PDA

View Full Version : Opvolger gezocht...


Wolgast
20-07-2008, 06:53
Na 6 jaar is helaas mijn Clarion autoradio ermee gestopt...:(
Dus word het tijd voor een vervanger.
Nu heb ik goede ervaringen met Clarion, maar de lijn die ze nu hebben vind ik allesbehalve mooi qua design.

Ik vind Clarion van zichzelf een mooi warm en vol geluid hebben en zoek dat ook in mijn opvolger....

Wat kunnen jullie me aanbevelen? Ikzelf neig naar Kenwood...
Ik zoek een vrij eenvoudige radio die het gewoon goed doet en waar een mooi geluid in zit en een MP3 afspeelmogelijkheid heeft. Heb geen versterkers of subwoofer. Gewoon lekker basic met 16,5 cm speakers voorin en een paar normale speakers achterin (helaas wel hoedenplank, maar ovale gaten waren reeds aanwezig)
Het is voor in een Golf III 3 drs.

Prijs tot ongeveer 150 €

Alvast bedankt voor het meedenken!!!!:thumbup:

jetta mk1 '82
20-07-2008, 09:57
ik heb al een aantal jaren jvc en dat bevalt prima !

(plus dat ze 3 jaar garantie hebben !!)


gr. Martijn

tiefflieger
20-07-2008, 13:32
Wat geluid betreft zou ik voor Alpine gaan.
heb zelf pas ook nog een nieuwe Alpine radio met mp3 gekocht, die was rond de 150 geloof ik en klinkt erg mooi vol...

Wolgast
20-07-2008, 14:15
Alpine is idd ook een optie die ik overweeg.

JVC is misschien ook wel wat. Hoor er meerdere goede berichten van...

Koen is sleeping
21-07-2008, 11:44
Op Ebay.de een gebruikte clarion scoren? Staan er zat en de prijzen zijn niet echt hoog. De mijne gaat inmiddels bijna 10 jaar mee, en de geluidskwaliteit is iig super.

Wolgast
21-07-2008, 14:18
Heb gekeken op ebay en zag zowaar dezelfde als ik nu heb te koop staan. Helaas met hetzelfde probleem als dat ik nu heb. Namelijk dat wanneer het frontje omklapt de stroom uitvalt en alles uit het geheugen weg is....
Tevens doen ook de volumeregeling en de eject knop niet meer hun werk.....

Maar ben het eens dat Clarion een mooi geluid heeft.

Maar heb nu vandaag een ander toestel gehaald. Helaas geen Clarion maar een Sony. Wel het 2008 model met AUX aansluiting en USB op de voorzijde. Heb hem aangesloten en klinkt niet zoals de Clarion (wat kan je verwachten voor 119 €?) maar het is wel een OK geluidje.

Dus dit topic mag dicht

Thanx voor het meedenken allemaal!

Emiel
21-07-2008, 14:47
Heb pas een kenwood gekocht met USB aan de achterkant, menu werkt als Ipod! ideaal!

RubenD
21-07-2008, 22:26
Sony radio's moeten behoorlijk hard om een vol geluid te krijgen, heb zelf ervaring met 2 Sony radio's. Daarnaast is het misschien wel eens het proberen waard om de Equalizer compleet uit te schakelen.

Wolgast
22-07-2008, 07:33
Dat had ik ook al gemerkt....
Maar de equalizer uit klinkt ie helemaal leeg... Die blijft lekker aan staan.