PDA

View Full Version : info kosten golf mk1


baseknot
22-08-2004, 17:41
hoi ik heb een vraagje ik ben miss van plan om in de loop der tyd een golfje 1 te kopen.
maar nou komt de vraag wat zijn zon beetje de maandelijkse kosten van zon golfje.
wegen belasting en verzekering?
dus de vaste maandelijkse lasten aan gezioen ik het niet zuper breed heb maar wel wat er voor over heb
alsvast bedankt en wacht gaarne op reacties.
baseknot

baseknot
22-08-2004, 18:34
van een normaal golfje type 1 geen gti ofzo.
want ik heb begrepen van iemand dat je in een 1.1 of een 1.3 makkelijk een g40 polo blokje in kan zetten zonder steun aan passingen en dergelijke natuurlijk wel de remmen en dergelijke maar niet kwa motor inbouw.

vwleusden
22-08-2004, 19:03
Van een GTI weet ik het wel... kost geen drol ;) verzekering iets van 20E per maand en wegenbelasting... ich habe keine ahnung.

evilnyntje
22-08-2004, 19:04
Wegenbelasting is 34 euro per 3 maanden, verbruik zo'n 1 op 10 en de verzekering hangt van van je schade vrije jaren. Ik heb de mijne als 2e auto verzekerd d.m.v. een oldtimerverzekering en dat is 9 euro per maand.

baseknot
23-08-2004, 17:25
vanaf welk jaar kan je hem old timer verzekeren?
en dan moet je hem zeker ook laten taxeren dan?
het word dan ook mn tweede volkswagen ik droom er al zo lang van een mk 1 aan te schaffen en het liefst eentje in goede staat waar ik een jaartje of 2 mee kan rijden en dan gaan restaureren als is dat niet makkelijk.
ik had ook begrepen van iemand dat als ik een 1.1 of een 1.3 zou aan schaffen dat je er dan makkelijk een andere motor blok in kon leggen van een polo of zoiets? en dan ook natuurlijk de remmen aan passen enzo dus met name van een gti eraf halen en er dan opzetten.
of scheelt een gti niks in de verzekering of belasting?

René
23-08-2004, 17:57
Volgens mij is dat vanaf 20 jaar of ouder als je hem verzekerd als oldtimer, maar vaak moet het dan ook een 2e auto zijn,

En die andere motorblokken?? Als het goed heb begrepen, zijn de motorsteunen van vanaf een 1.3 of meer, gelijk aan die van een GTI. Succes!!

MORREN
23-08-2004, 18:11
Ik zou gelijk een GTI kopen, is meestal niet veel duurder als een 1.1 ect ect.
De kosten gaan pas komen als er dingen kapot gaan..

baseknot
23-08-2004, 19:33
het lijkt me namelijk wel leuk om een 1.3 mk 1 uit te voeren met een iets sneller motor blokjem en voor de rest retro uit te voeren dus standaard met miss een paar mooie velgjes en verlagings setje meer niet. dan is het namelijk wel leuk dat ie er als een 1.3 uiut ziet maar rijdt als een gti :biggrin: :biggrin:

baseknot
23-08-2004, 19:37
zoiets als dit
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=687&stc=1
deze is echt gaaf is die van 1 van de jongens hier?

Chrispy
23-08-2004, 20:09
Een golf 1 op zich kost niet veel. kosten gaan oplopen als je waarde hecht aan termen als: pirelli, originele hollander, GTI.
Maak die aangeschafte golf eerst in orde. Ik bedoel daarmee dat je eerst de belangrijke zaken na moet lopen. Remleidingen controleren, remvloeistof wisselen. nieuwe blokken en schoenen, koelvloeistof, olie, filters(olie, benzine en lucht)vervangen. watergoten leeghalen. ventilator nazien.
Als je dat allemaal gedaan hebt, weet je dat je een goede auto hebt, en je voorlopig kan rijden.
Ga dan pas aan een ander blok werken, en aan alle andere zaken. dan komt het geld los.

baseknot
23-08-2004, 21:46
zo wil ik ook langzaam aan het werk gaan heb alleen bij de aanschaf en het zoeken iemand nodig die me er bij kan helpen waar op te letten.
maar dat zien we dan wel weer

baseknot
24-08-2004, 15:25
?

baseknot
28-08-2004, 21:41
heeft iemand tips?
waar op te letten bij aankoop en aanschaf type 1?

bartman
29-08-2004, 09:38
heeft iemand tips?
waar op te letten bij aankoop en aanschaf type 1?
zeker kijken of er geen roest op je vulpijp zit,want dan ook in je tank en kan zijn dat je motor ook eens wil stilvallen!check ook op algemene roest( voorbouw,wielranden ,dorpels , chassisbalken achteraan,reservewielkuip,wielkassen,onder ruitrubbers en wielboogplastic,...)Dan ook eens zien of koelwater normale kleur heeft( dus niet zwart of bruin), contoleer op ongevalschade en/of slechte herstellingen.Voor de rest kijk of motor direct aanslaat en niet sputtert,uitlaat staat,...Indien je twijfelt best iemand met mk1 ervaring meedoen!!
Veel geluk bij je ankoop :cool:

bartman
29-08-2004, 09:39
oh en let ook op of de auto in je budged past :D :D