PDA

View Full Version : banden maken een raar geluid !!


mauce
03-01-2004, 17:32
Hallo VW - FANS , ik heb laatst 16'' velgen met bandjes gekocht , tweedehands , een mooi setje voor weinig met fuldas 205-45-16 eromheen. Maar ze maken een raar geluid , kan het niet thuisbrengen maar het is een soort ''getjilp ' net een v-snaar die droog is . Als je optrekt tot een km of 30 hoor je het duidelijk daarna minder tot helemaal niet , als je bocht indraait links of rechts is het weer duidelijk hoorbaar .
Heb mijn VENTO opgekrikt en de wielen laten draaien maar ze lopen nergens aan en de banden hebben goed profiel !!!

Waar kan het aan liggen ?

Iemand suggesties of opmerkingen ?

alvast bedankt , MAUCE

lenso
03-01-2004, 18:15
uitlijnen zou ik zeggen!

Jeroentjuh
03-01-2004, 22:44
Weet je zeker dat het de banden zijn, misschien een wiellager ofzow..

mauce
03-01-2004, 23:18
ik heb op mijn VENTO van die 14'' lm velgen weejewel en dan heb ik er geen last van , dus waarschijnlijk zijn het niet mijn wiellagers .

Antera
04-01-2004, 11:47
Ik denk dat het toch iets met aanlopen is. Banden zelf maken niet zon geluid of je wielen zitten niet goed vast

niels_g60-power
09-01-2004, 00:14
Als je banden er gecupt zijn kunnen ze dat geluid ook gaan maken.
Je kunt voelen of je banden gecupt zijn door met je hand over het loopvlak te voelen. Voel je dit erg golven als een soort zaagtanden zeg maar heb je grote kans dat je dit hoort

mauce
09-01-2004, 08:34
Heee gastuh , bedankt voor jullie reacties , ik ben er waarschijnlijk uit. Ik heb saman met VENTO.NL alles nagelopen en uitgeprobeerd ,velgen verwisseld , combinaties gemaakt met de oude velgen en idd het ligt aan de voorbanden.Ze maken wel al minder geluid moet ik zeggen hoe langer ik er mee rijd maar toch irritant.Rijd ze op en knal er 2 nwe op!

THANXXX allemaal

misschien zie ik sommige van jullie wel op de KONMAR MEETING Z'MEER zondag?