PDA

View Full Version : Schroefset monteren


apocalypsenever
09-09-2008, 21:49
Mede forummers,

Ik ben op zoek naar iemand die een schroefset voor mijn Jetta mk2 kan monteren en uitlijnen (uiteraard tegen vergoeding)

Ook ben ik opzoek naar iemand die een golf front en een ander zijscherm erop kan monteren (ook uiteraard tegen vergoeding)

Wist eigenlijk niet zo goed waar ik het moest vragen :tongue:

BlackN
09-09-2008, 22:25
Misschien handig om te vermelden in welke omgeving.

Matheo
10-09-2008, 10:44
Zou inderdaad handig zijn, als je bij mij in de buurt zit wil ik wel helpen.

jetta mk1 '82
10-09-2008, 14:43
ik wil ook wel helpen als je bij mij in de buurt woont ;) !


gr. Martijn

dekilo
10-09-2008, 14:50
Met de howto die hier op het forum staat en een beetje gereedschap kun je het toch makkelijk zelf doen.

Erik
10-09-2008, 16:07
Beetje jammer hoor, als je het iemand laat doen.

marving60
10-09-2008, 16:16
als je eens begint met de gereedschapskist open te maken, en wat sleutels pakt en daarmee aan wat schroefjes draait kom je al een heel eind.
Je hoeft er geen doctor voor te zijn. verstandig is wel om de veerpoten bovenaan los te draaien als hij nog op de grond staat.

Suc6

Marcski
10-09-2008, 16:16
Beetje jammer hoor, als je het iemand laat doen.

Hoezo? Niet iedereen is geboren met smeer onder zijn nagels en hij wil er zelfs een vergoeding voor geven..
Wat een flauwekul zeg, iemand afkraken omdat hij niet wil of kan sleutelen...

Doe jij alles in het leven zelf?

Gertjan
10-09-2008, 16:17
Nou ja goed, dit is nou niet echt rocket science, met een sleutel 17 + 22 en een imbussleuteltje lukt het je wel.

marving60
10-09-2008, 16:19
denk dat het iig de moeite waard is om het zelf te proberen. met wat vragen hier en daar en de how 2 erlangs moet je een heel eind komen.

Arne
10-09-2008, 16:49
Vergeet niet, zoals Marc zegt, niet iedereen heeft gereedschap. Met wat hierboven aan gereedschap wordt genoemd redt je het niet. En een goede krik, assteunen, een toplagermoer dop, en een luchttol heeft niet iedereen zomaar liggen. Het kan allemaal wel zonder, maar het is tobben!

jetta mk1 '82
10-09-2008, 17:01
ik heb de eerste keer ook hulp gehad met het monteren van mijn schroefset !

beter goed met hulp dan de zooi kort rijden omdat je het alleen hebt gedaan en het niet goed zit !


gr. Martijn

apocalypsenever
10-09-2008, 17:06
Heb al een adres dus komt goed..

En zelf doen is (helaas) geen optie, ik woon midden in het centrum van Utrecht, me auto staat in een drukke straat op 20 minuten lopen van me huis en heb dus absoluut geen ruimte...

Erik
11-09-2008, 07:59
Hoezo? Niet iedereen is geboren met smeer onder zijn nagels en hij wil er zelfs een vergoeding voor geven..
Wat een flauwekul zeg, iemand afkraken omdat hij niet wil of kan sleutelen...

Doe jij alles in het leven zelf?Niet zo dramatisch doen Marc, ik had jou reactie natuurlijk wel kunnen verwachten. De ene keer zeg je dat iemand minder moet lullen en meer moet sleutelen en nu ga je iemand verdedigen omdat hij niet 'wil' sleutelen. :rolleyes:

Jij vind dit afkraken, ik vind het alleen jammer dat hij iemand moet vragen om werk uit te laten voeren via deze weg.
Ik doe zeker niet alles zelf in het leven, maar zorg wel dat ik genoeg connecties heb om het buiten internet om op te lossen (al dan niet auto gerelateerd). ;)

breadfan83
11-09-2008, 08:30
Niet zo dramatisch doen Marc, ik had jou reactie natuurlijk wel kunnen verwachten. De ene keer zeg je dat iemand minder moet lullen en meer moet sleutelen en nu ga je iemand verdedigen omdat hij niet 'wil' sleutelen. :rolleyes:

;)

apocalypsenever
11-09-2008, 08:33
wil' sleutelen. :rolleyes:

KAN


Jij vind dit afkraken, ik vind het alleen jammer dat hij iemand moet vragen om werk uit te laten voeren via deze weg.
Ik doe zeker niet alles zelf in het leven, maar zorg wel dat ik genoeg connecties heb om het buiten internet om op te lossen (al dan niet auto gerelateerd). ;)

Als je om hulp vraagt, wat maakt het dan uit of je het op internet vraagt of niet??

Beetje jammer, ik snap er ten eerste niets van, en ten tweede heb ik zoals gezegd geen ruimte (echt geen doen hier)

breadfan83
11-09-2008, 08:35
Beetje jammer, ik snap er ten eerste niets van...

Klik. (http://www.volksforum.com/forum/showpost.php?p=612893&postcount=21)

Marcski
11-09-2008, 08:56
Niet zo dramatisch doen Marc, ik had jou reactie natuurlijk wel kunnen verwachten. De ene keer zeg je dat iemand minder moet lullen en meer moet sleutelen en nu ga je iemand verdedigen omdat hij niet 'wil' sleutelen. :rolleyes:

Jij vind dit afkraken, ik vind het alleen jammer dat hij iemand moet vragen om werk uit te laten voeren via deze weg.
Ik doe zeker niet alles zelf in het leven, maar zorg wel dat ik genoeg connecties heb om het buiten internet om op te lossen (al dan niet auto gerelateerd). ;)

In deze context wel, ja, dat is een groot verschil...
Ik kan me het homokineet-debacle nog herinneren waar Chris 2-3 maanden vraag op vraag stelt terwijl hij binnen 5 min. de oorzaak had kunnen vinden als hij onder de auto was gaan liggen, hij KAN wel sleutelen maar is er IMHO te lui voor en spamt liever het forum vol.
Zijn nieuwe topics zijn exact dezelfde kant op gegaan...

Hier vraagt iemand die NIET KAN sleutelen waar hij het werk uit kan laten besteden tegen een vergoeding, een vrije normale vraag waarbij je hem op voorhand als "beetje jammer" bestempelt.
(overigens heb ik Chris dat advies toch ook gegeven? ;))

Het grote verschil is dat jij hem bij voorbaat al veroordeelt, zonder de achterliggende reden te weten, en ik mijn conclusies pas getrokken heb na een historie die langer dan een jaar terug gaat en meerdere topics omvat

Maar goed, hij heeft gelukkig een adresje gevonden..

breadfan83
11-09-2008, 09:04
In deze context wel, ja, dat is een groot verschil...
Ik kan me het homokineet-debacle nog herinneren waar Chris 2-3 maanden vraag op vraag stelt terwijl hij binnen 5 min. de oorzaak had kunnen vinden als hij onder de auto was gaan liggen, hij KAN wel sleutelen maar is er IMHO te lui voor en spamt liever het forum vol.
Zijn nieuwe topics zijn exact dezelfde kant op gegaan...

't Is bij mij zeker geen kwestie van lui zijn lieve Marc.
Vraag je je nooit af waarom iemand afpingelt of auto's van 100 euro koopt?

Marcski
11-09-2008, 09:13
if you say so...

Laten we er over ophouden, de TS is geholpen, dit soort discussies heeft verder toch geen zin

Erik
11-09-2008, 09:31
In deze context wel, ja, dat is een groot verschil...
Ik kan me het homokineet-debacle nog herinneren waar Chris 2-3 maanden vraag op vraag stelt terwijl hij binnen 5 min. de oorzaak had kunnen vinden als hij onder de auto was gaan liggen, hij KAN wel sleutelen maar is er IMHO te lui voor en spamt liever het forum vol.
Zijn nieuwe topics zijn exact dezelfde kant op gegaan...Wie denk je dat die homokineet uiteindelijk vervangen heeft? :D

Ben het toch niet met je eens wat het aangaat over conclusie trekken. Het is heel iets anders als een probleem oplossen waar iets kapot is of het 'leuker' maken van een auto. Je wilt met een andere insteek iets aan je auto gedaan hebben en DAT is een groot verschil! Als je dan niet kan sleutelen vind ik het jammer dat het dan zo moet. Lees, wel op een autoforum zitten en niet 1on1 contact hebben met je auto in de vorm van sleutelen. Let wel, het zijn 10 bouten/moeren die los en vast moeten in totaal. Er wordt hier niet om een engine-swap gevraagd.

In bovenstaande post doelde ik niet zo direct op Chris, die door het topic heen is komen vliegen. Het was gewoon een reactie op jou commentaar richting mij. Zoals ik al zei, het was te verwachten.

Marcski
11-09-2008, 09:53
:D

zoals ik al zei, niet iedereen kan of wil sleutelen maar zoekt naar adres die het voor hem of haar uit kan voeren. Ook dat moet een plek hebben hier op het forum, er zijn hier ook genoeg leden met dikke auto's die ze niet zelf gebouwd hebben, hoor ;)

De manier waarop je nu je mening gaf schikt (nieuwe) leden af en dat is zonde, want dat willen we niet

apocalypsenever
11-09-2008, 10:22
Ik heb zoals gezegd een adres in de buurt (uit 1 van de vele pb's, mensen zijn dus zeker bereidt om te helpen), dus er kan hier een slotje op, voordat de discussie alleen maar erger wordt...

Marcski
11-09-2008, 10:25
super!

bij deze een slotje dan maar