PDA

View Full Version : Spotrepair goed of helemaal niks?


GerardMkIIVR6
06-10-2008, 15:34
Nou heb ik een vraag je hoort veel over spotrepair maar is het nou echt goed of is het helemaal niks.
Blijf je het zien waar het is geweest?
Wie is er in thuis in deze manier van werken?

Tjaap
06-10-2008, 15:36
helemaal geweldig

GerardMkIIVR6
06-10-2008, 15:46
Meen je dat nou?

Tjaap
06-10-2008, 15:52
wat ik tot nu toe gezien heb.. jazeker

http://www.autokompas.nl/archief/2003/05/Wat_kan_er_wel_niet_met_spotrepair__.html
maar niet alles kan

GerardMkIIVR6
06-10-2008, 15:59
Ok ja ik weet ook niet wanneer jij serieus bent :D
Nee maar is echt een superklein plekje maar is gewoon K om te zien.
In ieder geval bedankt top.

fire&ice
06-10-2008, 16:01
ik kan je over spotrepair 1 ding zeggen drama naar een half jaar als je pech heb
zie je het terug waar het uitgespoten is wordt niet mooi ze spuiten het ook vaak
in een hoek van de werkplaats dus kans op veel stof

martiepartie
06-10-2008, 16:37
Ze spuiten het vaak in de hoek van een werkplaats dus veel stof???

Dit is wel een generalisatie 1e klas..

M.I.V.W
06-10-2008, 16:57
Als je het door een erkend bedrijf laat doen is er niks mis mee.
En kans op stof,als je het ziet met het ophalen van de auto dan zeg je er toch wat van?? of ga je achteraf lopen zeuren.

Spotrepair is niet veel anders dan een normale reparatie maar om de kosten ervan laag te houden wordt dit veel al buiten een spuitcabine gedaan want die maakt spuitwerk duur.
In plaats daarvan wordt het voor een afzuigwand gedaan en is uiteindelik net zo goed.

Genoeg geluld.

Domi
06-10-2008, 17:36
ik kan je over spotrepair 1 ding zeggen drama naar een half jaar als je pech heb
zie je het terug waar het uitgespoten is wordt niet mooi ze spuiten het ook vaak
in een hoek van de werkplaats dus kans op veel stof


Jij had dus pech?????
Dan laat jij het zeker bij een beunhaas thuis in stoffige hok doen??? :rolleyes:

Bij een erkend bedrijf wordt het heus wel profi aangepakt. En ben je niet tevreden dan zeg je dat gelijk. Dan kan het opgelost worden.

dekilo
06-10-2008, 18:05
Ok ja ik weet ook niet wanneer jij serieus bent :D
Nee maar is echt een superklein plekje maar is gewoon K om te zien.
In ieder geval bedankt top.

Ik meen wel dat daken en motorkappen niet mogelijk zijn om te spot repairen.

GerardMkIIVR6
06-10-2008, 18:10
Ik meen wel dat daken en motorkappen niet mogelijk zijn om te spot repairen.

Daar zit het gelukkig ook niet hahaha :thumbup:

VeeDubber
06-10-2008, 18:37
Ik heb inmiddels de nodige spotrepairs van dichtbij mogen aanschouwen. Een aantal bekenden van mij zitten ook in de business en ik kan niks anders zeggen dan dat het echt super werkt. Ik werk bij een carrosseriebedrijf en daar komt het natuurlijk wel eens voor dat er een deukje of krasje in een auto wordt gemaakt. Als het een niet al te grote schade is laten we het spotrepairen. Ik ben er zeer over te spreken!

tiefflieger
06-10-2008, 18:42
Wij doen ook spot repairs op mijn werk (autopoetsbedrijf + spotrepairs + uitdeuken zonder spuiten), normaal gesproken zie je er niks meer van en komt ook niet terug...
Is ideaal op bijvoorbeeld bumperhoeken, dorpels enz.
Bij donkere kleuren kan het ook wel op andere delen of midden op een deel, maar bij bijvoorbeeld zilvergrijs beginnen we daar niet aan ;) .

GerardMkIIVR6
06-10-2008, 19:02
Nou dan weet ik ff genoeg :D
bedankt iedereen voor de info en ideeen erover.

VolkswagenRacing
06-10-2008, 20:49
Heb al bij veel verschillende autoschade bedrijven gewerkt, dus veel verschillende spotjes gezien, het is me wel opgevallen dat er op veel verschillende manieren word gewerkt. (voorbewerken en of na bebewerken) En dat het ene bedrijf netter werk afleverd als het andere. Kijk gewoon eerst wat ze kunnen als je het echt belangrijk vind voordat je met een bedrijf inzee gaat maar dat is altijd al zo met schadebedrijven ;)

Maar voor een bumperhoek, onderkant portier of een stijl is het ideaal.

Nielzz
13-10-2008, 20:21
Wat ook misschien belangrijk is te vermelden is dat het vaak op wat oudere lakken vaak een veel minder mooi resultaat geeft omdat je dan nog een vlek ziet van waar gespoten is.

Ik vind het alleen een goede oplossing als de auto redelijk nieuw is of wanneer de auto recent opnieuw gespoten is.

gtipower
25-11-2008, 22:00
vind spuitwerk meestal wel ok maar als ik de auto op de brug zet zie ik schuur krassen wat niet nodig is

maar ze kunnen voor dat geld niet het spul perfect glad schuren op het 1e gezicht zie je het niet maar weet zeker dat gerard zich eraan ergert hehe

GerardMkIIVR6
26-11-2008, 10:22
vind spuitwerk meestal wel ok maar als ik de auto op de brug zet zie ik schuur krassen wat niet nodig is

maar ze kunnen voor dat geld niet het spul perfect glad schuren op het 1e gezicht zie je het niet maar weet zeker dat gerard zich eraan ergert hehe

Ja klopt is zo maar ik had een kras op de achterklep gekregen daar ergerde ik me aan:D
Maar is al opgelost word gewoon helemaal gespoten is toch winter en de auto ligt alweer open en bloot hahaha.
Dus dit kan gesloten worden mannen.

Pedaalemmer
26-11-2008, 10:32
Nee niet sluiten, altijd handig voor mensen die nog meer info etc willen hebben over dit onderwerp. Kom eens het is geen china he ;) .

GerardMkIIVR6
26-11-2008, 11:27
Ok je hebt weer gelijk Pedaal ;)

TCD
29-11-2008, 20:48
Super, wij maken op het werk er ook vaak gebruik van,

Ze werken op lokatie en leveren goed werk.