PDA

View Full Version : probleem vrijlopen automaat bak


joostvw
23-07-2008, 18:17
hallo,
Ik heb weer een vreemd probleem met de golf (1.6 CL AUT uit 84) en dat is het volgende:
Hij heeft het niet altijd maar nu vandaag al heel de dag,
hij valt stil als ik even wil stoppen voor een kruising of iets dergelijks(in z'n drive).
Normaal als hij in Drive staat zou hij moeten blijven lopen als ik stil sta maar dat doet hij dus niet.
Het stationair toerental is in z'n parkstand juist iets te hoog dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb zelf niet veel verstand van de automaat bak , maar het lijkt alsof er een soort koppeling blijft hangen ipv dat hij vrij gaat lopen.
Is iemand bekend met dit probleem?
Of zou dit misschien alleen komen door te oude olie in de bak?
alvast bedankt voor jullie reacties
joost

remcotje
24-07-2008, 00:30
hallo,
Ik heb weer een vreemd probleem met de golf (1.6 CL AUT uit 84) en dat is het volgende:
Hij heeft het niet altijd maar nu vandaag al heel de dag,
hij valt stil als ik even wil stoppen voor een kruising of iets dergelijks(in z'n drive).
Normaal als hij in Drive staat zou hij moeten blijven lopen als ik stil sta maar dat doet hij dus niet.
Het stationair toerental is in z'n parkstand juist iets te hoog dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb zelf niet veel verstand van de automaat bak , maar het lijkt alsof er een soort koppeling blijft hangen ipv dat hij vrij gaat lopen.
Is iemand bekend met dit probleem?
Of zou dit misschien alleen komen door te oude olie in de bak?
alvast bedankt voor jullie reacties
joost


bakolie verversen.... en als je de olie eruit haalt en deze ruikt verbrand dan heb je kans dat de bak aan revisie toe is (de bakolie pijlen als hij in zn neutraal staat met een draaiende motor!!! :D

joostvw
24-07-2008, 13:43
ok ik heb de ATF-olie pijl eerst gecontroleerd en dat pijl is goed.
als de motor op temperatuur is (de fan sloeg aan) en hij in z'n neutraal staat dan is het pijl tussen de 2 punten op de pijlstok, dus goed.
maar hij ruikt niet verbrand, hij ruikt gewoon naar olie en hij is mooi zuiver roze.
dus lijkt het mij dat hij niet ververst hoeft te worden.
heeft iemand nog andere ideeën over wat er mis kan zijn?
hij schakeld werder gewoon goed.

Marcski
24-07-2008, 14:41
in neutraal blijft hij wel lopen?
En in neutraal uitrollen, gaat hij dan afremmen op de motor?

joostvw
24-07-2008, 15:07
in neutraal blijft hij wel lopen?
En in neutraal uitrollen, gaat hij dan afremmen op de motor?


als hij dus stil is gevallen , kan ik hem opnieuw starten in zijn neutraal, maar loopt ie niet zo hard stationair als normaal.
als ik op een kruispunt afrijd en in zet hem in N dan blijft hij toch afremmen op de motor en valt hij dus stil.

joostvw
26-07-2008, 00:22
iemand nog een idee wat er mis kan zijn met m'n bak?
vandaag deed hij het weer wel gewoon :S

Melvin
26-07-2008, 10:23
Ja, vervang je bakolie nou maar, er hoeft maar een kleine verontreiniging in te zitten of een vuiltje ergens en hij doet het al niet meer naar behoren... Sowieso zijn het de kosten niet en weet je zeker dat ie weer ff mee kan (als je het bij had gehouden)

Marcski
27-07-2008, 15:59
lijkt er toch op dat hij niet vrij loopt, dat kan de bak en de omvormer zijn, maar inderdaad ook de olie..
ik zou die eerst vervangen, en het filter

joostvw
05-08-2008, 19:14
zit dat filter bij de aftapplug?

ik ga het gewoon proberen, ik hoop dat ik er ff tijd voor kan maken nog voor vag-fest want dan zou ik graag met de golf gaan :D

Wolgast
05-08-2008, 19:53
Bakolie en filters verversen in aut.bak.... Doet vaak wonderen!

joostvw
09-08-2008, 22:26
maar waar vind ik die filter precies?