PDA

View Full Version : 3" retrofit speakers


Tjaap
08-07-2008, 18:47
heb er een helemaal kapot en de andere is ook de 27 jaar gepasseerd.
MAAR, heb geen zin om te gaan zagen in de Audi.

Heb via Marc al een link waar een aantal merken opstaan, en de prijzen ontlopen elkaar niet heel veel. zo tussen de 40 en 60 euro. Dus daar hoeft het niet aan te liggen.
Alleen heb ik met geen van allen ervaring, dus graag jullie advies. Welk merk presteerd goed in jullie ervaring, en dan bij voorkeur ook als je ervaring met 3" hebt.

Tjaap
09-07-2008, 16:48
niemand zijn oude maten aangehouden?

Jurgen Santana
09-07-2008, 18:44
Voor een beetje lekker geluid heb je toch echt lage tonen nodig. En om lage tonen te creeren moet je lucht verplaatsen. Daar zijn kleine speakers niet echt geschikt voor.

De betere speakermerken kennen de meeste mensen wel. Ik heb met Pioneer goede ervaringen. Maar een setje Polk of Focal zal voor de kritische luisteraar vast beter klinken.

Arne
09-07-2008, 18:57
Moet het perse 3" zijn of mag 't ook 3,5" zijn (zelfde als Golf/Jetta2 en Polo3)

Ik heb nu Hertz ECX87 (=3,5") op de originele lokatie in de Golf TD. Klinkt prima. Speakers zijn aangesloten op een versterker die er ongeveer 65 watt RMS op zet en ze geven geen kik. Rechtstreeks op de radio klonken ze ook niet verkeerd, uiteraard mis je wel wat laag.

Tjaap
20-07-2008, 20:15
3.5 kom ik ook wel mee weg. blijf ik iig netjes onder de originele afdekkingen.
ben niet op zoek naar veel vermogen of om echt hard te kunnen. gewoon bij 140kmph mn radio nog goed kunnen horen is zat.

Zeend
20-07-2008, 20:47
ik heb een setje voor een golf 2 liggen, JBL. Net gekocht voor de rode, een week erin gehad en toen toch besloten de suto te verkopen... Waren nieuw 55 euro, nu niet meer natuurlijk.
PB me maar bij interesse..

Jens