PDA

View Full Version : 1.6gtd inbouwen waar op te letten


orangecaddy
17-09-2008, 17:32
1.Zoals ik eerder al had verteld was mijn cilinderkop kapot en was ik aan het kijken of ik een andere kop of ander blok in zou leggen. Omdat er ook meerdere dingen aan moesten gebeuren.
Bij deze heb ik eff de vraag. Als ik een 1.6gtd in wil bouwen (er heeft een gewone 1.6d ingelegen.) Past dat allemaal zo?? wat moet ik aanpassen of overzetten of op letten. Of weten jullie waar ik dat kan vinden.
Dingen zoals kan de uitlaat blijven zitten en alleen spruitstukoverzetten en elektrisch, motorsteunen, bak, assen en wat voor dingen nog meer.
En kan ik het beste een complete golf2 kopen met gtd er in. of is alleen blok met spruitstuk al voldoende ook dit soort dingen.

2.Van meerdere heb ik trouwens gehoord dat het wel normaal is dat een 1.6d met moeite 130 haald.Dus echt plankgas. Nu rijd ik zon beetje 1000km in de week. Meeste snelweg km's is het dan wel verstandig om te overwegen weer de 1.6d te maken of andere 1.6d er in te leggen. Of zou mijn kop dan weer kapot lopen.? Rijd een van jullie dagelijks een 1.6d met zeker 1 a 2 uur 120 a 130 op de snelweg? Laat me even weten.

Graag snel antwoord haha want muh caddy staat al te lang stil.haha

Gijs
17-09-2008, 18:28
120 a 130km/h wordt een 1600D niet heel blij van als je dat 2 uur achter elkaar doet.
Ik zou een Golf 2 (G)TD kopen, en alles overzetten. Het meeste kan mee over, uitlaatpijp zal je iets aan moeten passen (of misschien dat de voorpijp van een Golf 1 GTD ook past..).
Als je van 4-bak naar 5-bak gaat moet je een palletje verlengen;
http://jetta.sjig.nl/Jetta%20Diverse/Jetta-Schakelstang-5en4bak.jpg
Rechts de 4-bak, links de 5-bak variant.
Ook dien je een geschikte motorsteun te hebben voor je versnellingsbak.

Heel veel meer zul je niet tegenkomen met je ombouw (misschien kleine electrische dingen en wat koelslangen). Is gewoon allemaal goed te doen :)

JVH
17-09-2008, 19:58
Ligt er een beetje aan welk type td je neemt een JR is alleen andere motersteunen er op schroeven en de voorpijp wat aan passen of de voorpijp en downpijp van een type 1 CY deze past zo, bij een RA/SB moter heb je een watergekoelde turbo en een intercooler en een temperatuurs afhankelijk gloeisyseem hierbij zal je ook de bedrading moeten aan passen en een intercooler met buizen moeten monteren dit is echter allemaal best wel tedoen suses ermee.

mvg JVH