PDA

View Full Version : Mag ik dat 1tje ook van mijn kentekenplaten af poetsen??


Jetta Fireandic
05-07-2008, 13:52
Hoi allemaal,

nou zit het zo, op het kenteken van mijn corrado staat een 1tje omdat in het verleden een keer deel 3 verloren is geweest.

alleen nou vind ik dat 1je op m'n kentekenplaat niet echt mooi staan, dus daarom mijn vraag: zou het problemen opleveren als ik dat zwarte 1tje van mijn platen afpoets? :)

ik had de zoekfunctie ook al even gebruikt maar kon zo snel niks vinden hierover.

dus daarom maar een nieuw topic geopend.

ik hoor het graag :thumbup:

ArjenE
05-07-2008, 13:59
afpoets??? :D

en ik neem aan van niet, wat op dat moment rij je met een vals kenteken rond,
op bekeuringen, en parkeerbonnen etc. zien/noteren ze dan ook dat 1'tje... en als jij dat er dan niet op hebt staan, ben je gewoon illegaal bezig
Met of zonder 1'tje is het gewoon een compleet ander kenteken ;)

Tjaap
05-07-2008, 14:02
het staat er nog wel, maar de verf is gewoon afgesleten... ;) lijkt me hooguit een waarschuwing..

ArjenE
05-07-2008, 14:10
haha, toevallig alleen van dat 1'tje :D

en ziet de trajectmeting en flitspalen dat ook dan? dat de verf eraf is? of krijg je dan gewoon die bekeuring niet binnen? ;)
alleen een parkeerwachter of agent zit er zo dicht op dat hij het 1'tje wel kan zien...

mijn tip: gewoon lekker laten zitten, wees blij dat het geen 2,3,4 of 5'je is :)

martinus83
05-07-2008, 15:23
waarom zon drukte maken over dat 1tje.. is toch niet zon schande?
Vind het eerste sneu staan als ik een weggepoetst eentje zie, maar goed dat is mijn mening.

Daarnaast rijd je dan idd met een ongeldig kenteken rond.

Lieuwe
05-07-2008, 15:55
Geen porum zo`n extra getal op je kenteken. Platen zijn standaard ook al lelijk genoeg.

Mijn Polo heeft ook duplicaatcode 1, maar geen 1 op de platen :tongue:

SpiderClass
05-07-2008, 16:03
Volgens mij is het niet meer verplicht hoor, het moet wel juist op je kentekenpapieren staan, maar niet meer op je platen, dat hoeft ook niet meer bij de keuring te kloppen.

Helaas zijn er nog steeds agenten die dat niet (persoonlijk) goedkeuren en dat wil nog wel eens tramalant geven.

Ik heb het ook maar horen aan waaien, nagel me er niet op vast :tongue:

Hajee weet er vast meer over :)

Alberto
05-07-2008, 16:16
Volgens mij is het niet meer verplicht hoor, het moet wel juist op je kentekenpapieren staan, maar niet meer op je platen, dat hoeft ook niet meer bij de keuring te kloppen.

precies ...is niet meer verplicht
jou groene golf 2 had ook een duplicaat code 1 op het kenteken Martinus
maar geen 1 op kenteken

ronnie_v
05-07-2008, 16:30
als je geflitst o.i.d wordt, krijg je de bekeuring echt wel in huis, met of zonder het 1-tje. Kenteken blijft toch hetzelfde, het is niet zo dat je de letter/cijfer-combinatie veranderd.

Jetta Fireandic
05-07-2008, 17:29
precies ...is niet meer verplicht

oké dan weet ik nu in ieder geval dat ik dat 1tje eraf mag poetsen zonder dat ik er problemen mee zou krijgen :)

nu nog even zien hoe ik dat zwarte eraf ga krijgen :D

iedereen bedankt.

Tjaap
05-07-2008, 17:31
thinner

Alberto
05-07-2008, 17:33
commedant , polijst middel

Jetta Fireandic
05-07-2008, 17:40
oké, bedankt voor de snelle antwoorden :thumbup:

ArjenE
05-07-2008, 17:50
als je geflitst o.i.d wordt, krijg je de bekeuring echt wel in huis, met of zonder het 1-tje. Kenteken blijft toch hetzelfde, het is niet zo dat je de letter/cijfer-combinatie veranderd.

Het gaat er toch juist om dat als je platen gejat worden (en iemand anders ermee geflitst word) Jij zelf niet de bekeuringen van die gozer krijgt??? :rolleyes:

Emiel
05-07-2008, 17:57
remmenreiniger werkt ook prima... (wel eens gedaan met de auto van een klant, per ongeluk)

SpiderClass
05-07-2008, 19:52
Is het niet mooier nieuwe platen te bestellen, zijn niet al te duur, want het is er ook in geslagen als ik me niet vergis..

okkehel
05-07-2008, 20:32
kan je dan als een je een duplicaatcode op je kenteken hebt wel platen "zonder" bestellen??

dan is dat idd misschien wel de netste oplossing :)

Arnaud
05-07-2008, 20:51
Het eéntje valt onder de zgn. 'lastenverlichting' welke is doorgevoerd bij de APK. Met andere woorden; het is geen afkeurpunt meer voor de APK echter staat oom agent wel in z'n recht wanneer je bij een contrôle op de bon geslingerd wordt. Vergelijk het maar met het inbouwen van een 6-cilindermotor in een 4-cilinder gekentekende auto: geen APK-afkeur, volgens de wegenverkeerswet wel!

Jetta Fireandic
06-07-2008, 20:39
Nou hij is eraf hoor, gisteravond nog even gedaan :thumbup:

http://img385.imageshack.us/img385/6153/photo0233gv3.jpg

is veel beter zo, al zeg ik it zelf :D

cartman
07-07-2008, 18:36
maar kan je nu dan als je een 1tje op je platen heb weer nieuwe platen bestellen zonder 1 en waar kan dat dan

Mister Cool
07-07-2008, 20:47
Het eéntje valt onder de zgn. 'lastenverlichting' welke is doorgevoerd bij de APK. Met andere woorden; het is geen afkeurpunt meer voor de APK echter staat oom agent wel in z'n recht wanneer je bij een contrôle op de bon geslingerd wordt. Vergelijk het maar met het inbouwen van een 6-cilindermotor in een 4-cilinder gekentekende auto: geen APK-afkeur, volgens de wegenverkeerswet wel!

Alleen geld de bekeuring dan weer voor kentekens van na 2000 (heb ik me laten vertellen). Ze hebben mij er namelijk al eens om aangehouden, omdat ik wel een duplicaatcode op kenteken heb staan, maar niet op de platen. Oom agent kon me er echter niet voor op de bon slingeren. Had -ie nog niks te doen op de toch al zo saaie zondagmiddag... En nee meneer, zo laag ben ik ook gewoon door de apk gekomen :D :thumbup:

René
07-07-2008, 20:48
Koop dan een setje platen zonder "ééntje" erin gestanst...dit ziet er wel heel goedkoop uit...

En zo duur is een setje platen niet.

Jetta Fireandic
08-07-2008, 18:36
Koop dan een setje platen zonder "ééntje" erin gestanst...dit ziet er wel heel goedkoop uit...

En zo duur is een setje platen niet.

ja dat is ieder z'n mening, ik heb zoiets van m'n kentekenplaten zijn verder nog helemaal netjes dus om nou direct nieuwe te gaan halen zonder een 1tje hoeft om mij niet :)

Moroder
22-07-2008, 22:24
Koop dan een setje platen zonder "ééntje" erin gestanst...dit ziet er wel heel goedkoop uit...

En zo duur is een setje platen niet.

Wanneer er ooit een duplicaatcode in de plaat heeft gezeten (een eentje, tweetje enz), dan zul je die nooit weer kwijtraken. Dus ook niet als je nieuwe platen besteld. Als je nieuwe platen zou laten drukken, dan moeten deze identiek zijn aan de platen die je inleverd. Dus waar een duplicaatcode 1 opstaat wordt vervangen door een plaat waar die ook weer op staat.
Zou je nou je kentekenplaat of een deel van je kenteken missen, dan betekend het dus dat een duplicaat 2 krijgt. En deze wordt weer doorgevoerd in je platen, ongeacht de leeftijd van de auto.
Toch komt deze regel te vervallen over een tijdje.
Eerder kon er misschien nog wel wat gesjoemeld worden, maar met GaIK-online is dat eigenlijk over. Ook al klopt het systeem soms van geen kant :screwy:

Madison
25-12-2008, 14:00
Het gaat er toch juist om dat als je platen gejat worden (en iemand anders ermee geflitst word) Jij zelf niet de bekeuringen van die gozer krijgt??? :rolleyes:
idd...dat wilde ik ook net zeggen toen ik dit topic doornam.
als je kentekenplaten gejat/verloren zijn is zo'n 1tje juist een uitkomst
om geen boetes binnen e.d. te krijgen die een ander met dat kenteken maakt.

Mitta
25-12-2008, 14:06
Wanneer er ooit een duplicaatcode in de plaat heeft gezeten (een eentje, tweetje enz), dan zul je die nooit weer kwijtraken. Dus ook niet als je nieuwe platen besteld. Als je nieuwe platen zou laten drukken, dan moeten deze identiek zijn aan de platen die je inleverd. Dus waar een duplicaatcode 1 opstaat wordt vervangen door een plaat waar die ook weer op staat.
Zou je nou je kentekenplaat of een deel van je kenteken missen, dan betekend het dus dat een duplicaat 2 krijgt. En deze wordt weer doorgevoerd in je platen, ongeacht de leeftijd van de auto.
Toch komt deze regel te vervallen over een tijdje.
Eerder kon er misschien nog wel wat gesjoemeld worden, maar met GaIK-online is dat eigenlijk over. Ook al klopt het systeem soms van geen kant :screwy:

ik heb diplicaat code 1 en laatst nog nieuwe platen besteld, deze hoefte ik trouwens niet in te leveren! :D Maar ik heb geen 1 op mijn kenteken staan :cool:

rv1
25-04-2009, 12:33
Nou hij is eraf hoor, gisteravond nog even gedaan :thumbup:

is veel beter zo, al zeg ik it zelf :D

http://www.wegenverkeer.nl/live/details/toelichting/wvw/Art-041-WVW.html

Ik zou het 1-tje weer zwart maken.

Als je nl. een duplicaat code krijgt, vervallen de oude platen zonder die code (volgens mij)

Als er dan politie achter je rijdt, krijgen die misschien wel de duplicaat code te horen, maar niet dat je die hebt omdat je de papieren in de wasmachine hebt gehad.

Die denken gewoon, hé, geen 1-tje op de kentkenplaat, dus die heeft die platen gestolen! Die pakken we nog even voor de koffie :cool:

Vervolgens leg jij het uit nadat ze je bijna klem hebben gereden, en dan zijn ze chagarijnig en krijg je een boete aan je broek voor het knoeien met kentekenplaten.

Ik kon op de rdw site trouwens niet zien dat er voor dat kenteken een duplicaat code is afgegeven :confused:

Maar goed, als je een 1-tje of zo op je plaat hebt staan mag je die niet weghalen.
delen van het kenteken bewust onzichtbaar maken kon wel eens een strafbaar feit zijn (in plaats van een goedkope overtreding)

Jetta Fireandic
25-04-2009, 13:04
Rij nu al bijna een jaar zo rond, en heb regelmatig politie voor of achter me gehad. Tot nu toe nog nooit aangehouden.

Er zijn tenslotte zoveel dingen die niet mogen, en wel gedaan worden ;)

Erwin G60
25-04-2009, 15:39
Rij nu al bijna een jaar zo rond, en heb regelmatig politie voor of achter me gehad. Tot nu toe nog nooit aangehouden.

Er zijn tenslotte zoveel dingen die niet mogen, en wel gedaan worden ;)
Eentje is niet meer verplicht toch. Volgens mij is die regel er al weer af en kun je gewoon platen zonder 1tje weer bestellen is dacht ik alweer een ander topic over geweest.

Domi
25-04-2009, 16:35
IK heb ook zo'n vreselijke 1 op de platen van de passat staan. En ook op kenteken een duplicaatcode 1.
Heb eens een golf 2 GL gehad met duplicaatcode 1 op kenteken maar geen 1 op de platen. Ook die was van 1990 en de passat is dat ook.

Schrap mijne er morgen ook af.