PDA

View Full Version : ploffende woofer


tiefflieger
06-09-2008, 20:03
Heb het volgende probleempje :

Vandaag wat muziek ingebouwd in mijn Vento.
De Rockford Punch versterker en de Boston baskist had ik nog en zijn zonder problemen uit de vorige auto gekomen.
Mijn Alpine headunit heb ik ook al een tijdje en de kabels om alles aan te sluiten heb ik nieuw gehaald.

Probleem is nu dat als ik van radio naar cd ga of omgekeerd, of als ik de radio aan of uit zet, of bijvoorbeeld de cd een nummer verder zet dan hoor ik een plofje vanuit mijn subwoofer.

Best irritant, heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen ?

Tiefleger
06-09-2008, 20:10
Ik heb dat ongeveer ook gehad, het gebeurde bij mij als ik de radio aan had en het contact uitzet en de radio bleef dan aan en als ik dan het contact weer aanzet deed hij dit ook, dus ik denk dat het misschien met een soort aan/uit kabel te maken heeft.

René (Tiefleger)

Bertus_01
06-09-2008, 20:13
Dat heet een Aardlus.
Oftewel je hebt ergens een slechte massa in je systeem...

Hoe heb je de kabels gelegd, Voeding bijv recht en signaal links...?!
En waar zit je massa aansluiting van je radio en versterkers...?!

Is een kwestie van zoeken...
Maar ergens zit er een massa niet goed of voeding...

Bertus_01
06-09-2008, 20:15
Of je eindtrap van je radio defect, dat betekend dat je radio massa gaat zoeken door je antenne.

Suc6 met zoeken ;)

EDIT:
Kijk anders even op www.showyoursound.nl, daar is een hele topic over de aardlus.
Onder de naam Instalatie vragen..
Zal je een stuk verder helpen!

tiefflieger
07-09-2008, 20:16
Heb signaal rechts liggen en de voeding links.
Massa heb ik ergens in de kofferbak gepakt, stukje metaal kaal geschuurd en erop geschroefd.

Radio kapot denk ik niet, is pas een paar maanden oud en deed het in de vorige auto perfect.

Bertus_01
08-09-2008, 15:30
En de massa van je radio ook goed?
Radio kan met demonteren uit je vorige auto defect zijn gegaan, eerst altijd je voeding van je amps en hu af en daarna pas je massa loshalen.
Anders kan er nog een lichte spanning blijven die gaat massa zoeken via bijv je antenne.. waardoor je eindtrap defect raakt.

Je kan het beste even alle massakabels controleren en/of buiten de auto om even een goede massa geven direct van je accu, kijken of je zo kunt vinden waar het probleem zit!

Suc6

tiefflieger
08-09-2008, 19:33
Net weer de massa van de versterker veranderd, probleem is er nog steeds.
Met de antennekabel los is er ook geen verschil.

Zal eens kijken of ik van iemand een andere radio kan proberen...

tiefflieger
09-09-2008, 19:28
Net ff een andere (jvc) radio geprobeerd, die het in een andere auto probleemloos doet.
Bij mij dus niet, zelfde probleem.

Ik moet het probleem nu dus zoeken in mijn tulp of pluskabel of zie ik iets over het hoofd ?

Bertus_01
09-09-2008, 22:37
Het is inderdaad een rotklus om het op te zoeken...
Hoeveel versterkers heb je in je auto en hoeveel kanalen in gebruik?

Anders even 1 voor 1 de tulp stekkers loshalen kijken of je zo het probleem kunt vinden.
Of buiten de auto om even een nieuwe trekken die zeker weten goed is.
Het is en blijft echt zoeken..

Bertus_01
09-09-2008, 22:38
Massa van je radio ook al gecontroleerd?

tiefflieger
10-09-2008, 18:49
Heb er 1 versterker in zitten, een tweekanaals Rockford Punch die ik gebrugd gebruik (1x200w.RMS).
Massa van de radio heb ik net gecontroleerd en die is ook goed...
Remotekabel ook ff snel een andere gelegd en daar ligt het ook niet aan.

Enige wat ik nog kan bedenken is de tulpkabel, en die is nieuw...

tiefflieger
17-09-2008, 19:44
Gisteren alles laten doormeten en nakijken en helaas is de massapoort van de versterker overleden...

Vandaag heeft de Rockford plaats gemaakt voor een nieuwe van Lightning Audio, was wat betaalbaarder en zit ook een behoorlijke dreun in !

Bertus_01
18-09-2008, 09:11
Zonde van de versterker..
Maar wel mooi dat je het gevonden hebt ;)

Volgende keer onthouden... 1st de voeding los en daarna pas je massa :)

VwJarnoGT
28-12-2010, 23:03
Vandaag ook aan het installeren geweest en ook een ploffende sub bij aan en uit schakelen en oorverdovende piep over de speakers die naarmate hogere toeren ook luider wordt!

Voeding ligt rechts en audio ligt links van de auto.

Dit topic doorlezend hoop ik toch niet dat de massa poort van m'n versterker stuk is..

Betreft:

Radio: Pioneer DEH-p6000ub Nooit problemen mee gehad.

Condensator: 1.0 fahrad

Versterker: Magnat edition 44 1100watt HQ Nieuw

Subwoofer: Magnat Pro Charger 130 1200watt Nieuw

Speakers in hoedenplank: Pioneer TS-A6904i 6" x 9" 4-way Coaxial Speakers (400W)

Morgen maar kijken naar de massapunten en kijken naar de tulpstekkers (audiokabels)

Balen na een halve dag bezig te zijn geweest!


Groeten Jarno