PDA

View Full Version : Spuiten


ingmar
11-10-2008, 17:56
Hallo allemaal,


http://4.bp.blogspot.com/_bC5C2r_T2Cc/SMGnLdcz04I/AAAAAAAAAGw/-_N0YhTsKFM/S660/PICT+063.jpg

Ik ben er eindelijk uit. De auto word volledig gestript en opnieuw gespoten. Kan iemand mij uitleggen hoe ik zelf de motor ruimte spuit qwa lagen en of er een grondlak onder moet. De kleur word zwart.

Iemand suggesties

Juupje
12-10-2008, 13:55
Zit de motor ruimte nog goed in de originele lak? Dan zou ik zeggen alles eruit. Alles goed ontvetten met een ontvetter of was bezine (geen thinner gebruiken :shake: ) Met scotch bright alles goed matteren, let vooral ook op alle riggeltjes en kiertjes (anders krijg je dat over een tijd hier van die mooie vellen in los klappen). Daarna weer alles afdoen met ontvetter. Alle stof wegblazen, vegen en zuigen. omdat je auto nu ook al donker is kan je daarna gelijk alles in de zwarte lak spuiten.

Mocht je slechte beschadigde plekken hebben deze goed schuren met schuurpapier van grof tot 280 of zo deze plekken plaatselijk in de primer (vul of epoxy). Daarna deze plekken en de overgangen met water schuren 600-800-1000 evt 1200 en daarna alles in de lak. Als je primer nodig hebt het liefst zwarte of grijze gebruiken of je primer aankleuren.

Succes Groetjes Hans