PDA

View Full Version : Radio in Arosa...


Christiaan
03-09-2008, 20:30
In onze Arosa zat een radio/cd/mp3 spelert. Deed het prima, maar, af en toe, viel het geluid compleet weg. Je hoorde door de speakers een lichte "plop", en weg was het geluid. Radio "draaide" gewoon verder, echter geen geluid meer.

Gebeurde spontaan, na 5 minuten, of na een half uur, niks van te zeggen. Ook niet als je over een drempel/hobbel reed. 't gebeurde zelfs als je stil stond voor het stoplicht. Geen pijl op te trekken dus.

Radio losgehaald, aan de bekabeling geschud, getrokken, radio bleef daarbij gewoon spelen. Als het geluid er mee stopte, auto van het contact, weer op contact, maakte niets uit. Na een aantal uren wachten werkte de radio weer.

Mijn conclusie, probleem in de radio zelf. Andere radio (nieuwe) erin, en..... probleem nog niet opgelost :(

Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken? 't gaat om een '99 1.0 Arosa. Zit er iets "bijzonders" in een kabelboom van een arosa/lupo waar het mis zou kunnen gaan?

masselink
03-09-2008, 20:51
Je hebt waarschijnlijk ergens kortsluiting in de speaker kabels zitten. Als de plus en de min elkaar ergens raken of via een andere geleider dan schiet de radio in de beveiliging. Dus wanneer de storing weer op treed dan ff de radio er uit en de kabels doormeten. tussen plus en min mag niet minder dan 4 ohm weerstand zitten.

Christiaan
03-09-2008, 21:06
Of de aansluitingen op de speakers zelf controleren....

Er is dus een losse beveiliging voor je speakers (output)? Zit daar dan een bepaalde tijd op, voordat deze weer vrijgegeven wordt?

Marcski
04-09-2008, 08:57
zijn het gewone of actieve speakers? Daar zou ook een storing in de bekabeling ofzo kunnen zitten..

Christiaan
04-09-2008, 17:51
Voor zover ik weet zitten er gewone speakers in. Maar ik zal zaterdag de boel eens ff openhalen....

Christiaan
06-09-2008, 18:34
Het was idd de aansluiting bij een van de speakers, de aansluitingen zaten af en toe tegen elkaar... oftewel, opgelost :D