PDA

View Full Version : Aandachtspunten bij het kopen van een caddy


Samme
19-08-2008, 13:48
hello!

Ik ben samme, woonachtig in ardooie, en ben van plan een caddy te kopen.
Ik ga heel binnenkort enkele caddy's gaan bekijken en vraag me af welke de aandachtspunten zijn.

Zo dacht ik bijvoorbeeld aan rotte spatborden, rotte plekken en de laadbak, builen in de laadklep(als die al niet ontbreekt...)

Er zijn ongetwijfeld tal van zaken die jullie me kunnen vertellen door jullie jarenlange ervaring. En ik hoop dan ook op spoedige antwoorden.

mvg! Samme

Tjaap
19-08-2008, 13:52
B-stijlen.. ALLEMAAL

Samme
19-08-2008, 14:37
Wat zijn B-stijlen?

Tjaap
19-08-2008, 14:46
de pilaar achter je deur, waar de deur op sluit zeg maar, die zijn allemaal halverwege rot.

vwgolf1
19-08-2008, 14:54
wees ook niet bang om de vloerbedekking in de cabine even omhoog te halen...

servowire
20-08-2008, 09:46
Er zijn structurele problemen en gewoon aandachtspunten.

Als de caddy rotte vloer heeft bij de ophanging van de draagarmen, beschouw ik ze als 'bijna dood'. Dit is bijna niet goed te lassen en het mag helemaal niet. Meeste caddy's hebben hier roestschade door verkeerd opkrikken. De vloer mag wel rot zijn, maar niet in het holle ruimte onder de pedalen (doosconstructie). Ik heb destijds 5 caddy's hiervoor laten staan. Onder de auto kloppen, en onder de matten kijken.



Verder:
-B-stijl roest (niet echt een groot probleem)
-Laadvloer roest, en vaak zijn de dwarsbalken oko aangetast. Even prikken met een schroevendraaier.
-Achterschermen, opzich niet heel erg, maar bekijk even de staat van de binnenschermen, wederom prikken
- Dorpels bij de opstaande rand. Is te lassen maar oogt niet mooi.

En natuurlijk de techniek, motor, remmen, enz. Maar je kunt beter een lege caddy zonder motor hebben die helemaal hard is, dan een roestbak en plamuurkist. Probeer eentje te vinden die bedrijfsauto is geweest, maar er wel redelijk uit ziet. Vaak smeren bedrijven gaten niet dicht en zo kun je goed te staat van de auto beoordelen.

caddy '85
20-08-2008, 20:33
of zoek er een die al een aantal jaren bij iemand in de schuur staat, zo heb ik er ook een gevonden, orginele lak en niks geen roest:P
mvrg