PDA

View Full Version : Auto terugkopen bij domeinen


MrMiljon
27-08-2008, 16:57
Forummers,

Een aantal maanden terug is er bij ons bedrijf (pa en ik) een bedrijfsauto in beslag genomen. Na de site van domeinen in de gaten gehouden te hebben staat "onze" auto er ook op.

Hierover had ik een paar kleine vraagjes;

De auto word te koop aangeboden terwijl deze nog vol staat met onze reclame. Mag dit zomaar? Iedereen die deze auto koopt kan dus zomaar met ONZE reclame gaan rijden. Dit hebben wij uiteraard liever niet. Je kan dan wel zeggen dat we dat zelf moeten regelen, maar dat gaat toch niet gebeuren. Ten eerste wie heeft de auto en ten tweede wie zorgt ervoor dat de boel eraf gaat. Dus mag dit zomaar?

Is er een bepaald percentage van de schuld waarvoor de auto minimaal moet worden verkocht? (zal wel nattevinger werk en niet bekend zijn) Auto staat wel te koop ZONDER sleutels, papieren en bekende kilometerstand (digitaal en zonder sleutels geen contact)

Hoe word er bij domeinen met de auto's omgesprongen? De auto moet zowiezo met grof geweld van de oprit zijn gehaald gezien de sporen. De auto stond op de handrem en in de versnelling. Op de foto is te zien dat de motorkap opengeweest is oid. Maar hoe, aangezien ze in principe niet in de auto kunnen.

Gaat om deze auto,
http://domeinen.minfin.nl/domeinenrz_nl/ead88d87e9e05b49e8826def5c125f69.php?veilingen=2008-09&kpage=1&pamount=25&images=1&search=ford&kavelnummer=&BUTTON.x=0&BUTTON.y=0&meerfotos=1928

MVG Coen

sjampoo
27-08-2008, 17:15
Over de reclame:

Elke idioot kan z'n auto bestickeren met reclame van bijv. jullie bedrijfje. Het zal niet snel gebeuren, maar ook dan heb je waarschijnlijk niet echt mogelijkheden om de reclame d'r af te halen. Tenzij je misleiding ofzo kunt aantonen.

Maar verwacht je niet zelf dat gewoon een handelaar zo'n bus/auto koopt, en de stickers d'r vanaf zal trekken?

Verdere vragen: geen antwoord op.

MrMiljon
27-08-2008, 17:24
Over de reclame:

Elke idioot kan z'n auto bestickeren met reclame van bijv. jullie bedrijfje. Het zal niet snel gebeuren, maar ook dan heb je waarschijnlijk niet echt mogelijkheden om de reclame d'r af te halen. Tenzij je misleiding ofzo kunt aantonen.

Maar verwacht je niet zelf dat gewoon een handelaar zo'n bus/auto koopt, en de stickers d'r vanaf zal trekken?

Verdere vragen: geen antwoord op.

Van een handelaar kan ik het best begrijpen dat de reclame eraf gaat. Maar het zijn niet alleen handelaren. Er zijn genoeg louche figuren die hun auto daar weghalen en het geen flikker interesseerd of die reclame er nog op staat.

Alberto
27-08-2008, 17:50
denk dat je er wijnig aan kan doen ....
en echt zuinig zijn ze er niet op de auto's ... :rolleyes:

het op laden van een auto is zo gepiept trouwens
auto transporter er achter . lier aan de trek haak , en daar gaat het spul

motor kap is meestal de moeite ook niet , om die open te krijgen

chris
27-08-2008, 17:54
Gewoon denken dat je gratis reclame heb als iemand ermee gaat rondrijden...:D

jetta mk1 '82
27-08-2008, 18:09
zal me wel niet aan gaan maar waarom is de bus in beslag genomen ?

meestal doen ze dat niet zomaar ?


gr. Martijn

ZOAB
27-08-2008, 18:19
zal me wel niet aan gaan maar waarom is de bus in beslag genomen ?

meestal doen ze dat niet zomaar ?


gr. Martijn
Is er een bepaald percentage van de schuld waarvoor de auto minimaal moet worden verkocht?

Verder geen idee hoe dat werkt trouwens..
Geeft Domeinen zelf geen antwoord op jouw soort vragen trouwens?

Zeend
27-08-2008, 19:10
't is qua opbrengst toch het aloude recept: verkoop bij inschrijving; gaat naar de hoogstbiedende?

Jens

VeeDubber
27-08-2008, 19:39
2 sec lezen op de site van Domeinen:

"Alle biedingen worden vervolgens in ons systeem ingevoerd, waarna duidelijk wordt wie het hoogste bod heeft uitgebracht. We verkopen in principe aan de hoogste bieder. Het bod moet voor Domeinen wél acceptabel zijn. Als het hoogste bod onder de getaxeerde waarde ligt, kan dit een reden zijn om niet aan de hoogste bieder te verkopen"

Bron (http://domeinen.minfin.nl/domeinenrz_nl/8666cf082d1945148df71d2a76740209x1x40811x45.php)

Zollie
28-08-2008, 10:53
voorzichtig zijn ze niet, ik werk er af en toe (niet bij de auto's) en ze gaan soms gewoon dwars op de vorkheftruck!

duss... is zelf een bod doen niet een idee?

dekilo
28-08-2008, 11:38
Auto's worden bij mijn weten getaxeerd.
Dan bepaald de domeinen een minimum prijs die het voertuig moet opbrengen.
Wordt er geboden maar bod ligt lager dan minimum prijs die domeinen vaststeld heeft dan blijft de auto staan.
Wordt er meer geboden dan minimum prijs die de domeinen heeft vastgesteld dan gaat deze naar de hoogst biedende.
Ik heb zelf al 3 keer geboden op een auto bij de domeinen.
Probleem is dat je koopt wat je ziet je kunt niet testrijden e.d
Bij al mijn biedingen was ik overboden.
Ik kreeg de prijzen door wat de voertuigen hadden opgebracht en deze lagen verdomd dicht bij de marktwaarde.
Met andere woorde; een koopje zul je er niet snel doen.

MrMiljon
29-08-2008, 17:43
zal me wel niet aan gaan maar waarom is de bus in beslag genomen ?

meestal doen ze dat niet zomaar ?


gr. Martijn

Uiteraard stond er nog een schuld open. Echter was er een betalingsregeling getroffen met de belastingdienst. Aangezien dit niet op papier stond (wel mondeling met de tussenpersoon) was geregeld en Woutertje Bos een inzamelingsactie hield werd de auto toch meegenomen. Gelukkig hadden we alle gereedschappen er al wel uitgehaald anders waren we dat ook nog kwijt.

Waarschijnlijk zien we er toch vanaf om een bod op de auto te doen. We hebben inmiddels alweer een nieuwe (dit keer) lease bus, en ja deze staan niet op naam ;) . Op zich was het best een fijne auto, wel errug langzaam maar ja. Voor een jaar terug 1100,- schade laten fixen (neus in de poeier) net nieuwe apk en schokbrekers en uiteraard net volgetankt.

MrMiljon
29-08-2008, 17:47
Auto's worden bij mijn weten getaxeerd.
Dan bepaald de domeinen een minimum prijs die het voertuig moet opbrengen.
Wordt er geboden maar bod ligt lager dan minimum prijs die domeinen vaststeld heeft dan blijft de auto staan.
Wordt er meer geboden dan minimum prijs die de domeinen heeft vastgesteld dan gaat deze naar de hoogst biedende.
Ik heb zelf al 3 keer geboden op een auto bij de domeinen.
Probleem is dat je koopt wat je ziet je kunt niet testrijden e.d
Bij al mijn biedingen was ik overboden.
Ik kreeg de prijzen door wat de voertuigen hadden opgebracht en deze lagen verdomd dicht bij de marktwaarde.
Met andere woorde; een koopje zul je er niet snel doen.

Was recentelijk nog wel een onderzoek geweest naar de taxatie van de voertuigen en goederen meen ik. Scheen allemaal nogal natte vinger werk te zijn. Verkoopprijzen liggen vaak ook wel erg laag van auto's. Ik zie er genoeg weg gaan onder de 500,- (en niet alleen die gare bakkies).

Ik vroeg me nog wel een dingetje af. STEL je hebt een schuld van 1000,- en je autotje word meegenomen. In de verkoop gaat deze auto echter weg voor 1250,-. Wat gebeurd er met de rest van het geld? Auto is in principe niet meer van je dus zal wel in de staatskas verdwijnen denk ik?

MrMiljon
29-08-2008, 17:50
Verder geen idee hoe dat werkt trouwens..
Geeft Domeinen zelf geen antwoord op jouw soort vragen trouwens?

Alle antwoorden die we krijgen van de domeinen en de belastingdienst zijn; weet ik niet, daar ga ik niet over, de desbetreffende persoon is er niet, daar mogen wij niks over zeggen.

Erg snugger zijn ze trouwens ook niet. Ze hebben een keer beslag gelegd op een Harley die pa 10 jaar geleden verkocht heeft :) .