ik heb ook al geprobeert de motor lekker op te warden door gewoon lekker hoog in toeren te rijden maar ik zie er geen structuur in.

divided
02-06-2008, 15:31
Schop

jw0488
10-06-2008, 19:00
ik deel dit probleem met je.
ik ga mijn oliepomp vervangen.
motor tikkert als de olie onder de 55 graden is en af en toe deze sensor die me weer in de kroonluchter doet hangen als ik lekker in gedachten ben..
verder heeft mijn blok 220d km gelopen dus zou hij best versleten kunnen zijn...
bij de vw dealer zeiden ze dat mijn motor prima was, dat het een kwaal was met een tellerinstrument die krom zou trekken oid..

1800 16v kr
10-06-2008, 21:59
dit probleem heb ik ook gehad met mijn 91er kr
probleem zat hem bij mij in de witte schakelaar boven op het olie filter
deze vervangen niks meer aan de hand

zat ook geen vast patroon in
zo deed die het elke dag vaak
zo deed die het 3 maand niet

golf mkII 16v
11-06-2008, 16:56
Wil je de zender testen
Dan moet je de gele draad op de witte zender zetten
Als je dan het contact aan zet gaat het lampje niet branden,start je de motor dan gaat het wel branden[als de zender goed is]
Andersom kan ook

divided
15-06-2008, 20:27
ik deel dit probleem met je.
ik ga mijn oliepomp vervangen.
motor tikkert als de olie onder de 55 graden is en af en toe deze sensor die me weer in de kroonluchter doet hangen als ik lekker in gedachten ben..
verder heeft mijn blok 220d km gelopen dus zou hij best versleten kunnen zijn...
bij de vw dealer zeiden ze dat mijn motor prima was, dat het een kwaal was met een tellerinstrument die krom zou trekken oid..

dat vraagt om een foto reportage :P
voordat ik dat doe ga ik eerst het intrumenten paneel nog vervangen.
op de gok dat het electonisch is.


Wil je de zender testen
Dan moet je de gele draad op de witte zender zetten
Als je dan het contact aan zet gaat het lampje niet branden,start je de motor dan gaat het wel branden[als de zender goed is]
Andersom kan ook

ja als je het contact van de witte schakelaar los haalt en de motor start / iets gas geeft begint het lampje te zoemen idd

dit probleem heb ik ook gehad met mijn 91er kr
probleem zat hem bij mij in de witte schakelaar boven op het olie filter
deze vervangen niks meer aan de hand

zat ook geen vast patroon in
zo deed die het elke dag vaak
zo deed die het 3 maand niet


Beide schakelaars + oliefilter zijn vervangen.

divided
16-06-2008, 15:51
Lol @ garage.

Me pa belt een garage in Utrecht om te vragen ivm met mijn golf
(oliedruk lampje knippert, genoeg druk, genoeg olie, nieuwe schakelaar, nieuw filter)

zegt die vent (goede vent btw wij komen daar al langer)

hij zegt we kunnen of hem uit elkaar trekken en alle elektrische onderdelen vervangen wat veel geld kost of je kan er gewoon mee blijven rijden.
Hij zei ook van ik heb al veel van die golfjes gezien zo.,
hij noemte het ook nog een kinderziekte van de golfjes uit 87


Ik ga toch me teller unit voor de zekerheid maar vervangen wil er toch een met toerenteller :D


Hoe staan jullie tegenover het commentaar van deze garage man ?

divided
25-06-2008, 21:59
ik heb nu een tijdje door gereden ook met piepen zonder problemen.
ik gooi het op een electrische storing.

Jeff
25-06-2008, 22:07
Ik had het ook. Ik heb de sensoren vervangen. Probleem weg.

golf mkII 16v
26-06-2008, 19:26
Als je de oliedruk met een meter hebt gecontroleert en die is goed zit het wsl in de tellerbak