PDA

View Full Version : Verschil gewone golf 3 en gti/vr6.


Archangel
13-08-2008, 13:26
Misschien een domme vraag :P Maar wat is precies het uiterlijke verschil tussen een golf 3 vr6 en bijv. een golf 3 cl? Alleen die bumperlippen en die plastic randen langs de wielkasten? Of zijn het geheel andere bumpers.

En wat zou het totaal kosten om een gewone golf 3 een vr6/gt/gti uiterlijk te geven?

sjampoo
13-08-2008, 16:19
VR6 heeft:

- ander voorspoilerlip ( www.hartsant.nl -> imitatie erg goedkoop )
- steek 5x 100 wielen -> Leuke ombouw!
- remschijven achter ( als je met 'open' lichtmetaal rijdt, is dat zichtbaar
- af-fabriek een sport onderstel dat iets lager is dan een standaard CL

- andere grill ( schijnt ) http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45084&highlight=Aryx+vr6 ( maar daar weet ik het fijne niet van)

- andere achterlichten ( schijnt ) http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45084&highlight=Aryx+vr6 ( maar daar weet ik het fijne niet van )

De wielkastverbreders zijn niet voorbehouden aan een VR6, evenals de '16v' antenne achterop het dak, en de kleine spoiler bovenaan de achterruit. Spoiler en '16v' zitten d'r bij mijn standaard GL-etje ook op; waarschijnlijk iets met motorvermogen ofzo te maken ( 2.0 ), want een 1.6 of 1.8 GL heeft weer geen spoiler en een normale antenne.

- Koplampen zullen ook wel anders zijn: ingebouwde, aparte lens voor grootlicht

- Mistlampen in de bumper zullen bij een VR6 ook wel standaard zijn (ipv een 'dummy' reflector

- Knippers zullen waarschijnlijk (al weet je bij VW maar nooit) bij een VR6 model wel 'blank' ipv 'oranje' zijn, maar dat kan ook goed modeljaar afhankelijk zijn.

- Uitlaat is volgens mij met dubbele stort-koker

Kosten? Waarschijnlijk minder dan deze inruilen op een VR6,.. maar ik denk niet dat je álles zult uitvoeren (uitlaat, steek 5x100, remschijven achter), dus zal 'de kenner' m heel snel herkennen als 'niet VR6'. Maar, als je een beetje de leuke zaken eruit zoekt ( lip, wielkasten, achterspoiler, 16v antenne ) dan ziet de auto d'r wél een stuk sportiever uit.

Wil je het echt goed doen? Zet je eigen CL op marktplaats en koop een VR6.

Archangel
14-08-2008, 10:55
Hehe, ja ik ben pas 19 dus een vr6 financieren zit er niet echt in. Qua aanschafprijs is het geen probleem maar verzekering etc. is me nou net iets te duur. Maar ik wil ook geen vr6 namaken maar gewoon een beetje de sportieve look hebben. Ga ook geen vr6 logo's ofzo erop plakken.